Je hebt het misschien in de media wel gehoord: vanaf woensdag 5 augustus is er een mondkapjesplicht in Rotterdam. Hieronder vind je een uitsnede van de overzichtskaart waar deze plicht geldt, met onze winkel ingetekend. Zoals je ziet, geldt de verplichting in het rode gebied maar bevindt onze winkel aan de Karel Doormanstraat 467 zich hier net buiten: Silhouette mondkapje niet verplicht Meer informatie over de mondkapjesplicht vind je op de website van de Rijnmond Veilig. Je vindt hier ook de volledige gebiedskaart.
Het is dus niet verplicht in onze winkel een mondkapje te dragen.
Wil je dit zelf heel graag wél, dan is dat natuurlijk helemaal prima – de keuze is aan jou. Meer informatie over onze maatregelen rondom Corona vind je hier.
Als je een order hebt geplaatst, ontvang je altijd automatisch een bestelbevestiging per email. Lees deze even goed door - is alles compleet? Klopt je adres? Staat je huisnummer ingevuld? We gaan met jouw order aan de slag en houden je per email op de hoogte van de voortgang. Heb je enkele minuten na het plaatsen van jouw order nog altijd geen bevestiging van je bestelling ontvangen? Kijk dan eerst even in je spam-folder, zeker als je een Gmail- of Hotmail-account hebt voordat je ons een bericht stuurt! Wij merken, dat zowel Gmail als Hotmail ons snel aanmerken als 'spam'. En dan komt ons bericht dus niet in je inbox, maar in je spamfolder. Zie het screenshot van een voorbeeld-Gmail-inbox hieronder. Heb je in je spamfolder gekeken, maar vind je ook daar geen bericht van Silhouette? Neem dan even contact met ons op. Wellicht is er een spelfout geslopen in je mailadres. Silhouette geen mail ontvangen na bestelling      
Er zijn meerdere manieren om met ons te communiceren. Het handigste is om contact te zoeken via het contactformulier op onze contactpagina. Voor uitgebreidere vragen kun je ons ook mailen op info@silhouette.nl. De winkel is tijdens onze ruime openingstijden ook bereikbaar per vaste telefoon (+31 (0)10 413 05 16) en via WhatsApp (+31 6 1357 6496). Wij stellen het erg op prijs als je via één manier contact zoekt. Via meerdere kanalen dezelfde vraag stellen zorgt er niet voor dat er sneller geantwoord wordt, sterker nog, er kan juist miscommunicatie ontstaan! Dus niet dezelfde vraag stellen via zowel Whatsapp, Facebook messenger als via de e-mail, alsjeblieft.  Whatsapp berichten worden door ons team in onze winkel beantwoord. Facebook messenger en Instagram berichten worden regelmatig, maar niet continu beantwoord en op berichten via e-mail volgt een antwoord van dezelfde persoon die ook de websitebestellingen verwerkt. Jouw weborder-vraag stel je dus het liefst via de e-mail, waarbij het voor ons handig is als je in ieder geval jouw ordernummer en de naam waarop je besteld hebt, in jouw bericht vermeldt.  Doordat we in de winkel klanten helpen, collecties uitzoeken, internet bestellingen verwerken en nog veel meer zijn we niet altijd in de gelegenheid om uitgebreide vragen telefonisch te beantwoorden. Onze medewerkers zullen je dan wellicht vragen om een email te sturen. Niet om je van het kastje naar de muur te sturen, maar om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk duidelijk antwoord krijgt op jouw vragen!  
Bij Silhouette Schoenen ben je altijd welkom om schoenen en laarzen te komen passen en kopen. Maar zoals in elke winkel is het op het ene moment drukker dan het andere moment. Op hele drukke momenten zullen onze medewerkers hun aandacht moeten verdelen over meerdere klanten. Ben je op zoek naar dat ene paar tophakken voor onder je trouwjurk óf op zoek naar die hele gave laars voor een spannend feest? Op rustige momenten hebben we meer tijd om je te adviseren dan tijdens een druk moment. Kom je van ver en wil je op je gemak al het mogelijke aan proberen en alle tijd van ons team, dan adviseren wij je niet op een piekmoment te komen. Uiteraard ben je van harte welkom, als je het geen probleem vindt dat je wellicht even moet wachten of één van onze collega's moet delen met een andere klant! Hetzelfde geldt voor onze mannelijke klanten die graag discreet willen passen in de ruimte achter onze winkel. Op de drukke momenten (= rood gekleurd in de tabel hieronder) kan er niet discreet gepast worden in de ruimte achter de winkel. Wij hebben dan al onze collega's op de winkelvloer nodig. Bij oranje kan dit alleen indien een collega vrij beschikbaar is. De druktekalender hieronder laat de drukte in de winkel zien: Grijs = gesloten Groen = rustig Oranje = levendig Rood = druk Deze druktekalender is gebaseerd op gemiddelden. Als het regent dat het giet, zal het op een zaterdagmiddag minder druk zijn dan normaal. En op donderdagochtend in de kerstweek is het uiteraard drukker dan je op de kalender kunt aflezen. Je kunt ons altijd voordat je ons wilt bezoeken even opbellen zodat we je de actuele status kunnen geven in de winkel.
