Voor onze Nederlandse klanten: Bij je order heb je een pakbon/factuur, retour instructie en adreslabel gekregen. Lees de retour instructie even goed door om misverstanden te voorkomen. Pak je pakketje met de schoenen/laarzen netjes in (een plakbandje om de schoenendoos valt hier helaas niet onder.....) en plak het adreslabel hierop. Breng daarna je pakket naar een DHL of PostNL servicepunt van je keuze. Hier betaal je direct de kosten van het retour sturen van het pakket. Bewaar het verzendbewijsje met de track & trace code dat je krijgt goed totdat je retour afgehandeld is door ons. Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te starten. Verantwoordelijkheid van het pakket ligt bij jou totdat het pakket bij ons afgeleverd is. Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en je stuurt de hele order retour? Dan krijg je deze natuurlijk gewoon terug. Voor onze Belgische klanten: Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. In jouw order zit een retourlabel welke je op je pakket kunt plakken. Het pakket breng je daarna bij een PostNL servicepunt in je buurt. Als je dit label gebruikt wordt automatisch €3.95 in rekening gebracht voor de kosten van de retour. Ervaring leert dat BPost ongeveer €16,- voor een pakket rekent naar Nederland. Wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken! Mocht je de retourinstructie al weg gegooid hebben, hier kun je hem nog een keer nalezen: Retour instructie NL-BE
Voordat de schoenen/laarzen ingepakt worden worden deze nauwkeurig nagekeken op beschadigingen. Dit is mensenwerk en helaas kan het gebeuren dat we een krasje, deukje of plekje over het hoofd zien. We zijn tenslotte ook maar mensen ;-) In het geval dat wij een krasje, deukje of plekje over het hoofd gezien hebben verzoeken we je binnen 24u na ontvangst van het pakket dit te melden via info@silhouette.nl of een melding te maken via ons WhatsApp nummer +31 6 13576496 (WhatsApp icoon links onderin). Logischerwijs voorzien van foto's van de beschadiging én de loopzool om een inschatting te kunnen maken wat het probleem is.  
Vanaf het moment van afleveren van je bestelling, ook op een servicepunt, heb je wettelijk gezien 2 weken de tijd om de artikelen die je niet wilt behouden terug te sturen of ons te laten weten dat je retour er aan komt. Retourneren kan via een bezorgdienst naar eigen keuze of door gebruik te maken van ons retourlabel. Alle retourinformatie vind je in de doos bij jouw zending. Binnen 2/3 werkdagen hebben wij het pakket in de regel bij ons binnen zodat wij de retour af kunnen handelen. De twee weken gaan in op het moment dat je pakket bij jou of je buren geleverd is óf dat je jouw pakket hebt opgehaald bij het servicepunt. Je hebt vanaf dat moment 14 kalenderdagen de tijd om jouw retour terug te sturen of per e-mail aan te geven dat je je order wilt retourneren. Stuur je ons in deze periode van 14 dagen na ontvangst een email dat je order retour komt? Dan ben je op tijd met retourneren. ✔️ Vermeld duidelijk je ordernummer en laat ons weten welke artikelen je terugstuurt. Verzend jouw retour daarna zo snel mogelijk naar ons zodat we deze snel voor je af kunnen handelen en je snel je aankoopbedrag retour hebt, of de faktuur van Billink voor het achteraf betalen gecrediteerd kan worden. Stuur je jouw pakket binnen 14 dagen na ontvangt aan ons terug?  Dan ben je op tijd met retourneren. ✔️ Je hoeft ons geen email te sturen als je jouw pakket binnen 14 dagen na ontvangst aanbiedt bij een vervoerder om het aan ons terug te laten sturen. Doet de vervoerder er vervolgens onverhoopt langer dan gebruikelijk over om jouw pakket bij ons te krijgen, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken: wij houden het moment van aanbieden bij de vervoerder als retourdatum aan. In andere gevallen dan hierboven beschreven ben je te laat met het retourzenden van jouw order. 🛑 Lees hieronder verder.
