Wat is jullie retourtermijn?
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je nieuwe schoenen of laarzen, dan kun je je order (of een deel ervan) binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd en ongedragen terugsturen naar ons. Ook kun je je pakket afgeven in onze winkel aan de Karel Doormanstraat in Rotterdam. Voor onze Nederlandse klanten: Pak de schoenendoos die je terug wilt sturen netjes in met het bruine papier of ander inpakpapier. Heb je dat niet in huis? Wees creatief; gebruik een vuilniszak die je dicht plakt met tape of gebruik iets anders om de doos in te verpakken. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen (er is ook een mogelijkheid om een retourlabel te kopen zonder dat je een printer nodig hebt). De kosten van de retourzending betaal je altijd zelf. Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en stuur je je complete order retour? Dan krijg je de kosten, die je voor de ‘heenreis’ betaalde, natuurlijk van ons terug. Je betaalt altijd maar 1 x verzendkosten. Bewaar het verzendbewijs met de track & trace code, dat je krijgt bij het inleveren van je pakket of digitaal ontvangt van de vervoerder, heel goed! Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn, dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te kunnen starten. De verantwoordelijkheid voor het pakket ligt bij jou, totdat het pakket bij ons afgeleverd is. Bewaar dit bewijsje dan ook goed, totdat jouw retour door ons verwerkt is. Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten – anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam). Voor onze Belgische klanten: Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen tegen een gereduceerd tarief van Euro 3,95. Wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken! Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten – anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).Retour? Ongedragen en onbeschadigd!
Natuurlijk mag je de nieuwe schoenen thuis even aanpassen, om te kijken of ze goed zitten en of ze bijvoorbeeld bij jouw outfit passen. De laatste tijd krijgen wij echter schoenen retour, die duidelijk gedragen zijn (en dan niet even om te passen). De zolen zitten vol met krassen, de hakjes zijn beschadigd of er zitten echt duidelijke voetafdrukken in de voering van de schoenen. Logischerwijs kunnen wij deze schoenen niet retour nemen, om de simpele reden, dat wij ze niet meer aan een volgende klant als nieuw product kunnen verkopen.
Ga voorzichtig met de schoenen om en zorg er voor, dat je ze past op een schone en gladde vloer. Zie het zo: in een winkel mag je ook jouw nieuwe schoenen even passen en door de winkel lopen. Je gaat toch ook niet naar buiten, om je nieuwe schoenen uit te testen, om vervolgens terug te gaan naar de winkel om te zeggen dat de hak te hoog is en dat je ze toch niet wilt hebben?
Zit er een ‘Warning Label’ aan je schoenen of laarzen? Laat deze dan zitten totdat je besloten hebt om de artikelen te houden. Als het ‘Warning Label’ verwijderd is, dan heb je geen recht meer op retour. We vermelden altijd op de factuur of er een ‘Warning Label’ gebruikt is.
Wanneer heb ik mijn geld terug als ik iets retour stuur
Als je bij ons een bestelling plaatst, versturen we die heel snel vanuit onze eigen voorraad. In heel veel gevallen heb je je nieuwe hoge hakken de volgende werkdag al in huis! En valt je nieuwe aankoop onverwacht toch tegen, of passen je nieuwe schoenen of laarzen niet goed? Stuur ze dan snel naar ons retour door een label aan te maken via ons retourportal. Dan handelen we jouw retour heel snel af. Sterker nog, vaak wordt jouw retour al verwerkt op de dag dat we deze ontvangen in onze winkel in Rotterdam. Zodat onze betaalpartner het geld de volgende werkdag alweer bij kan schrijven op jouw rekening als je met iDeal betaald hebt. Heb je met één van onze andere betaalmethodes betaald? Dan wordt het bedrag op dezelfde manier retourbetaald als waarop jij ons betaald hebt.Hoe stuur ik mijn pakket retour?
Je pakket van Silhouette retourneren doe je zo:Voor onze Nederlandse klanten:
Pak de schoenendoos die je terug wilt sturen netjes in met het bruine papier of ander inpakpapier. Heb je dat niet in huis? Wees creatief; gebruik een vuilniszak die je dicht plakt met tape of gebruik iets anders om de doos in te verpakken. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen (er is ook een mogelijkheid om een retourlabel te kopen zonder dat je een printer nodig hebt). De kosten van de retourzending betaal je altijd zelf. Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en stuur je je complete order retour? Dan krijg je de kosten, die je voor de 'heenreis' betaalde, natuurlijk van ons terug. Je betaalt altijd maar 1 x verzendkosten. Bewaar het verzendbewijs met de track & trace code, dat je krijgt bij het inleveren van je pakket of digitaal ontvangt van de vervoerder, heel goed! Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn, dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te kunnen starten. De verantwoordelijkheid voor het pakket ligt bij jou, totdat het pakket bij ons afgeleverd is. Bewaar dit bewijsje dan ook goed, totdat jouw retour door ons verwerkt is. Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten - anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).Voor onze Belgische klanten:
Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen tegen een gereduceerd tarief van Euro 3,95. Wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken! Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten - anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).Voor alle klanten, zowel in Nederland als in België, nog even dit:
Als je je pakket niet terugstuurt, zoals je het min of meer ontvangen hebt - dat wil zeggen, de schoenen netjes verpakt, zodat ze niet kunnen beschadigen tijdens het transport en de doos verpakt in papier of een plastic tas - dan moeten wij helaas kosten in rekening brengen. Schoenen die tijdens het transport, doordat ze niet goed verpakt waren, beschadigen, kunnen wij niet meer als nieuw verkopen. Beschadigde hakken nemen we niet retour. Een schoenendoos, die met een simpel plakbandje dicht is geplakt en waar bovenop een groot verzendlabel zit, kunnen wij niet meer gebruiken om de schoenen aan een andere klant mee te geven. Kortom: stuur het pakketje terug, zoals jij het graag zou willen ontvangen! De kosten voor het niet-correct terugsturen van jouw aankoop kunnen oplopen tot 20% van de orderwaarde, met een minimum van Euro 6,95.Ik ben te laat met retourneren….. wat nu?!
