Je pakket van Silhouette retourneren doe je zo:

Voor onze Nederlandse klanten:

Pak de schoenendoos die je terug wilt sturen netjes in met het bruine papier of ander inpakpapier. Heb je dat niet in huis? Wees creatief; gebruik een vuilniszak die je dicht plakt met tape of gebruik iets anders om de doos in te verpakken. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen (er is ook een mogelijkheid om een retourlabel te kopen zonder dat je een printer nodig hebt). De kosten van de retourzending betaal je altijd zelf. Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en stuur je je complete order retour? Dan krijg je de kosten, die je voor de 'heenreis' betaalde, natuurlijk van ons terug. Je betaalt altijd maar 1 x verzendkosten. Bewaar het verzendbewijs met de track & trace code, dat je krijgt bij het inleveren van je pakket of digitaal ontvangt van de vervoerder, heel goed! Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn, dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te kunnen starten. De verantwoordelijkheid voor het pakket ligt bij jou, totdat het pakket bij ons afgeleverd is. Bewaar dit bewijsje dan ook goed, totdat jouw retour door ons verwerkt is. Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten - anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Voor onze Belgische klanten:

Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen tegen een gereduceerd tarief van Euro 3,95. Wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken! Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten - anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Voor alle klanten, zowel in Nederland als in België, nog even dit:

Als je je pakket niet terugstuurt, zoals je het min of meer ontvangen hebt - dat wil zeggen, de schoenen netjes verpakt, zodat ze niet kunnen beschadigen tijdens het transport en de doos verpakt in papier of een plastic tas - dan moeten wij helaas kosten in rekening brengen. Schoenen die tijdens het transport, doordat ze niet goed verpakt waren, beschadigen, kunnen wij niet meer als nieuw verkopen. Beschadigde hakken nemen we niet retour. Een schoenendoos, die met een simpel plakbandje dicht is geplakt en waar bovenop een groot verzendlabel zit, kunnen wij niet meer gebruiken om de schoenen aan een andere klant mee te geven. Kortom: stuur het pakketje terug, zoals jij het graag zou willen ontvangen! De kosten voor het niet-correct terugsturen van jouw aankoop kunnen oplopen tot 20% van de orderwaarde, met een minimum van Euro 6,95.
Uiteraard kan dit! In het betaalproces heb je 3 bezorgmogelijkheden. - Naar je huis of werkadres via 'Per (post) pakket' - Ophalen in onze winkel in Rotterdam - Afhalen op servicepunt Als je aanvinkt 'Afhalen op servicepunt' krijg je de mogelijkheid een servicepunt van PostNL te kiezen door te klikken op de groene knop 'Selecteer servicepunt'. Zo kun je kiezen voor een servicepunt in de supermarkt of bouwmarkt, dat lekker lang geopend is. Of je pakket bij een parcelwand laten bezorgen, zodat je het altijd kunt afhalen, 24 uur per dag. Ook kun je je pakket natuurlijk in de buurt van je werk laten bezorgen zodat je het in je pauze kunt oppikken. Op de orderbevestiging die je per mail krijgt staat boven het verzendadres de melding 'Servicepoint ([PNPNL-01|XXXXXX]). Houd er wel rekening mee, dat je je moet legitimeren bij het afhalen van het pakket en zorg er dus voor, dat de naam waarop je jouw pakket bestelt, gelijk is aan de naam op het legitimatiebewijs om misverstanden bij het afhalen te voorkomen.    
Er zijn in de regel twee redenen waarom jouw pakket naar ons teruggestuurd wordt. Hieronder lees je hier meer over.
  • Jouw pakket heeft een week op een servicepunt voor je klaargelegen, maar is niet door jou afgehaald.

