Voor onze Nederlandse klanten: Bij je order heb je een pakbon/factuur, retour instructie en adreslabel gekregen. Lees de retour instructie even goed door om misverstanden te voorkomen. Pak je pakketje met de schoenen/laarzen netjes in (een plakbandje om de schoenendoos valt hier helaas niet onder.....) en plak het adreslabel hierop. Breng daarna je pakket naar een DHL of PostNL servicepunt van je keuze. Hier betaal je direct de kosten van het retour sturen van het pakket. Bewaar het verzendbewijsje met de track & trace code dat je krijgt goed totdat je retour afgehandeld is door ons. Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te starten. Verantwoordelijkheid van het pakket ligt bij jou totdat het pakket bij ons afgeleverd is. Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en je stuurt de hele order retour? Dan krijg je deze natuurlijk gewoon terug. Voor onze Belgische klanten: Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. In jouw order zit een retourlabel welke je op je pakket kunt plakken. Het pakket breng je daarna bij een PostNL servicepunt in je buurt. Als je dit label gebruikt wordt automatisch €3.95 in rekening gebracht voor de kosten van de retour. Ervaring leert dat BPost ongeveer €16,- voor een pakket rekent naar Nederland. Wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken! Mocht je de retourinstructie al weg gegooid hebben, hier kun je hem nog een keer nalezen: Retour instructie NL-BE
Regelmatig vinden wij op de orders van klanten verzoekjes voor de bezorgers van DHL. Van 'wil je bellen als je voor de deur staat, want de bel doet het niet' tot 'als er niemand thuis is mag het pakket in de schuur achtergelaten worden' tot 'je mag wel bij de buren op nummer X leveren maar niet op nummer Y'. Helaas hebben we geen mogelijkheid om dit soort verzoeken in te vullen in het (automatische) programma voor het maken van de verzendlabels. Dus helaas, verzoeken zoals hierboven vermeld komen helaas niet bij de bezorger aan...
Wil je er zeker van zijn dat je je pakket de volgende werkdag hebt (bij bestelling en betaling voor 15.00u)?
Laat je pakket dan bijvoorbeeld al direct op een servicepunt afleveren. Dit kun je aangeven in het bestelproces. Geef je een huisadres op? Dat is natuurlijk ook helemaal prima! Bij het afleveren moet er voor ontvangst worden getekend. Ben je niet thuis, dan probeert de bezorger het bij de buren. Zijn die er ook niet, dan gaat het pakket automatisch naar het dichtstbijzijnde servicepunt.
Voordat de schoenen/laarzen ingepakt worden worden deze nauwkeurig nagekeken op beschadigingen. Dit is mensenwerk en helaas kan het gebeuren dat we een krasje, deukje of plekje over het hoofd zien. We zijn tenslotte ook maar mensen ;-) In het geval dat wij een krasje, deukje of plekje over het hoofd gezien hebben verzoeken we je binnen 24u na ontvangst van het pakket dit te melden via info@silhouette.nl of een melding te maken via ons WhatsApp nummer +31 6 13576496 (WhatsApp icoon links onderin). Logischerwijs voorzien van foto's van de beschadiging én de loopzool om een inschatting te kunnen maken wat het probleem is.  
Dit hangt van een aantal factoren af, onder andere van het tijdstip van bestellen en het ophalen van de pakketten door onze logistieke partner. Zie de onderstaande tabel:
Besteld op:Verstuurd op:Levering op:
MaandagDinsdagWoensdag
Dinsdag voor 15.00DinsdagWoensdag
Woensdag voor 15.00WoensdagDonderdag
Donderdag voor 15.00DonderdagVrijdag
Vrijdag voor 15.00VrijdagZaterdag
ZaterdagMaandagDinsdag
Zondag voor 12.00MaandagDinsdag
Onze logistieke partner haalt de pakketten van maandag tot en met vrijdag in onze winkel op. De ene dag komt deze chauffeur net wat eerder, de andere dag net wat later. Bestel je op een dinsdag tot en met vrijdag na 15:00 uur maar is de chauffeur nog niet langsgeweest? Dan proberen we er natuurlijk voor te zorgen dat jouw pakket nog mee kan op dezelfde dag dat je bestelt! Zodra jouw pakket is opgehaald door de vervoerder en het pakket de eerste scan heeft gehad in het sorteercentrum, krijg je van de vervoerder jouw traceercode per e-mail en kun je jouw zending volgen.  