Vanaf het moment van afleveren van je bestelling, ook op een servicepunt, heb je wettelijk gezien 2 weken de tijd om de artikelen die je niet wilt behouden terug te sturen. Retourneren kan via een bezorgdienst naar eigen keuze of door gebruik te maken van ons retourlabel. Alle retourinformatie vind je in de doos bij jouw zending. Binnen 2/3 werkdagen hebben wij het pakket in de regel bij ons binnen zodat wij de retour af kunnen handelen. De twee weken gaan in op het moment dat je pakket bij jou of je buren geleverd is óf dat je jouw pakket hebt opgehaald bij het servicepunt. Je hebt vanaf dat moment 14 kalenderdagen de tijd om jouw retour terug te sturen. Stuur je jouw pakket binnen 14 dagen na ontvangt aan ons terug? Dan ben je op tijd met retourneren. ✔️ Doet de vervoerder er vervolgens onverhoopt langer dan gebruikelijk over om jouw pakket bij ons te krijgen, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken: wij houden het moment van aanbieden bij de vervoerder als retourdatum aan. In andere gevallen dan hierboven beschreven ben je te laat met het retourzenden van jouw order. 🛑 Lees hieronder verder.Ben je te laat met retourneren en is het minder dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?
Dan kun je je pakket nog altijd terugsturen naar ons. We zijn dan echter wel genoodzaakt om administratiekosten in rekening te brengen en kunnen je niet meer tegemoetkomen in de gemaakte verzendkosten. De kosten voor het terugnemen van de te laat teruggestuurde artikelen bedragen 20% van de waarde, met een minimum van € 6,95. Het resterende bedrag wordt aan je overgemaakt via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Dit geldt niet voor artikelen die afgeprijsd zijn. Die mogen nog steeds buiten de geldende retourtermijn van twee weken, maar binnen vier weken na ontvangst naar ons terug, maar na aftrek van de administratiekosten krijg je voor het resterende bedrag een tegoedbon die een jaar geldig is.Ben je te laat met retourneren en is het meer dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?
Dan moeten we je helaas teleurstellen. We kunnen je retour niet meer in behandeling nemen. Stuur je je pakket alsnog terug naar ons? Dan kunnen we de artikelen voor de op dat moment bij ons geldende verzendkosten naar je toesturen. Misschien kun je met de schoenen iemand anders blij maken of doorverkopen. Vind je dat we moeilijk doen met retourneren? Dat valt best mee, toch? Even je pakket binnen twee weken na ontvangst weer aanbieden bij een vervoerder en er is niets aan de hand. Zorgen wij dat je snel je aankoopbedrag weer retour hebt en dat je geen gedoe krijgt. We hebben deze regels niet ingevoerd, omdat we het jou zo lastig mogelijk willen maken. We doen dit, om een zo breed mogelijke collectie te creëren. We staan bekend als de winkel met de meeste hoge hakken per m² in alle soorten, kleuren en maten en om dit concept te kunnen handhaven, moeten wij flink investeren in onze voorraad. En dat doen we met liefde, want we houden van ons vak en vinden het súper dat we zoveel verschillende soorten high heels in onze winkel en webshop kunnen aanbieden! Maar we merken ook dat sommige mensen die bij ons bestellen, de retourinformatie in de doos uit gemakzucht niet lezen of, op z'n Rotterdams gezegd, een loopje met ons nemen. Voor ons is het niet te doen als we 4 weken na dato bijvoorbeeld nog een wit sandaaltje retour krijgen in maat 36, en de herfst al ingetreden is. We hadden met dit schoentje al vier andere klanten blij kunnen maken, als je je sandaaltjes binnen de geldende retourtermijn teruggestuurd had. Ook bestellen wij bepaalde artikelen regelmatig na op basis van de verkochte paren. Als wij dan ruimschoots na de retourtermijn nog artikelen retour krijgen, die we al weer opnieuw hebben ingekocht, dan hebben we te veel voorraad in een bepaalde maat van een bepaald artikel. We hopen op jouw begrip hiervoor!Ik krijg een melding dat mijn pakket retour gaat naar jullie. Wat nu?
Er zijn in de regel twee redenen waarom jouw pakket naar ons teruggestuurd wordt. Hieronder lees je hier meer over.-
Jouw pakket heeft een week op een servicepunt voor je klaargelegen, maar is niet door jou afgehaald.
De kosten die we rekenen voor een niet-afgehaald pakket liggen op € 9.95 (België €13.95).
Deze kosten zijn opgebouwd uit de daadwerkelijke verzendkosten plus de 'onbezorgbaar retour'-toeslag, die wij moeten betalen, omdat PostNL wel werk aan jouw zending heeft gehad en deze kosten aan ons doorberekent. Daarnaast berekenen we een kleine toeslag voor de onnodige werkzaamheden die wij hebben moeten verrichten. Daarnaast worden de bijkomende kosten voor de gekozen betaalmethode niet gecrediteerd.-
Jouw pakket kon niet geleverd worden doordat je een foutief adres hebt opgegeven.