Als jouw pakket niet op je huisadres geleverd kan worden, bijvoorbeeld omdat je niet thuis bent op het moment van levering, dan wordt jouw zending doorgestuurd naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Ook kun je ervoor kiezen bij het bestelproces om je order rechtstreeks bij een servicepunt te laten bezorgen, omdat dat gemakkelijker voor je is of omdat je liever je pakket niet aan de deur wilt ontvangen vanwege discretie. In deze gevallen ligt het pakket een week voor jou klaar om opgehaald te worden bij het servicepunt. Haal je jouw pakket om welke reden dan ook niet op? Dan wordt het pakket naar ons teruggestuurd. Pakketten die niet opgehaald worden, gaan via een andere procedure terug naar ons waardoor de retourzending zelf een paar dagen langer kan duren dan van een 'gewoon' pakketje. Zodra je pakket teruggekomen is bij ons, zullen we deze behandelen als een retourzending en laten we je weten dat je retour verwerkt is via e-mail. Wil je de schoenen of laarzen alsnog graag hebben? Dan kun je een nieuwe order plaatsen in onze webshop.

De kosten die we rekenen voor een niet-afgehaald pakket liggen op € 9.95.

Deze kosten zijn opgebouwd uit de daadwerkelijke verzendkosten plus de 'onbezorgbaar retour'-toeslag, die wij moeten betalen, omdat PostNL wel werk aan jouw zending heeft gehad en deze kosten aan ons doorberekent. Daarnaast berekenen we een kleine toeslag voor de onnodige werkzaamheden die wij hebben moeten verrichten. Daarnaast worden de bijkomende kosten voor de gekozen betaalmethode niet gecrediteerd.
  • Jouw pakket kon niet geleverd worden doordat je een foutief adres hebt opgegeven.

