Frequently Asked Questions


We willen je vriendelijk vragen eerst bij je directe buren te vragen of zij misschien een pakje of kaartje hebben ontvangen. Controleer ook de brievenbussen. Is je pakje nog niet boven water? Neem dan contact op met de klantenservice van onze vervoerder - Go Parcel. Hoe je dit doet? Bovenaan de pagina waar je je de status (track & trace pagina ) van je pakketje kunt volgen staat een contact button. Via deze manier heeft onze vervoerder direct alle gegevens van je pakket. Op deze manier heb je rechtstreeks contact met onze logistieke partner, die direct voor je aan de slag kan om jou zo snel mogelijk meer te kunnen vertellen over jouw zending
Bewaar je ordernummer goed, bijvoorbeeld door het te noteren op de doos van de schoenen of laarzen die je hebt gekocht. Of sla het laatste mailtje met het ordernummer op in je map met bewaarde e-mails. Dit ordernummer heb je nodig als je een klacht hebt; zie het als je digitale aankoopbon. Zijn je schoenen of laarzen stuk, stuur dan een e-mail met een beschrijving van de klacht en een foto van het probleem. Een beller is dan misschien wel sneller, maar we kunnen je dan niet helpen, omdat we door de telefoon niet kunnen zien wat er mis is met jouw schoenen of laarzen. Vermeld ook even jouw ordernummer in jouw email, zodat we snel jouw gegevens erbij kunnen halen. Wij bevestigen altijd de ontvangst van jouw bericht en gaan zo snel mogelijk aan de slag met jouw klacht. Jouw klacht moet natuurlijk wel redelijk zijn. Is door het dragen van jouw hoge hakken het onderste dopje van je hak versleten (het zogenaamde ‘achterlapje’) of is dit gebroken omdat je met je hak bijvoorbeeld tussen de straatstenen klem hebt gezeten, dan valt dit natuurlijk niet onder de garantie. Je kunt dit probleem gelukkig snel bij een schoenmaker bij jou in de buurt laten verhelpen. We geven je dan de tip mee, de achterlapjes te laten vervangen door rubberen exemplaren. Rubberen achterlapjes zijn slijtvaster dan de kunststof varianten die veel leveranciers standaard plaatsen én maken vaak minder geluid op een harde ondergrond. Sommige leveranciers leveren zelfs nieuwe ‘dopjes voor op je hakken’ mee, die je er eenvoudig zelf op kunt zetten. Is dat bij jouw schoenen het geval, dan zaten ze in de deksel van de doos geplakt, waar jij jouw order in ontvangen hebt. Met een tangetje kun je het onderste puntje van de hak vastpakken en in de lengterichting uit de hak trekken. Steek het metalen puntje van het nieuwe achterlapje in de huls in de hak en zorg dat de vorm van het hakje overeenkomt met de vorm van je hak (soms is één kant van de achterlapjes bijvoorbeeld vlak en is de rest van het achterlapje afgerond). Sla vervolgens voorzichtig met de hak-met-het-nieuwe-dopje-dat-nog-niet-goed-in-de-huls-zit op een vlakke ondergrond - bij voorkeur buiten op een gemeentelijke straattegel zodat je je vloer of tafel niet beschadigt 😉 - en het nieuwe achterlapje zit goed onder jouw high heels bevestigd. Wij geven geen garantie op de decoraties op schoenen of laarzen. Heb je bijvoorbeeld schoenen of laarzen gekocht met strass-steentjes op de hak, of een enkellaarsje met spikes en studs, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het losraken van deze decoratie-materialen. Door bijvoorbeeld met de schoenen tegen elkaar te schuren, of door de zoom van een broek, kunnen ornamenten los komen. Dit is gebruiksschade en kan door ons niet ter reparatie aangenomen worden. Ga met dit type schoenen of laarzen altijd extra voorzichtig om! Heb je een andere klacht of probleem met jouw aankoop, laat het ons dan weten door hier contact met ons op te nemen via email of hier via whatsapp.