Bij Silhouette verkopen we niet alleen Pleaser hakken, maar ook schoenen en laarzen met hoge hakken van heel veel andere merken. Sommige naar onze wens geproduceerd, andere ingekocht bij bekende of minder bekende leveranciers. Om ons bedrijf een grotere naamsbekendheid te geven, voor de herkenbaarheid van onze artikelen én het merk-neutraal kunnen adviseren van klanten in de winkel, worden sinds 2004 alle schoenen van Silhouette voorzien van ons eigen logo. Deze mooie lurex-etiketten in zwart met zilver geven een stukje herkenbaarheid, maar zijn bij ons ook essentieel voor het herkennen van onze artikelen bij reparatie- en garantieverzoeken. Je weet natuurlijk ook dat Pleaser op meerdere plekken wordt aangeboden en door middel van deze labels weten wij ook zeker dat jouw Pleasers bij ons vandaan komen. In de afgelopen jaren heeft het merk Pleaser een steeds grotere naamsbekendheid gekregen. Veel mensen herkennen nu Pleaser als het echte merk en vinden het niet fijn dat de schoenen voorzien zijn van een label van Silhouette. Deze labels kun je eenvoudig verwijderen door de zwart-met-zilveren labels voorzichtig los te halen en eventuele lijmresten te verwijderen met een beetje wasbenzine. Houd er dan wel rekening mee, dat mocht je willen ruilen of onverhoopt een probleem hebben met je schoenen of laarzen, we je aankoopbon nodig hebben om je te kunnen helpen. Alle schoenen in de Pleaser categorieën die wij op Silhouette.nl verkopen zijn 100% echte, authentieke modellen van Pleaser, ondanks dat ze voorzien zijn van een Silhouette-label.
De verzendkosten voor de terugzending zijn in de regel voor jouw rekening en na ontvangst van jouw schoenen of laarzen, sturen wij het nieuwe artikel naar je toe op onze kosten. Iedere ruiling is echter anders. Wat wil je terugsturen? En welk artikel wil je ervoor in de plaats hebben? Zijn de schoenen die je liever wilt hebben, dezelfde prijs? Of zijn ze duurder of goedkoper? Soms kan het handiger of sneller zijn, als je de nieuwe schoenen óók bestelt en daarná pas de schoenen die jij in huis hebt, terugstuurt aan ons. Neem daarom voor een ruiling altijd even eerst contact met ons op. Dan kunnen we samen even overleggen wat in jouw geval het meest handig is.
Op de laatste nieuwsbrief die je van ons ontvangen hebt, vind je een 'unsubscribe'-link. Deze kun je aanklikken om jezelf te verwijderen van onze mailinglijst. 
Wij vinden het heel leuk als je onze winkel wilt bezoeken. Omdat wij ontzettend veel verschillende modellen hebben, is het voor ons heel fijn als je de artikelnummers, van de modellen die jou aanspreken, opschrijft en meeneemt. Wij zien dan direct welke modellen je bedoelt. Het artikelnummer vind je op de pagina met alle informatie over de schoenen of laarzen die je leuk vindt, onder het kopje waar je je maat kunt selecteren. Dit nummer is uniek en zo weten we direct welk model jij leuk vindt!  De voorraad van onze winkels is gekoppeld aan die van de webshop. Is jouw maat in onze webshop niet meer leverbaar? Dan is dat model helaas in de winkel ook niet meer in de juiste maat verkrijgbaar.
Uiteraard! Alle modellen die op de website staan, zijn beschikbaar in de maten die je per model ziet staan. Staat je maat er in het rijtje maten niet bij, dan is het model in jou maat ook niet beschikbaar in de winkel; de voorraad van de winkel is gekoppeld aan die van de website en andersom. Noteer, voordat je komt, even de artikelnummers van de modellen die jou aanspreken. Dan kunnen we ze direct voor je pakken als u in de winkel bent. Komt je van ver? Mail ons dan vooraf wanneer je wilt komen en welke modellen je graag wilt passen. Dan kunnen wij vooraf alles voor je  klaarzetten. Onze winkel aan de Karel Doormanstraat is zeven dagen per week voor jou geopend. Kijk voor de openingstijden hier.
Sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met een eigen onderneming en ben je werkzaam in de mode / fotografie / entertainment of iets in die richting, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Heb je geen eigen onderneming? Dan moeten we helaas melden dat dit niet meer mogelijk is. We zijn door schade en schande wijs geworden en kregen zoveel beschadigde artikelen terug dat we helaas aan dit soort verzoeken geen gehoor kunnen geven.