Heb je bij het plaatsen van een order een verkeerd adres ingevuld en kan je pakket niet geleverd worden? Dan komt jouw pakket naar ons retour. Ook dan worden de hierboven vermelde kosten van € 9.95 gerekend. Daarnaast worden de bijkomende kosten voor de gekozen betaalmethode niet gecrediteerd. Opnieuw toesturen van jouw pakket kost €8.95. Let er dus bij het plaatsen van jouw order goed op, dat je het juiste adres invult! Laat je je order op jouw werk bezorgen, vermeld dan ook de naam van het bedrijf waar je werkt bij het leveradres. En heb je een toevoeging bij je straat, bijvoorbeeld een A, B, C, kamer I of HS? Vermeld dit dan ook duidelijk als je jouw order plaatst. Commentaar als 'drie keer kloppen, want de bel doet het niet', kunnen niet verwerkt worden op het verzendlabel. Het is dan verstandiger je pakket rechtstreeks naar een servicepunt te laten sturen, om misverstanden bij de levering te voorkomen. Klopt jouw adres wél en kan het niet geleverd worden door een fout van de vervoerder? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij kunnen dan een melding aanmaken in de portal van onze logistieke partner. Indien het pakket buiten jouw schuld om niet bezorgd kon worden, worden de kosten van € 9.95 uiteraard niet berekend. 
Regelmatig vinden wij op de orders van klanten verzoekjes voor de bezorgers van PostNL. Van 'wil je bellen als je voor de deur staat, want de bel doet het niet' tot 'als er niemand thuis is mag het pakket in de schuur achtergelaten worden' tot 'je mag wel bij de buren op nummer X leveren maar niet op nummer Y'. Helaas hebben we geen mogelijkheid om dit soort verzoeken in te vullen in het (automatische) programma voor het maken van de verzendlabels. Dus helaas, verzoeken zoals hierboven vermeld komen helaas niet bij de bezorger aan...
Wil je er zeker van zijn dat je je pakket de volgende werkdag hebt (bij bestelling en betaling voor 15.00u)?
Laat je pakket dan bijvoorbeeld al direct op een servicepunt afleveren. Dit kun je aangeven in het bestelproces. Geef je een huisadres op? Dat is natuurlijk ook helemaal prima! Bij het afleveren moet er voor ontvangst worden getekend. Ben je niet thuis, dan probeert de bezorger het bij de buren. Zijn die er ook niet, dan gaat het pakket automatisch naar het dichtstbijzijnde servicepunt.
Voordat de schoenen/laarzen ingepakt worden worden deze nauwkeurig nagekeken op beschadigingen. Dit is mensenwerk en helaas kan het gebeuren dat we een krasje, deukje of plekje over het hoofd zien. We zijn tenslotte ook maar mensen ;-) In het geval dat wij een krasje, deukje of plekje over het hoofd gezien hebben verzoeken we je binnen 24u na ontvangst van het pakket dit te melden via info@silhouette.nl of een melding te maken via ons WhatsApp nummer +31 6 13576496 (WhatsApp icoon links onderin). Logischerwijs voorzien van foto's van de beschadiging én de loopzool om een inschatting te kunnen maken wat het probleem is.  
Je hoge hakken snel in huis! Dat moet lukken, want alles wat je in onze webshop ziet, hebben wij op voorraad in onze winkel in Rotterdam. Wil je een weten wanneer je bestelling geleverd wordt? Dit hangt van een aantal factoren af, onder andere van het tijdstip van bestellen en het tijdstip van het ophalen van de pakketten door onze logistieke partner. Bestel je meerdere paren van dezelfde maat? Reken dan op 1 extra dag voor het verzendklaar maken van je bestelling. We hebben van alle producten 1 maat op voorraad in onze winkel. Eventuele extra paren moeten vanuit ons externe magazijn komen 🚚. Onze logistieke partner haalt de pakketten van maandag tot en met vrijdag op. De ene dag komt deze chauffeur net wat eerder, de andere dag net wat later. Bestel je op een dinsdag tot en met vrijdag na 12:00 uur maar is de chauffeur nog niet langs geweest? Dan proberen we er natuurlijk voor te zorgen dat jouw pakket nog mee kan op dezelfde dag dat je bestelt! Zodra jouw pakket is opgehaald door de vervoerder en het pakket de eerste scan heeft gehad in het sorteercentrum, krijg je van de vervoerder jouw traceercode per e-mail en kun je jouw zending volgen. Hieronder in de tabel vind je de 'deadline' voor je bestelling. Onze pakketten worden klaargemaakt in onze winkel in Rotterdam Centrum. Bij grote drukte in de winkel, met Feestdagen (Pasen, Hemelvaart, Koningsdag, etc.) of bij uitval van onze collega's kan het gebeuren dat we het niet voor elkaar krijgen je pakket op tijd klaar te maken en duurt het een dagje langer voordat jouw pakket verstuurd wordt. Uiteraard behandelen we orders op volgorde van binnenkomst en is jouw order dan de volgende dag als eerste aan de beurt! Hoe hard we ook ons best doen - het moment van levering hangt niet alleen van het moment af dat wij jouw pakket meegeven met de chauffeur. Soms zijn er oorzaken die een levering vertragen waarop wij geen invloed hebben. Bijvoorbeeld een fout in het sorteerproces van de vervoerder, een computerstorting, of een tekort aan personeel bij de bezorgdienst. Aan onderstaande tabel kunnen dan ook geen harde rechten worden ontleend, zoals men dat zo mooi zegt. Oftewel: soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat. En onthoud: voor een groot deel is het verwerken van jouw pakket nog altijd mensenwerk 😉.
Besteld op:Verstuurd op:Verwachte levering op:
MaandagDinsdagWoensdag
Dinsdag voor 12.00DinsdagWoensdag
Woensdag voor 12.00WoensdagDonderdag
Donderdag voor 12.00DonderdagVrijdag
Vrijdag voor 12.00VrijdagZaterdag
Zaterdag voor 12.00MaandagDinsdag
Zondag DinsdagWoensdag
 
