Vanaf het moment van afleveren van je bestelling, ook op een servicepunt, heb je wettelijk gezien 2 weken de tijd om de artikelen die je niet wilt behouden terug te sturen of ons te laten weten dat je retour er aan komt.
Retourneren kan via een bezorgdienst naar eigen keuze of door gebruik te maken van ons retourlabel.
Alle retourinformatie vind je in de doos bij jouw zending.
Binnen 2/3 werkdagen hebben wij het pakket in de regel bij ons binnen zodat wij de retour af kunnen handelen.

De twee weken gaan in op het moment dat je pakket bij jou of je buren geleverd is óf dat je jouw pakket hebt opgehaald bij het servicepunt. Je hebt vanaf dat moment 14 kalenderdagen de tijd om jouw retour terug te sturen of per e-mail aan te geven dat je je order wilt retourneren.

Stuur je ons in deze periode van 14 dagen na ontvangst een email dat je order retour komt?
Dan ben je op tijd met retourneren. ✔️

Vermeld duidelijk je ordernummer en laat ons weten welke artikelen je terugstuurt.
Verzend jouw retour daarna zo snel mogelijk naar ons zodat we deze snel voor je af kunnen handelen en je snel je aankoopbedrag retour hebt, of de faktuur van Billink voor het achteraf betalen gecrediteerd kan worden.

Stuur je jouw pakket binnen 14 dagen na ontvangt aan ons terug? 
Dan ben je op tijd met retourneren. ✔️
Je hoeft ons geen email te sturen als je jouw pakket binnen 14 dagen na ontvangst aanbiedt bij een vervoerder om het aan ons terug te laten sturen. Doet de vervoerder er vervolgens onverhoopt langer dan gebruikelijk over om jouw pakket bij ons te krijgen, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken: wij houden het moment van aanbieden bij de vervoerder als retourdatum aan.

In andere gevallen dan hierboven beschreven ben je te laat met het retourzenden van jouw order. 🛑
Lees hieronder verder.

Ben je te laat met retourneren en is het minder dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?

Dan kun je je pakket nog altijd terugsturen naar ons. We zijn dan echter wel genoodzaakt om administratiekosten in rekening te brengen en kunnen je niet meer tegemoetkomen in de gemaakte verzendkosten.
De kosten voor het terugnemen van de te laat teruggestuurde artikelen bedragen 20% van de waarde, met een minimum van € 6,95. Het resterende bedrag wordt aan je overgemaakt via de betaalmethode waarmee je betaald hebt.
Dit geldt niet voor artikelen die afgeprijsd zijn. Die mogen nog steeds buiten de geldende retourtermijn van twee weken, maar binnen vier weken na ontvangst naar ons terug, maar na aftrek van de administratiekosten krijg je voor het resterende bedrag een tegoedbon die een jaar geldig is.

Ben je te laat met retourneren en is het meer dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?

Niet-afgeprijsde artikelen kun je dan nog terug sturen naar ons. De kosten voor het terugnemen van deze artikelen bedragen 30% van de waarde, met een minimum van € 6,95 en we kunnen je niet meer tegemoetkomen in de gemaakte verzendkosten. Het resterende bedrag wordt uitgekeerd in de vorm van een tegoedbon.
Afgeprijsde artikelen kunnen niet meer terug worden genomen.
Stuur je je pakket met afgeprijsde artikelen alsnog terug naar ons?
Dan kunnen we de artikelen voor de op dat moment bij ons geldende verzendkosten naar je terugsturen.
Misschien kun je met de schoenen iemand anders blij maken of doorverkopen.

Ben je te laat met retourneren en is het meer dan 6 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?

Dan moeten we je helaas teleurstellen. We kunnen je retour niet meer in behandeling nemen. Stuur je je pakket alsnog terug naar ons? Dan kunnen we de artikelen voor de op dat moment bij ons geldende verzendkosten naar je toesturen.
Misschien kun je met de schoenen iemand anders blij maken of doorverkopen.

Vind je dat we moeilijk doen met retourneren?

Dat valt best mee, toch? Even een mailtje of je pakket binnen twee weken na ontvangst weer aanbieden bij een vervoerder en er is niets aan de hand. Zorgen wij dat je snel je aankoopbedrag weer retour hebt en dat je geen gedoe krijgt, als je gekozen hebt voor de optie achteraf betalen via Billink met fakturen voor artikelen die je niet wilt houden.

We hebben deze regels niet ingevoerd, omdat we het jou zo lastig mogelijk willen maken.
We doen dit, om een zo breed mogelijke collectie te creëren. We staan bekend als de winkel met de meeste hoge hakken per m² in alle soorten, kleuren en maten en om dit concept te kunnen handhaven, moeten wij flink investeren in onze voorraad. En dat doen we met liefde, want we houden van ons vak en vinden het súper dat we zoveel verschillende soorten high heels in onze winkel en webshop kunnen aanbieden!
Maar we merken ook dat sommige mensen die bij ons bestellen, de retourinformatie in de doos uit gemakzucht niet lezen of, op z’n Rotterdams gezegd, een loopje met ons nemen.

Voor ons is het niet te doen als we 6 weken na dato bijvoorbeeld nog een wit sandaaltje retour krijgen in maat 36, en de herfst al ingetreden is. We hadden met dit schoentje al vier andere klanten blij kunnen maken, als je je sandaaltjes binnen de geldende retourtermijn teruggestuurd had. Ook bestellen wij bepaalde artikelen regelmatig na op basis van de verkochte paren. Als wij dan ruimschoots na de retourtermijn nog artikelen retour krijgen, die we al weer opnieuw hebben ingekocht, dan hebben we te veel voorraad in een bepaalde maat van een bepaald artikel. We hopen op jouw begrip hiervoor!

Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?