Je pakket van Silhouette retourneren doe je zo:

Voor onze Nederlandse klanten:

Pak de schoenendoos die je terug wilt sturen netjes in met het bruine papier of ander inpakpapier.
Heb je dat niet in huis? Wees creatief; gebruik een vuilniszak die je dicht plakt met tape of gebruik iets anders om de doos in te verpakken.

Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden.
Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen (er is ook een mogelijkheid om een retourlabel te kopen zonder dat je een printer nodig hebt).

De kosten van de retourzending betaal je altijd zelf.
Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en stuur je je complete order retour?
Dan krijg je de kosten, die je voor de ‘heenreis’ betaalde, natuurlijk van ons terug.
Je betaalt altijd maar 1 x verzendkosten.

Bewaar het verzendbewijs met de track & trace code, dat je krijgt bij het inleveren van je pakket of digitaal ontvangt van de vervoerder, heel goed!
Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn, dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te kunnen starten.
De verantwoordelijkheid voor het pakket ligt bij jou, totdat het pakket bij ons afgeleverd is.
Bewaar dit bewijsje dan ook goed, totdat jouw retour door ons verwerkt is.

Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is.
Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd.
Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour.
Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten.
Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt?
Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van.
Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten – anders kunnen we het niet ophalen.

Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen).
Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen.
We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen.
Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Voor onze Belgische klanten:

Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden.
Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan.
Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden.
Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen tegen een gereduceerd tarief van Euro 3,95.
Wil je jouw order omruilen?
Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken!

Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is.
Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd.
Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour.
Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten.
Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt?
Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van.
Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten – anders kunnen we het niet ophalen.

Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen).
Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen.
We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen.
Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Voor alle klanten, zowel in Nederland als in België, nog even dit:

Als je je pakket niet terugstuurt, zoals je het min of meer ontvangen hebt – dat wil zeggen, de schoenen netjes verpakt, zodat ze niet kunnen beschadigen tijdens het transport en de doos verpakt in papier of een plastic tas – dan moeten wij helaas kosten in rekening brengen. Schoenen die tijdens het transport, doordat ze niet goed verpakt waren, beschadigen, kunnen wij niet meer als nieuw verkopen. Beschadigde hakken nemen we niet retour.
Een schoenendoos, die met een simpel plakbandje dicht is geplakt en waar bovenop een groot verzendlabel zit, kunnen wij niet meer gebruiken om de schoenen aan een andere klant mee te geven.
Kortom: stuur het pakketje terug, zoals jij het graag zou willen ontvangen!
De kosten voor het niet-correct terugsturen van jouw aankoop kunnen oplopen tot 20% van de orderwaarde, met een minimum van Euro 6,95.

Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?