We willen je vriendelijk vragen eerst bij je directe buren te vragen of zij misschien een pakje of kaartje hebben ontvangen. Controleer ook de brievenbussen. Is je pakje nog niet boven water? Neem dan contact op met de klantenservice van onze vervoerder - Go Parcel. Hoe je dit doet? Bovenaan de pagina waar je je de status (track & trace pagina ) van je pakketje kunt volgen staat een contact button. Via deze manier heeft onze vervoerder direct alle gegevens van je pakket. Op deze manier heb je rechtstreeks contact met onze logistieke partner, die direct voor je aan de slag kan om jou zo snel mogelijk meer te kunnen vertellen over jouw zending
Natuurlijk wil je graag weten wanneer jouw nieuwe hoge hakken geleverd worden. Heb je op een werkdag besteld voor 12.00u? Dan wordt het pakket in 99% van de gevallen dezelfde dag nog verstuurd. Heb je op een werkdag besteld na 12.00u, dan is de kans groot dat het pakket de volgende dag verzonden wordt, maar als onze logistieke partner, die de pakketten bij ons in Rotterdam ophaalt, wat later is, worden ook orders die later binnen zijn gekomen vaak nog verwerkt. In de loop van de avond worden de orders door ons verder verwerkt en ontvang je een persoonlijke e-mail met informatie over jouw order inclusief de track & trace link. Wil je er zeker van zijn dat je het pakket zo snel mogelijk ontvangt? Zorg er dan voor dat je het pakket laat afleveren op een DHL servicepunt (of PostNL België voor onze Belgische klanten) wat ruime openingstijden hanteert. Ben je namelijk niet thuis, dan neemt de bezorger het pakket vaak weer mee, om het op een ander moment weer af te leveren. Of wordt het bij jouw buren bezorgd, die misschien niet thuis zijn als jij je pakket bij hen wilt ophalen. Houd er overigens rekening mee, dat in periodes met feestdagen de bezorging kan afwijken van wat hierboven vermeld staat. Piekdrukte, bijvoorbeeld rondom dagen als Black Friday en de Kerstperiode, is niet in te plannen voor de bezorgers. Ze doen er natuurlijk alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk te bezorgen maar het blijft mensenwerk. Wil je er zeker van zijn dat je in deze enorm drukke periodes je artikelen op tijd ontvangt? Houd dan op voorhand rekening met een langere levertijd.
Zodra je merkt, bijvoorbeeld na het controleren van jouw orderbevestiging, dat jouw adres niet correct is, neem je natuurlijk zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen proberen te voorkomen dat het foute adres op het pakje komt of proberen het pakket om te leiden naar het juiste adres maar kunnen dit niet garanderen. Let op: controleer de ingevoerde gegevens op jouw order goed! Als jouw pakket niet geleverd kan worden omdat je een foutief of niet-compleet afleveradres hebt opgegeven, dan komt het pakket naar ons retour. Er zijn dan twee opties:
  1. je wilt het pakket toch ontvangen - wij zullen jou vragen (opnieuw) verzendkosten voor jouw order te betalen, voordat we jouw pakket nogmaals kunnen toesturen;
  2. je wilt het pakket niet meer ontvangen en de order laten vervallen - wij zullen een bedrag van €5,95 voor gemaakte verzendkosten inhouden op de retourbetaling.
 
