Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je nieuwe schoenen of laarzen, dan kun je je order (of een deel ervan) binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd en ongedragen terugsturen naar ons.
Ook kun je je pakket afgeven in onze winkel aan de Karel Doormanstraat in Rotterdam.

Voor onze Nederlandse klanten:

Pak de schoenendoos die je terug wilt sturen netjes in met het bruine papier of ander inpakpapier.
Heb je dat niet in huis? Wees creatief; gebruik een vuilniszak die je dicht plakt met tape of gebruik iets anders om de doos in te verpakken.

Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden.
Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen (er is ook een mogelijkheid om een retourlabel te kopen zonder dat je een printer nodig hebt).

De kosten van de retourzending betaal je altijd zelf.
Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en stuur je je complete order retour?
Dan krijg je de kosten, die je voor de ‘heenreis’ betaalde, natuurlijk van ons terug.
Je betaalt altijd maar 1 x verzendkosten.

Bewaar het verzendbewijs met de track & trace code, dat je krijgt bij het inleveren van je pakket of digitaal ontvangt van de vervoerder, heel goed!
Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn, dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te kunnen starten.
De verantwoordelijkheid voor het pakket ligt bij jou, totdat het pakket bij ons afgeleverd is.
Bewaar dit bewijsje dan ook goed, totdat jouw retour door ons verwerkt is.

Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is.
Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd.
Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour.
Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten.
Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt?
Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van.
Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten – anders kunnen we het niet ophalen.

Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen).
Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen.
We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen.
Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Voor onze Belgische klanten:

Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden.
Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan.
Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden.
Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen tegen een gereduceerd tarief van Euro 3,95.
Wil je jouw order omruilen?
Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken!

Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is.
Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd.
Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour.
Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten.
Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt?
Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van.
Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten – anders kunnen we het niet ophalen.

Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen).
Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen.
We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen.
Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Retour? Ongedragen en onbeschadigd!

Natuurlijk mag je de nieuwe schoenen thuis even aanpassen, om te kijken of ze goed zitten en of ze bijvoorbeeld bij jouw outfit passen.
De laatste tijd krijgen wij echter schoenen retour, die duidelijk gedragen zijn (en dan niet even om te passen).
De zolen zitten vol met krassen, de hakjes zijn beschadigd of er zitten echt duidelijke voetafdrukken in de voering van de schoenen.
Logischerwijs kunnen wij deze schoenen niet retour nemen, om de simpele reden, dat wij ze niet meer aan een volgende klant als nieuw product kunnen verkopen.
Ga voorzichtig met de schoenen om en zorg er voor, dat je ze past op een schone en gladde vloer.
Zie het zo: in een winkel mag je ook jouw nieuwe schoenen even passen en door de winkel lopen.
Je gaat toch ook niet naar buiten, om je nieuwe schoenen uit te testen, om vervolgens terug te gaan naar de winkel om te zeggen dat de hak te hoog is en dat je ze toch niet wilt hebben?
Zit er een ‘Warning Label’ aan je schoenen of laarzen?
Laat deze dan zitten totdat je besloten hebt om de artikelen te houden.
Als het ‘Warning Label’ verwijderd is, dan heb je geen recht meer op retour.
We vermelden altijd op de factuur of er een ‘Warning Label’ gebruikt is.
Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?