Dan kunt je ons altijd om meer informatie vragen. Als je ons de lengte van je voet in centimeters doorgeeft bijvoorbeeld, dan kunnen wij voor jou kijken welke maat je van een bepaald model het beste zou moeten passen. En als je ons je kuitomvang in centimeters doorgeeft, meten wij de schacht van de laarzen van je keuze voor jou op. Hoe meet je je voet correct op? Hieronder twee plaatjes om dit te illustreren: Ga tegen de muur staan, bij voorkeur op een vel papier dat je tegen de muur aan legt. Zet voor de grootste teen een streepje en meet de afstand af op het papier. Een potloodstreepje op de vloer kan natuurlijk ook als je geen papier in de buurt hebt ;-). Meet even heel nauwkeurig! 0,7 cm is vaak al een schoenmaat, dus 'lekker royaal' meten geeft een foutief advies! Let erop dat je je potlood recht op het papier zet als je de afstand aftekent!
Alle modellen die in de webshop te koop zijn, hebben wij in onze winkel staan. Wij werken elke dag met onze schoenen of laarzen. Als een nieuw artikel bij ons binnenkomt, wordt dit eerst door verschillende collega's aangepast. Zo weten wij of een model groot, klein, breed of smal uitvalt en kunnen we bij laarzen direct zien of het een laars met een smalle of een brede schacht is. Overigens blijft een maatadvies een advies. Er kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleend; het is een service aan jou en geldt voor ongeveer 95% van de klanten. Twijfel je? Mail ons dan even. Dan kunnen we voor een specifiek model kijken, welke maat voor jou geschikt zou kunnen zijn aan de hand van de lengte en breedte van je voet. Meer informatie geven wij jou dan graag via de mail of via whatsapp.
Wij geven bij benadering de hakhoogte van elk model aan. Dit doen wij door de lengte van de hak te meten aan de zijkant van de schoen, van het punt waar de hak de grond raakt tot aan de rand waarbij de hak de hiel van de schoen raakt. Wij meten dus eigenlijk vanaf het punt, waar het middelpunt van jouw hiel de schoen raakt en wat dus het draagpunt is. Dit doen wij bij een maat 38. De hak van het model in een maat 36 is lager dan de hak van hetzelfde model in een maat 40; het gaat tenslotte om de stand van de voet waardoor de hakhoogte varieert. Een stelregel is: de hakken van een maat 36 en 37 zijn even hoog, die van een 38 en 39 ook, en de hakken van een maat 40 en 41 zijn min of meer gelijk. Voor jouw beeldvorming: als je de gewoonte hebt jouw hakken aan de achterkant te meten, moet je dus in je achterhoofd houden, dat je bij de door ons gemeten hakhoogte ongeveer een halve tot een hele centimeter moet optellen. Hoe meet u de hoogte van een hak Wil je van een bepaald model precies weten hoe hoog de hak in jouw maat is? Laat het ons weten!
Als man ben je bij ons voor hoge hakken ook op het juiste adres. Door onze jarenlange ervaring en bekendheid binnen de T-community zijn wij ervan overtuigd dat we jou goed kunnen helpen bij het maken van jouw keuze. Je kunt als man bij ons binnenstappen, of en femme. Heb je nog wat drempelvrees, dan kun je ook buiten het zicht van andere klanten passen. Houd er wel rekening mee dat dit alleen kan als het niet heel druk is in de winkel, aangezien een collega van ons met je mee gaat. Heb je al een aantal modellen op het oog? Laat ons per e-mail even weten wat je wilt passen en wanneer je ons wilt bezoeken. Dan kunnen wij zorgen dat de modellen van jouw keuze op het moment van je komst voor je klaar staan.
De voorraad van onze webshop is gekopppeld aan de voorraad van onze winkels. Alle artikelen die wij online hebben staan, zijn daadwerkelijk uit voorraad leverbaar. Is jouw maat in het rijtje met maatopties online te selecteren, dan is deze maat in de winkel ook beschikbaar. Staat jouw maat er in het rijtje online niet bij, dan is deze maat ook niet meer leverbaar in de winkel. In heel incidentele gevallen wordt er zowel in de webshop als in de winkel tegelijkertijd een bepaalde maat van een artikel verkocht en kan het voorkomen dat het artikel niet meer leverbaar is. Dit komt echter zeer zelden voor. Waarom zijn de voorraad van de winkel en de webshop aan elkaar gekoppeld? Wij hebben zó veel verschillende modellen in allerlei kleuren, dat het ondoenlijk is per model enorme voorraden aan te houden. Wij kiezen voor een breed assortiment, met veel keuze, maar met een beperkte hoeveelheid per artikel. Zo heb je volop keuze en kunnen wij niet alleen onze winkelklanten veel keuze bieden, maar ook de webshopklanten!
Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?