Voor bestellingen van artikelen die niet in de sale zijn met een prijs van € 49,95 of meer en bezorging in Nederland is verzending gratis. Bij een bestelling met een totaalbedrag onder € 49,95 wordt er € 5,95 aan verzendkosten berekend. Voor bestellingen van artikelen die in de sale zijn worden er altijd verzendkosten berekend van € 5,95. Heb je een combinatie van artikelen, waarbij bijvoorbeeld één product in de sale is en één product niet? Dan wordt er gekeken of het totaalbedrag van niet-sale artikelen boven de € 49,95 is om te kijken of je in aanmerking komt voor gratis verzending. Bijvoorbeeld: je shopt een sale-pump van € 39,95 en een nieuwe hoge laars van € 99,95 : geen verzendkosten. Je shopt een nieuwe pump van € 39,95 en een sale-laars van € 99,95 : wel verzendkosten. Accessoires, zoals Balettes, solettes en hele zolen (categorie 'Minder pijn in je voeten') worden verzonden als een brievenbuspakket. Hiervoor wordt € 3,95 aan verzendkosten berekend. Het pakketje is traceerbaar, maar je hoeft voor de levering niet thuis te blijven. De vervoerder die wij hebben gekozen om jouw order te bezorgen, is PostNL. Voor België zijn de kosten van verzending € 8,95 per bestelling, ongeacht de waarde van de order. Voor onze Belgische klanten bieden wij een speciale retourservice aan via PostNL België. Je betaalt dan voor de retourzending van je pakket maar € 3,95; de rest van de kosten nemen wij voor onze rekening. Woon je in België bijvoorbeeld dicht bij de Nederlandse grens? Dan kun je ervoor kiezen jouw pakket bijvoorbeeld op een servicepunt in Nederland te bezorgen, zodat de verzendkosten lager zijn dan naar België of zelfs gratis.
PostNL biedt het pakket een aantal keer bij jou aan of levert bij jouw buren. Ben je niet thuis bij levering? Dan krijg je een kaart in de brievenbus waarmee je online een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. Of bij welke buren jouw pakket voor je klaar ligt. Wil je niet dat jouw pakket bij de buren wordt afgeleverd? Laat het dan op een DHL servicepunt bezorgen, zodat je het kunt ophalen wanneer het jou uitkomt. Doe dit al op het bestelformulier, zodat het pakket direct naar het servicepunt van jouw keuze wordt verstuurd. Woon je in België? PostNL België komt in de regel één keer bij jou aan de deur. Ben je niet thuis, dan kun je het afhalen bij één van de vele PostNL België servicepunten in jouw omgeving. Als het pakket naar ons retourgestuurd wordt, omdat je herhaaldelijk niet thuis was bij levering of door het niet correct opgeven van het afleveradres, dan kunnen wij het pakket uiteraard opnieuw toesturen. De kosten hiervoor zijn echter wel voor jouw rekening.
Levering op een postbusnummer is helaas niet mogelijk. Je kunt je pakket wel laten bezorgen op een servicepunt van DHL (in België op een servicepunt van PostNL België).
Absoluut. Discretie staat bij ons hoog in het vaandel! Jouw schoenen of laarzen worden zorgvuldig verpakt in de passende schoenen- of laarzendoos. Deze doos wordt verpakt in bruin papier, dat speciaal geschikt is voor de verzending van pakketten. Op het pakket vind je een blanco adreszegel. A ls afzender wordt alleen ‘Online Shop’ vermeld en het retouradres. Dit is geen keuze van ons, maar een verplichting van de vervoerder om het pakket af te kunnen leveren. Soms worden je schoenen of laarzen niet in de originele omdoos verstuurd. Niet alle dozen zijn even stevig en soms verpakken wij jouw zending in een andere doos om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen. Wij sturen nooit flyers, folders of iets anders zomaar toe per post en communiceren alleen digitaal, via email.
Natuurlijk kan dit. Tijdens het afrekenen kun je de optie kiezen 'ophalen in de winkel'. Wil je het door iemand anders laten ophalen? Ook dat kan. Plaats je order, en vermeld bij de opmerkingen wanneer en door wie het wordt opgehaald. Laat de persoon die namens jou de order komt ophalen, een kopie meenemen van het orderformulier; een printscreen op een telefoon is ook voldoende. Wij vragen deze persoon zich wel in de winkel te legitimeren, zodat we weten dat we het pakketje aan de goede persoon meegeven.
Op zoek naar Pleaser schoenen of laarzen? Silhouette heeft al jarenlang een zeer breed assortiment aan Pleaser hakken op voorraad. De voorraad staat bij ons zelf in het magazijn achter de winkel. Een slordige 3.500 paar in totaal..... Daar moet iets leuks tussen zitten, toch? Bij ons werkt het als volgt: Is je maat beschikbaar tijdens het bestellen? Ja? En bestel je de hakken op werkdagen voor 12.00u? Dan worden de hakken dezelfde dag nog verstuurd! Dus niet 2 weken of langer wachten op je nieuwe hakken. Gewoon de volgende werkdag in huis :-) Silhouette Schoenen is dé Pleaser specialist waar je je favoriete schoenen gewoon kunt passen en voelen in onze winkel in het centrum van Rotterdam. Dus een échte Pleaser winkel. Geen online shop die een volledige catalogus van de leverancier inscant, en vervolgens claimt alles te kunnen leveren. Wij durven aan om te zeggen: wij zijn dé winkel met de meeste Pleasers op voorraad in Nederland en België. En met onze kennis en kunde (we hebben al meer dan 45 jaar ervaring met de verkoop van hoge hakken!) helpen we jou graag aan een paar goed passende Pleasers. Zodat je zeker weet, dat ze niet alleen leuk zijn op een plaatje, maar dat ze ook goed bij jouw voetvorm passen zodat je er lang op uit de voeten kunt!
Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?