Ben je te laat met retourneren en is het minder dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?
Dan kun je je pakket nog altijd terugsturen naar ons. We zijn dan echter wel genoodzaakt om administratiekosten in rekening te brengen en kunnen je niet meer tegemoetkomen in de gemaakte verzendkosten. De kosten voor het terugnemen van de te laat teruggestuurde artikelen bedragen 20% van de waarde, met een minimum van € 6,95. Het resterende bedrag wordt aan je overgemaakt via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Dit geldt niet voor artikelen die afgeprijsd zijn. Die mogen nog steeds buiten de geldende retourtermijn van twee weken, maar binnen vier weken na ontvangst naar ons terug, maar na aftrek van de administratiekosten krijg je voor het resterende bedrag een tegoedbon die een jaar geldig is.
Ben je te laat met retourneren en is het meer dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?
Niet-afgeprijsde artikelen kun je dan nog terug sturen naar ons. De kosten voor het terugnemen van deze artikelen bedragen 30% van de waarde, met een minimum van € 6,95 en we kunnen je niet meer tegemoetkomen in de gemaakte verzendkosten. Het resterende bedrag wordt uitgekeerd in de vorm van een tegoedbon. Afgeprijsde artikelen kunnen niet meer terug worden genomen. Stuur je je pakket met afgeprijsde artikelen alsnog terug naar ons? Dan kunnen we de artikelen voor de op dat moment bij ons geldende verzendkosten naar je terugsturen. Misschien kun je met de schoenen iemand anders blij maken of doorverkopen.
Ben je te laat met retourneren en is het meer dan 6 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?
Dan moeten we je helaas teleurstellen. We kunnen je retour niet meer in behandeling nemen. Stuur je je pakket alsnog terug naar ons? Dan kunnen we de artikelen voor de op dat moment bij ons geldende verzendkosten naar je toesturen. Misschien kun je met de schoenen iemand anders blij maken of doorverkopen. Vind je dat we moeilijk doen met retourneren? Dat valt best mee, toch? Even een mailtje of je pakket binnen twee weken na ontvangst weer aanbieden bij een vervoerder en er is niets aan de hand. Zorgen wij dat je snel je aankoopbedrag weer retour hebt en dat je geen gedoe krijgt, als je gekozen hebt voor de optie achteraf betalen via Billink met fakturen voor artikelen die je niet wilt houden. We hebben deze regels niet ingevoerd, omdat we het jou zo lastig mogelijk willen maken. We doen dit, om een zo breed mogelijke collectie te creëren. We staan bekend als de winkel met de meeste hoge hakken per m² in alle soorten, kleuren en maten en om dit concept te kunnen handhaven, moeten wij flink investeren in onze voorraad. En dat doen we met liefde, want we houden van ons vak en vinden het súper dat we zoveel verschillende soorten high heels in onze winkel en webshop kunnen aanbieden! Maar we merken ook dat sommige mensen die bij ons bestellen, de retourinformatie in de doos uit gemakzucht niet lezen of, op z'n Rotterdams gezegd, een loopje met ons nemen. Voor ons is het niet te doen als we 6 weken na dato bijvoorbeeld nog een wit sandaaltje retour krijgen in maat 36, en de herfst al ingetreden is. We hadden met dit schoentje al vier andere klanten blij kunnen maken, als je je sandaaltjes binnen de geldende retourtermijn teruggestuurd had. Ook bestellen wij bepaalde artikelen regelmatig na op basis van de verkochte paren. Als wij dan ruimschoots na de retourtermijn nog artikelen retour krijgen, die we al weer opnieuw hebben ingekocht, dan hebben we te veel voorraad in een bepaalde maat van een bepaald artikel. We hopen op jouw begrip hiervoor!