Dat kan helemaal kloppen! In de regel worden de retourzendingen in de middag bij ons in de winkel afgeleverd. Als het op dat moment druk is, kan het zijn dat het afhandelen van de retouren doorgeschoven wordt naar de volgende ochtend. Ons streven blijft om binnen 24 uur na het ontvangen van het pakket de retourprocedure af te ronden. Stuur je je pakket terug vanuit België? Dan duurt het wat langer voordat jouw retourzending bij ons in de winkel in Rotterdam aankomt. Voor het speciale tarief van €3.95 kun je gebruikmaken van onze retourservice, die wij samen met onze logistieke partner opgezet hebben om tegemoet te komen in de (hoge) kosten voor retourneren vanuit België (BPost vraag om en nabij de €16,- voor een pakket naar Nederland). Heb je twee weken na het retourzenden van jouw pakket vanuit België nog niets van ons gehoord? Laat het ons dan even weten!
Per 1 december 2020 stelt de regering het dragen van een mondkapje verplicht voor iedereen van 13 jaar of ouder die een publieke binnenruimte betreedt. Hier valt onze winkel ook onder. Klanten die vanaf 1 december weigeren een mondkapje te dragen, zullen wij de toegang tot de winkel niet ontzeggen. Klanten kunnen een medische reden hebben voor het niet dragen van een mondkapje en de privacy wetgeving staat ons natuurlijk niet toe naar deze reden te vragen. Aangezien wij geen handhavers zíjn, zullen wij ook niet als handhavers optreden. Het is in onze winkel goed mogelijk de nodige afstand te houden. Ons team zal gezichtsschermen dragen, die voor werknemers in de retail toegestaan zijn. Zo is ons gezicht volledig zichtbaar en kunnen mensen, die een probleem hebben met hun gehoor, ook prettig bij ons winkelen. Meer info over het Corona-virus en veilig shoppen bij Silhouette vind je hier.
Je kunt bij ons op heel veel verschillende manieren betalen. Woon je in Nederland dan kun je natuurlijk via iDeal betalen, maar ook met een creditkaart,  PayPal of met de achteraf betaalmethode Billink , als je niet in Nederland woont, via Sofort Banking (Duitsland), of met je Belgische betaalkaart via Bancontact of KBC/CBC. Dit zijn de mogelijkheden: Hakken achteraf betalen      
Bij Silhouette verkopen we niet alleen Pleaser hakken, maar ook schoenen en laarzen met hoge hakken van heel veel andere merken. Sommige naar onze wens geproduceerd, andere ingekocht bij bekende of minder bekende leveranciers. Om ons bedrijf een grotere naamsbekendheid te geven, voor de herkenbaarheid van onze artikelen én het merk-neutraal kunnen adviseren van klanten in de winkel, worden sinds 2004 alle schoenen van Silhouette voorzien van ons eigen logo. Deze mooie lurex-etiketten in zwart met zilver geven een stukje herkenbaarheid, maar zijn bij ons ook essentieel voor het herkennen van onze artikelen bij reparatie- en garantieverzoeken. Je weet natuurlijk ook dat Pleaser op meerdere plekken wordt aangeboden en door middel van deze labels weten wij ook zeker dat jouw Pleasers bij ons vandaan komen. In de afgelopen jaren heeft het merk Pleaser een steeds grotere naamsbekendheid gekregen. Veel mensen herkennen nu Pleaser als het echte merk en vinden het niet fijn dat de schoenen voorzien zijn van een label van Silhouette. Deze labels kun je eenvoudig verwijderen door de zwart-met-zilveren labels voorzichtig los te halen en eventuele lijmresten te verwijderen met een beetje wasbenzine. Houd er dan wel rekening mee, dat mocht je willen ruilen of onverhoopt een probleem hebben met je schoenen of laarzen, we je aankoopbon nodig hebben om je te kunnen helpen. Alle schoenen in de Pleaser categorieën die wij op Silhouette.nl verkopen zijn 100% echte, authentieke modellen van Pleaser, ondanks dat ze voorzien zijn van een Silhouette-label.