We willen je vriendelijk vragen eerst bij je directe buren te vragen of zij misschien een pakje of kaartje hebben ontvangen. Controleer ook de brievenbussen. Is je pakje nog niet boven water? Neem dan contact op met de klantenservice van onze vervoerder - Go Parcel. Hoe je dit doet? Bovenaan de pagina waar je je de status (track & trace pagina ) van je pakketje kunt volgen staat een contact button. Via deze manier heeft onze vervoerder direct alle gegevens van je pakket. Op deze manier heb je rechtstreeks contact met onze logistieke partner, die direct voor je aan de slag kan om jou zo snel mogelijk meer te kunnen vertellen over jouw zending
Natuurlijk kan dit. Tijdens het afrekenen kun je de optie kiezen 'ophalen in de winkel'. Wil je het door iemand anders laten ophalen? Ook dat kan. Plaats je order, en vermeld bij de opmerkingen wanneer en door wie het wordt opgehaald. Laat de persoon die namens jou de order komt ophalen, een kopie meenemen van het orderformulier; een printscreen op een telefoon is ook voldoende. Wij vragen deze persoon zich wel in de winkel te legitimeren, zodat we weten dat we het pakketje aan de goede persoon meegeven.
Natuurlijk wil je graag weten wanneer jouw nieuwe hoge hakken geleverd worden. Heb je op een werkdag besteld voor 15.00u? Dan wordt het pakket in 99% van de gevallen dezelfde dag nog verstuurd. Heb je op een werkdag besteld na 15.00u, dan is de kans groot dat het pakket de volgende dag verzonden wordt, maar als onze logistieke partner, die de pakketten bij ons in Rotterdam ophaalt, wat later is, worden ook orders die later binnen zijn gekomen vaak nog verwerkt. In de loop van de avond worden de orders door ons verder verwerkt en ontvang je een persoonlijke e-mail met informatie over jouw order. Als je deze mail gekregen hebt, krijg je, zodra jouw pakket de eerste scan in het sorteercentrum heeft gehad, van onze logistieke partner jouw traceercode. Op dit moment wordt de track & trace informatie verstrekt door GoParcel. Voor onze Belgische klanten geldt, dat de traceerlink volgt als het pakket de grens gepasseerd is. Het pakket wordt door PostNL België bij onze Belgische klanten bezorgd aan huis, of op een nabij gelegen servicepunt. Houd je mail dus in de gaten! Wil je er zeker van zijn dat je het pakket zo snel mogelijk ontvangt? Zorg er dan voor dat je het pakket laat afleveren op een DHL servicepunt (of PostNL België voor onze Belgische klanten) wat ruime openingstijden hanteert. Ben je namelijk niet thuis, dan neemt de bezorger het pakket vaak weer mee, om het op een ander moment weer af te leveren. Of wordt het bij jouw buren bezorgd, die misschien niet thuis zijn als jij je pakket bij hen wilt ophalen. Houd er overigens rekening mee, dat in periodes met feestdagen de bezorging kan afwijken van wat hierboven vermeld staat. Piekdrukte, bijvoorbeeld rondom dagen als Black Friday en de Kerstperiode, is niet in te plannen voor de bezorgers. Ze doen er natuurlijk alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk te bezorgen maar het blijft mensenwerk. Wil je er zeker van zijn dat je in deze enorm drukke periodes je artikelen op tijd ontvangt? Houd dan op voorhand rekening met een langere levertijd.
Zodra je merkt, bijvoorbeeld na het controleren van jouw orderbevestiging, dat jouw adres niet correct is, neem je natuurlijk zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen proberen te voorkomen dat het foute adres op het pakje komt of proberen het pakket om te leiden naar het juiste adres maar kunnen dit niet garanderen. Let op: controleer de ingevoerde gegevens op jouw order goed! Als jouw pakket niet geleverd kan worden omdat je een foutief of niet-compleet afleveradres hebt opgegeven, dan komt het pakket naar ons retour. Er zijn dan twee opties:
  1. je wilt het pakket toch ontvangen - wij zullen jou vragen (opnieuw) verzendkosten voor jouw order te betalen, voordat we jouw pakket nogmaals kunnen toesturen;
  2. je wilt het pakket niet meer ontvangen en de order laten vervallen - wij zullen een bedrag van €5,95 voor gemaakte verzendkosten inhouden op de retourbetaling.
 
Voor bestellingen van € 39.95 of meer en bezorging in Nederland is verzending gratis. Onder de € 39.95 wordt er € 5,95 aan verzendkosten gerekend. Balettes, solettes en hele zolen (categorie 'Minder pijn in je voeten') worden verzonden via een brievenbuspakket. Hiervoor wordt €3.95 aan verzendkosten gerekend. Voor België zijn de kosten van verzending € 6,95 per bestelling, ongeacht de waarde van de order. Voor onze Belgische klanten bieden wij een speciale retourservice aan via PostNL België. Je betaalt dan voor de retourzending van je pakket maar € 3,95; de rest van de kosten nemen wij voor onze rekening. Woon je in België bijvoorbeeld dicht bij de Nederlandse grens? Dan kun je ervoor kiezen jouw pakket bijvoorbeeld op een servicepunt in Nederland te bezorgen, zodat de verzendkosten lager zijn dan naar België of zelfs gratis.