Dat kan helemaal kloppen! In de regel worden de retourzendingen in de middag bij ons in de winkel afgeleverd. Als het op dat moment druk is, kan het zijn dat het afhandelen van de retouren doorgeschoven wordt naar de volgende ochtend. Ons streven blijft om binnen 24 uur na het ontvangen van het pakket de retourprocedure af te ronden. Stuur je je pakket terug vanuit België? Dan duurt het wat langer voordat jouw retourzending bij ons in de winkel in Rotterdam aankomt. Voor het speciale tarief van €3.95 kun je gebruikmaken van onze retourservice, die wij samen met onze logistieke partner opgezet hebben om tegemoet te komen in de (hoge) kosten voor retourneren vanuit België (BPost vraag om en nabij de €16,- voor een pakket naar Nederland). Heb je twee weken na het retourzenden van jouw pakket vanuit België nog niets van ons gehoord? Laat het ons dan even weten!
Bewaar je ordernummer goed, bijvoorbeeld door het te noteren op de doos van de schoenen of laarzen die je hebt gekocht. Of sla het laatste mailtje met het ordernummer op in je map met bewaarde e-mails. Dit ordernummer heb je nodig als je een klacht hebt; zie het als je digitale aankoopbon. Zijn je schoenen of laarzen stuk, stuur dan een e-mail met een beschrijving van de klacht en een foto van het probleem. Een beller is dan misschien wel sneller, maar we kunnen je dan niet helpen, omdat we door de telefoon niet kunnen zien wat er mis is met jouw schoenen of laarzen. Vermeld ook even jouw ordernummer in jouw email, zodat we snel jouw gegevens erbij kunnen halen. Wij bevestigen altijd de ontvangst van jouw bericht en gaan zo snel mogelijk aan de slag met jouw klacht. Jouw klacht moet natuurlijk wel redelijk zijn. Is door het dragen van jouw hoge hakken het onderste dopje van je hak versleten (het zogenaamde ‘achterlapje’), dan valt dit natuurlijk niet onder de garantie maar kun je dit probleem snel bij een schoenmaker bij jou in de buurt laten verhelpen. Sommige leveranciers leveren zelfs van die nieuwe ‘dopjes’ mee, die je er eenvoudig zelf op kunt zetten. Is dat bij jouw schoenen het geval, dan zaten ze in de deksel van de doos geplakt, waar jij jouw order in ontvangen hebt. Wij geven geen garantie op de decoraties op schoenen of laarzen. Heb je bijvoorbeeld schoenen of laarzen gekocht met strass-steentjes op de hak, of een enkellaarsje met spikes en studs, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het losraken van deze decoratie-materialen. Door bijvoorbeeld met de schoenen tegen elkaar te schuren, of door de zoom van een broek, kunnen ornamenten los gaan. Dit is gebruiksschade en kan door ons niet ter reparatie aangenomen worden. Ga met dit type schoenen of laarzen altijd extra voorzichtig om!
In onze winkel kun je de schoenen of laarzen van jouw keuze eerst passen en eventueel bij bepaalde kleding houden voor de kleur als je aankoop voor bij een bepaalde outfit is. Dat kan natuurlijk niet als je via onze webshop koopt. Voor aankopen via onze webshop geldt de kopen-op-afstand-regeling; als je het artikel binnen de door ons gestelde tijd ongedragen en onbeschadigd terugstuurt, dan krijg je het aankoopbedrag van ons terug. Natuurlijk kun je jouw schoenen of laarzen, als je die in de winkel bij ons gekocht hebt, wel omruilen voor iets anders of een tegoedbon. Heb je via onze website jouw nieuwe hoge hakken besteld, dan kun je hier wel het geld voor terugkrijgen als ze niet naar je zin zijn.