Silhouette Schoenen B.V. Silhouette Schoenen B.V., gevestigd aan de Karel Doormanstraat 467 3012 GH Rotterdam, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. Contactgegevens: www.silhouette.nl info@silhouette.nl Karel Doormanstraat 467a 3012 GH Rotterdam 010-4130516 Directeur is de Functionaris Gegevensbescherming van Silhouette Schoenen B.V. Hij/zij is te bereiken via info@silhouette.nl.
Persoonsgegevens die wij verwerken
Silhouette Schoenen B.V. verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken: - Voor- en achternaam - Adresgegevens - Telefoonnummer - E-mailadres - IP-adres - Overige persoonsgegevens die je actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch - Gegevens over jouw activiteiten op onze website
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als je er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via info@silhouette.nl, dan verwijderen wij deze informatie. Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken Silhouette Schoenen B.V. verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen: - Het afhandelen van jouw betaling - Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder - Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren - Je de mogelijkheid te bieden een account aan te maken - Om goederen en diensten bij je af te leveren
Geautomatiseerde besluitvorming
Silhouette Schoenen B.V. neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Silhouette Schoenen B.V.) tussen zit.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Silhouette Schoenen B.V. bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens: (Categorie) persoonsgegevens: 7 jaar om te voldoen aan de eisen van de Belastingdienst.
Delen van persoonsgegevens met derden
Silhouette Schoenen B.V. verkoopt jouw gegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die jouw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens. Silhouette Schoenen B.V. blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Silhouette Schoenen B.V. gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van je computer, tablet of smartphone. Silhouette Schoenen B.V. gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren. Daarnaast plaatsen we cookies die jouw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden. Bij jouw eerste bezoek aan onze website hebben wij je al geïnformeerd over deze cookies en hebben we je toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen. Zie voor een toelichting: https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/cookies-wat-zijn-het-en-wat-doe-ik-ermee/ Op deze website worden ook cookies geplaatst door derden. Dit zijn bijvoorbeeld adverteerders en/of de sociale media-bedrijven. Hieronder een overzicht: Google Analytics Facebook Instagram
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door Silhouette Schoenen B.V. en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar info@silhouette.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op jouw verzoek. Silhouette Schoenen B.V. wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Silhouette Schoenen B.V. neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@silhouette.nl.
Regelmatig vinden wij op de orders van klanten verzoekjes voor de bezorgers van DHL. Van 'wil je bellen als je voor de deur staat, want de bel doet het niet' tot 'als er niemand thuis is mag het pakket in de schuur achtergelaten worden' tot 'je mag wel bij de buren op nummer X leveren maar niet op nummer Y'. Helaas hebben we geen mogelijkheid om dit soort verzoeken in te vullen in het (automatische) programma voor het maken van de verzendlabels. Dus helaas, verzoeken zoals hierboven vermeld komen helaas niet bij de bezorger aan...
Wil je er zeker van zijn dat je je pakket de volgende werkdag hebt (bij bestelling en betaling voor 15.00u)?
Laat je pakket dan bijvoorbeeld al direct op een servicepunt afleveren. Dit kun je aangeven in het bestelproces. Geef je een huisadres op? Dat is natuurlijk ook helemaal prima! Bij het afleveren moet er voor ontvangst worden getekend. Ben je niet thuis, dan probeert de bezorger het bij de buren. Zijn die er ook niet, dan gaat het pakket automatisch naar het dichtstbijzijnde servicepunt.