Uiteraard kan dit! In het betaalproces heb je 3 bezorgmogelijkheden. - Naar je huis of werkadres via 'Per (post) pakket' - Ophalen in onze winkel in Rotterdam - Afhalen op servicepunt Als je aanvinkt 'Afhalen op servicepunt' krijg je de mogelijkheid een servicepunt van DHL te kiezen door te klikken op de groene knop 'Selecteer servicepunt'. Zo kun je kiezen voor een servicepunt in de supermarkt of bouwmarkt, dat lekker lang geopend is. Of je pakket bij een parcelwand laten bezorgen, zodat je het altijd kunt afhalen, 24 uur per dag. Ook kun je je pakket natuurlijk in de buurt van je werk laten bezorgen zodat je het in je pauze kunt oppikken. Houd er wel rekening mee, dat je je moet legitimeren bij het afhalen van het pakket en zorg er dus voor, dat de naam waarop je jouw pakket bestelt, gelijk is aan de naam op het legitimatiebewijs om misverstanden bij het afhalen te voorkomen. Afleveren bij een servicepunt gaat niet als je je bestelling wilt betalen met de achteraf betaalmethode Billink. Kies je wél een servicepunt uit terwijl je je order betaald met Billink? Dan wordt deze automatisch verstuurd naar je huisadres. Woon je in België? Dan moet je een servicepunt van PostNL België kiezen via dezelfde manier als hierboven beschreven voor Nederlandse klanten.
DHL biedt het pakket een aantal keer bij jou aan of levert bij jouw buren. Bent je de niet thuis bij levering? Dan krijg je een kaart in de brievenbus waarmee je online een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. Of bij welke buren jouw pakket voor je klaar ligt. Wil je niet dat jouw pakket bij de buren wordt afgeleverd? Laat het dan op een servicepunt bezorgen, zodat je het kunt ophalen wanneer het jou uitkomt. Doe dit al op het bestelformulier, zodat het pakket direct naar het servicepunt van jouw keuze wordt verstuurd. Woon je in België? PostNL België komt in de regel één keer bij jou aan de deur. Ben je niet thuis, dan kun je het afhalen bij één van de vele PostNL België servicepunten in jouw omgeving. Als het pakket naar ons retourgestuurd wordt, omdat je herhaaldelijk niet thuis was bij levering of door het niet correct opgeven van het afleveradres, dan kunnen wij het pakket uiteraard opnieuw toesturen. De kosten hiervoor zijn echter wel voor jouw rekening.
Levering op een postbusnummer is helaas niet mogelijk. Je kunt je pakket wel laten bezorgen op een servicepunt van DHL (in België op een servicepunt van PostNL België).
Absoluut. Discretie staat bij ons hoog in het vaandel! Jouw schoenen of laarzen worden zorgvuldig verpakt in een schoenen- of laarzendoos. Deze doos wordt verpakt in bruin papier, dat speciaal geschikt is voor de verzending van pakketten. Op het pakket vind je een blanco adreszegel. Als afzender wordt alleen ‘Online Shop’ vermeld en het retouradres. Dit is geen keuze van ons, maar een verplichting die DHL ons oplegt om het pakket af te kunnen leveren. Soms worden uw schoenen of laarzen niet in de originele omdoos verstuurd. Niet alle dozen zijn even stevig en soms verpakken wij jouw zending in een andere doos om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen. Facturen en andere communicatie gaan via de email en nooit via de post.
Op zoek naar Pleaser schoenen of laarzen? Silhouette heeft al jarenlang een zeer breed assortiment aan Pleaser hakken op voorraad. De voorraad staat bij ons zelf in het magazijn achter de winkel. Een slordige 3.500 paar in totaal..... Daar moet iets leuks tussen zitten, toch? Bij ons werkt het als volgt: Is je maat beschikbaar tijdens het bestellen? Ja? En bestel je de hakken op werkdagen voor 15.00u? Dan worden de hakken dezelfde dag nog verstuurd! Dus niet 2 weken of langer wachten op je nieuwe hakken. Gewoon de volgende werkdag in huis :-) Silhouette Schoenen is dé Pleaser specialist waar je je favoriete schoenen gewoon kunt passen en voelen in onze winkel in het centrum van Rotterdam. Dus een échte Pleaser winkel. Geen online shop die een volledige catalogus van de leverancier inscant, en vervolgens claimt alles te kunnen leveren. Wij durven aan om te zeggen: wij zijn dé winkel met de meeste Pleasers op voorraad in Nederland en België. En met onze kennis en kunde (we hebben al meer dan 45 jaar ervaring met de verkoop van hoge hakken!) helpen we jou graag aan een paar goed passende Pleasers. Zodat je zeker weet, dat ze niet alleen leuk zijn op een plaatje, maar dat ze ook goed bij jouw voetvorm passen zodat je er lang op uit de voeten kunt!
Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?