Natuurlijk kan dat! Uit veiligheidsoverwegingen is er in onze winkel weinig kasgeld aanwezig. Als je jouw schoenen of laarzen niet om wilt ruilen voor iets anders, maar je geld terug wilt, dan wordt dit weer naar jou overgemaakt als je vooruit betaald hebt. Heb je via PayPal betaald? Dan wordt het bedrag weer op deze manier aan je terugbetaald. Je krijgt je geld in de winkel dus niet cash terug! Wij regelen jouw terugbetaling snel, zodat je vaak dezelfde dag je geld alweer op jouw rekening terug hebt. Het is wel belangrijk dat je jouw retourformulier meeneemt. Zo hebben we direct alle informatie over jouw order bij de hand. Heb jij met Billink betaald en wil je jouw artikel omruilen voor iets anders in de winkel? Dan kan dit uiteraard ook. Zijn de nieuwe schoenen die je uitzoekt, dezelfde prijs? Dan is de ruiling heel gemakkelijk en kun je jouw aankopen 1-op-1 omruilen. Zijn de nieuwe schoenen duurder of goedkoper? Dan is ruilen in de winkel natuurlijk ook mogelijk als je via Billink wilt betalen. We kunnen je echter eventueel wel vragen de nieuwe schoenen aan de kassa te betalen; wij zullen dan jouw Bllink faktuur direct daarna crediteren voor het juiste bedrag. Houd er rekening mee, dat de eventuele kosten voor deze betaalmethode wel voldaan moeten worden aan Billink. Deze kosten kunnen we helaas niet laten vervallen voor je.
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je nieuwe schoenen of laarzen, dan kun je je order (of een deel ervan) binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd en ongedragen terugsturen naar ons. Of je kunt ze persoonlijk in de winkel ruilen of terugbrengen. Voor onze Nederlandse klanten: In de doos vind je een retourinstructie en een adreslabel. Pak de schoenendoos die je terug wilt sturen netjes in met het bruine papier of ander inpakpapier. Plak daarop het adreslabel en breng het pakketje naar een DHL of PostNL servicepunt. Daar betaal je zelf voor het retoursturen van het pakket. Bewaar het afleverbewijs totdat wij je pakket ontvangen en verwerkt hebben! Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en je stuurt de hele order retour? Dan krijg je deze natuurlijk gewoon terug. Voor onze Belgische klanten: Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. In jouw order zit een retourlabel welke je op je pakket kunt plakken. Het pakket breng je daarna bij een PostNL servicepunt in je buurt. Als je dit label gebruikt wordt automatisch €3.95 in rekening gebracht voor de kosten van de retour. Wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken! In de algemene voorwaarden staat dezelfde tekst op een iets formelere manier uitgeschreven: U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Het modelformulier kunt u hieronder downloaden. Herroepingsformulier Natuurlijk mag je de nieuwe schoenen thuis even aanpassen, om te kijken of ze goed zitten en of ze bijvoorbeeld bij jouw outfit passen. De laatste tijd krijgen wij echter schoenen retour, die duidelijk gedragen zijn (en dan niet even om te passen). De zolen zitten vol met krassen, de hakjes zijn beschadigd of er zitten echt duidelijke voetafdrukken in de voering van de schoenen. Logischerwijs kunnen wij deze schoenen niet retour nemen, om de simpele reden, dat wij ze niet meer aan een volgende klant als nieuw product kunnen verkopen. Ga voorzichtig met de schoenen om en zorg er voor, dat je ze past op een schone en gladde vloer. Zie het zo: in een winkel mag je ook jouw nieuwe schoenen even passen en door de winkel lopen. Je gaat toch ook niet naar buiten, om je nieuwe schoenen uit te testen, om vervolgens terug te gaan naar de winkel om te zeggen dat de hak te hoog is en dat je ze toch niet wilt hebben? Zit er een 'Warning Label' aan je schoenen of laarzen? Laat deze dan zitten totdat je besloten hebt om de artikelen te houden. Als het 'Warning Label' verwijderd is, dan heb je geen recht meer op retour. We vermelden altijd op de factuur of er een 'Warning Label' gebruikt is. 
Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?