Zodra je merkt, bijvoorbeeld na het controleren van jouw orderbevestiging, dat jouw adres niet correct is, neem je natuurlijk zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen proberen te voorkomen dat het foute adres op het pakje komt of proberen het pakket om te leiden naar het juiste adres maar kunnen dit niet garanderen. Let op: controleer de ingevoerde gegevens op jouw order goed! Als jouw pakket niet geleverd kan worden omdat je een foutief of niet-compleet afleveradres hebt opgegeven, dan komt het pakket naar ons retour. Er zijn dan twee opties:
  1. je wilt het pakket toch ontvangen - wij zullen jou vragen (opnieuw) verzendkosten voor jouw order te betalen, voordat we jouw pakket nogmaals kunnen toesturen;
  2. je wilt het pakket niet meer ontvangen en de order laten vervallen - wij zullen een bedrag van €5,95 voor gemaakte verzendkosten inhouden op de retourbetaling.
 
Bij Silhouette Schoenen ben je altijd welkom om schoenen en laarzen te komen passen en kopen. Maar zoals in elke winkel is het op het ene moment drukker dan het andere moment. Op hele drukke momenten zullen onze medewerkers hun aandacht moeten verdelen over meerdere klanten. Ben je op zoek naar dat ene paar tophakken voor onder je trouwjurk óf op zoek naar die hele gave laars voor een spannend feest? Op rustige momenten hebben we meer tijd om je te adviseren dan tijdens een druk moment. Kom je van ver en wil je op je gemak al het mogelijke aan proberen en alle tijd van ons team, dan adviseren wij je niet op een piekmoment te komen. Uiteraard ben je van harte welkom, als je het geen probleem vindt dat je wellicht even moet wachten of één van onze collega's moet delen met een andere klant! Hetzelfde geldt voor onze mannelijke klanten die graag discreet willen passen in de ruimte achter onze winkel. Op de drukke momenten (= rood gekleurd in de tabel hieronder) kan er niet discreet gepast worden in de ruimte achter de winkel. Wij hebben dan al onze collega's op de winkelvloer nodig. Bij oranje kan dit alleen indien een collega vrij beschikbaar is. De druktekalender hieronder laat de drukte in de winkel zien: Grijs = gesloten Groen = rustig Oranje = levendig Rood = druk   Deze druktekalender is gebaseerd op gemiddelden. Als het regent dat het giet, zal het op een zaterdagmiddag minder druk zijn dan normaal. En op donderdagochtend in de kerstweek is het uiteraard drukker dan je op de kalender kunt aflezen. Je kunt ons altijd voordat je ons wilt bezoeken even opbellen zodat we je de actuele status kunnen geven in de winkel.
Natuurlijk wil je graag weten wanneer jouw nieuwe hoge hakken geleverd worden. Heb je op een werkdag besteld voor 12.00u? Dan wordt het pakket in 99% van de gevallen dezelfde dag nog verstuurd. Heb je op een werkdag besteld na 12.00u, dan is de kans groot dat het pakket de volgende dag verzonden wordt, maar als onze logistieke partner, die de pakketten bij ons in Rotterdam ophaalt, wat later is, worden ook orders die later binnen zijn gekomen vaak nog verwerkt. In de loop van de avond worden de orders door ons verder verwerkt en ontvang je een persoonlijke e-mail met informatie over jouw order. Als je deze mail gekregen hebt, krijg je, zodra jouw pakket de eerste scan in het sorteercentrum heeft gehad, van onze logistieke partner jouw traceercode. Op dit moment wordt de track & trace informatie verstrekt door GoParcel. Voor onze Belgische klanten geldt, dat de traceerlink volgt als het pakket de grens gepasseerd is. Het pakket wordt door PostNL België bij onze Belgische klanten bezorgd aan huis, of op een nabij gelegen servicepunt. Houd je mail dus in de gaten! Wil je er zeker van zijn dat je het pakket zo snel mogelijk ontvangt? Zorg er dan voor dat je het pakket laat afleveren op een DHL servicepunt (of PostNL België voor onze Belgische klanten) wat ruime openingstijden hanteert. Ben je namelijk niet thuis, dan neemt de bezorger het pakket vaak weer mee, om het op een ander moment weer af te leveren. Of wordt het bij jouw buren bezorgd, die misschien niet thuis zijn als jij je pakket bij hen wilt ophalen. Houd er overigens rekening mee, dat in periodes met feestdagen de bezorging kan afwijken van wat hierboven vermeld staat. Piekdrukte, bijvoorbeeld rondom dagen als Black Friday en de Kerstperiode, is niet in te plannen voor de bezorgers. Ze doen er natuurlijk alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk te bezorgen maar het blijft mensenwerk. Wil je er zeker van zijn dat je in deze enorm drukke periodes je artikelen op tijd ontvangt? Houd dan op voorhand rekening met een langere levertijd.
Wij gebruiken jouw gegevens alleen waarvoor je ze hebt verstrekt: om jouw bestelling zo goed mogelijk af te handelen en jou, indien je dit wilt, te informeren over onze producten en eventuele veranderingen op onze website. Wij verstrekken jouw persoonlijke gegevens en e-mailadres uiteraard niet aan derden, tenzij je hiervoor uitdrukkelijk toestemming voor geeft.
DHL biedt het pakket een aantal keer bij jou aan of levert bij jouw buren. Bent je de niet thuis bij levering? Dan krijg je een kaart in de brievenbus waarmee je online een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. Of bij welke buren jouw pakket voor je klaar ligt. Wil je niet dat jouw pakket bij de buren wordt afgeleverd? Laat het dan op een servicepunt bezorgen, zodat je het kunt ophalen wanneer het jou uitkomt. Doe dit al op het bestelformulier, zodat het pakket direct naar het servicepunt van jouw keuze wordt verstuurd. Woon je in België? PostNL België komt in de regel één keer bij jou aan de deur. Ben je niet thuis, dan kun je het afhalen bij één van de vele PostNL België servicepunten in jouw omgeving. Als het pakket naar ons retourgestuurd wordt, omdat je herhaaldelijk niet thuis was bij levering of door het niet correct opgeven van het afleveradres, dan kunnen wij het pakket uiteraard opnieuw toesturen. De kosten hiervoor zijn echter wel voor jouw rekening.
Klanten in Nederland betalen altijd bij een retour de kosten van de retourzending. Eventuele kosten van de heenreis van de zending worden verrekend met de kosten van de retourzending indien van toepassing. Zo betaal je altijd maar één keer verzendkosten, mocht jouw order toch niet naar je zin zijn. Een verrekening van de verzendkosten voor de heenreis vindt voor onze buitenlandse klanten helaas niet plaats als de order geretourneerd wordt. Hieronder vind je meer informatie over retourkosten: Hoe zit dat met de retourkosten?  Woon je niet in Nederland of België, stuur ons dan een bericht zodat we jou persoonlijk kunnen vertellen hoe het in jouw geval met de kosten van de verzending en de eventuele retourkosten zit.  
Voor bestellingen van € 39.95 of meer en bezorging in Nederland is verzending gratis. Onder de € 39.95 wordt er € 5,95 aan verzendkosten gerekend. Balettes, solettes en hele zolen (categorie 'Minder pijn in je voeten') worden verzonden via een brievenbuspakket. Hiervoor wordt €3.95 aan verzendkosten gerekend. Voor België zijn de kosten van verzending € 6,95 per bestelling, ongeacht de waarde van de order. Voor onze Belgische klanten bieden wij een speciale retourservice aan via PostNL België. Je betaalt dan voor de retourzending van je pakket maar € 3,95; de rest van de kosten nemen wij voor onze rekening. Woon je in België bijvoorbeeld dicht bij de Nederlandse grens? Dan kun je ervoor kiezen jouw pakket bijvoorbeeld op een servicepunt in Nederland te bezorgen, zodat de verzendkosten lager zijn dan naar België of zelfs gratis.
Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?