Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je nieuwe schoenen of laarzen, dan kun je je order (of een deel ervan) binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd en ongedragen terugsturen naar ons. Ook kun je je pakket afgeven in onze winkel aan de Karel Doormanstraat in Rotterdam. Voor onze Nederlandse klanten: Pak de schoenendoos die je terug wilt sturen netjes in met het bruine papier of ander inpakpapier. Heb je dat niet in huis? Wees creatief; gebruik een vuilniszak die je dicht plakt met tape of gebruik iets anders om de doos in te verpakken. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen (er is ook een mogelijkheid om een retourlabel te kopen zonder dat je een printer nodig hebt). De kosten van de retourzending betaal je altijd zelf. Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en stuur je je complete order retour? Dan krijg je de kosten, die je voor de ‘heenreis’ betaalde, natuurlijk van ons terug. Je betaalt altijd maar 1 x verzendkosten. Bewaar het verzendbewijs met de track & trace code, dat je krijgt bij het inleveren van je pakket of digitaal ontvangt van de vervoerder, heel goed! Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn, dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te kunnen starten. De verantwoordelijkheid voor het pakket ligt bij jou, totdat het pakket bij ons afgeleverd is. Bewaar dit bewijsje dan ook goed, totdat jouw retour door ons verwerkt is. Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten – anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam). Voor onze Belgische klanten: Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen tegen een gereduceerd tarief van Euro 3,95. Wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken! Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten – anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Retour? Ongedragen en onbeschadigd!

Natuurlijk mag je de nieuwe schoenen thuis even aanpassen, om te kijken of ze goed zitten en of ze bijvoorbeeld bij jouw outfit passen. De laatste tijd krijgen wij echter schoenen retour, die duidelijk gedragen zijn (en dan niet even om te passen). De zolen zitten vol met krassen, de hakjes zijn beschadigd of er zitten echt duidelijke voetafdrukken in de voering van de schoenen. Logischerwijs kunnen wij deze schoenen niet retour nemen, om de simpele reden, dat wij ze niet meer aan een volgende klant als nieuw product kunnen verkopen.
Ga voorzichtig met de schoenen om en zorg er voor, dat je ze past op een schone en gladde vloer. Zie het zo: in een winkel mag je ook jouw nieuwe schoenen even passen en door de winkel lopen. Je gaat toch ook niet naar buiten, om je nieuwe schoenen uit te testen, om vervolgens terug te gaan naar de winkel om te zeggen dat de hak te hoog is en dat je ze toch niet wilt hebben?
Zit er een ‘Warning Label’ aan je schoenen of laarzen? Laat deze dan zitten totdat je besloten hebt om de artikelen te houden. Als het ‘Warning Label’ verwijderd is, dan heb je geen recht meer op retour. We vermelden altijd op de factuur of er een ‘Warning Label’ gebruikt is.
Als je bij ons een bestelling plaatst, versturen we die heel snel vanuit onze eigen voorraad. In heel veel gevallen heb je je nieuwe hoge hakken de volgende werkdag al in huis! En valt je nieuwe aankoop onverwacht toch tegen, of passen je nieuwe schoenen of laarzen niet goed? Stuur ze dan snel naar ons retour door een label aan te maken via ons retourportal. Dan handelen we jouw retour heel snel af. Sterker nog, vaak wordt jouw retour al verwerkt op de dag dat we deze ontvangen in onze winkel in Rotterdam. Zodat onze betaalpartner het geld de volgende werkdag alweer bij kan schrijven op jouw rekening als je met iDeal betaald hebt. Heb je met één van onze andere betaalmethodes betaald? Dan wordt het bedrag op dezelfde manier retourbetaald als waarop jij ons betaald hebt.
Je pakket van Silhouette retourneren doe je zo:

Voor onze Nederlandse klanten:

Pak de schoenendoos die je terug wilt sturen netjes in met het bruine papier of ander inpakpapier. Heb je dat niet in huis? Wees creatief; gebruik een vuilniszak die je dicht plakt met tape of gebruik iets anders om de doos in te verpakken. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen (er is ook een mogelijkheid om een retourlabel te kopen zonder dat je een printer nodig hebt). De kosten van de retourzending betaal je altijd zelf. Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en stuur je je complete order retour? Dan krijg je de kosten, die je voor de 'heenreis' betaalde, natuurlijk van ons terug. Je betaalt altijd maar 1 x verzendkosten. Bewaar het verzendbewijs met de track & trace code, dat je krijgt bij het inleveren van je pakket of digitaal ontvangt van de vervoerder, heel goed! Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn, dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te kunnen starten. De verantwoordelijkheid voor het pakket ligt bij jou, totdat het pakket bij ons afgeleverd is. Bewaar dit bewijsje dan ook goed, totdat jouw retour door ons verwerkt is. Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten - anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Voor onze Belgische klanten:

Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen tegen een gereduceerd tarief van Euro 3,95. Wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken! Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten - anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Voor alle klanten, zowel in Nederland als in België, nog even dit:

Als je je pakket niet terugstuurt, zoals je het min of meer ontvangen hebt - dat wil zeggen, de schoenen netjes verpakt, zodat ze niet kunnen beschadigen tijdens het transport en de doos verpakt in papier of een plastic tas - dan moeten wij helaas kosten in rekening brengen. Schoenen die tijdens het transport, doordat ze niet goed verpakt waren, beschadigen, kunnen wij niet meer als nieuw verkopen. Beschadigde hakken nemen we niet retour. Een schoenendoos, die met een simpel plakbandje dicht is geplakt en waar bovenop een groot verzendlabel zit, kunnen wij niet meer gebruiken om de schoenen aan een andere klant mee te geven. Kortom: stuur het pakketje terug, zoals jij het graag zou willen ontvangen! De kosten voor het niet-correct terugsturen van jouw aankoop kunnen oplopen tot 20% van de orderwaarde, met een minimum van Euro 6,95.
Vanaf het moment van afleveren van je bestelling, ook op een servicepunt, heb je wettelijk gezien 2 weken de tijd om de artikelen die je niet wilt behouden terug te sturen. Retourneren kan via een bezorgdienst naar eigen keuze of door gebruik te maken van ons retourlabel. Alle retourinformatie vind je in de doos bij jouw zending. Binnen 2/3 werkdagen hebben wij het pakket in de regel bij ons binnen zodat wij de retour af kunnen handelen. De twee weken gaan in op het moment dat je pakket bij jou of je buren geleverd is óf dat je jouw pakket hebt opgehaald bij het servicepunt. Je hebt vanaf dat moment 14 kalenderdagen de tijd om jouw retour terug te sturen. Stuur je jouw pakket binnen 14 dagen na ontvangt aan ons terug?  Dan ben je op tijd met retourneren. ✔️ Doet de vervoerder er vervolgens onverhoopt langer dan gebruikelijk over om jouw pakket bij ons te krijgen, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken: wij houden het moment van aanbieden bij de vervoerder als retourdatum aan. In andere gevallen dan hierboven beschreven ben je te laat met het retourzenden van jouw order. 🛑 Lees hieronder verder.
Ben je te laat met retourneren en is het minder dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?
Dan kun je je pakket nog altijd terugsturen naar ons. We zijn dan echter wel genoodzaakt om administratiekosten in rekening te brengen en kunnen je niet meer tegemoetkomen in de gemaakte verzendkosten. De kosten voor het terugnemen van de te laat teruggestuurde artikelen bedragen 20% van de waarde, met een minimum van € 6,95. Het resterende bedrag wordt aan je overgemaakt via de betaalmethode waarmee je betaald hebt. Dit geldt niet voor artikelen die afgeprijsd zijn. Die mogen nog steeds buiten de geldende retourtermijn van twee weken, maar binnen vier weken na ontvangst naar ons terug, maar na aftrek van de administratiekosten krijg je voor het resterende bedrag een tegoedbon die een jaar geldig is.
Ben je te laat met retourneren en is het meer dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?
Dan moeten we je helaas teleurstellen. We kunnen je retour niet meer in behandeling nemen. Stuur je je pakket alsnog terug naar ons? Dan kunnen we de artikelen voor de op dat moment bij ons geldende verzendkosten naar je toesturen. Misschien kun je met de schoenen iemand anders blij maken of doorverkopen. Vind je dat we moeilijk doen met retourneren? Dat valt best mee, toch? Even je pakket binnen twee weken na ontvangst weer aanbieden bij een vervoerder en er is niets aan de hand. Zorgen wij dat je snel je aankoopbedrag weer retour hebt en dat je geen gedoe krijgt. We hebben deze regels niet ingevoerd, omdat we het jou zo lastig mogelijk willen maken. We doen dit, om een zo breed mogelijke collectie te creëren. We staan bekend als de winkel met de meeste hoge hakken per m² in alle soorten, kleuren en maten en om dit concept te kunnen handhaven, moeten wij flink investeren in onze voorraad. En dat doen we met liefde, want we houden van ons vak en vinden het súper dat we zoveel verschillende soorten high heels in onze winkel en webshop kunnen aanbieden! Maar we merken ook dat sommige mensen die bij ons bestellen, de retourinformatie in de doos uit gemakzucht niet lezen of, op z'n Rotterdams gezegd, een loopje met ons nemen. Voor ons is het niet te doen als we 4 weken na dato bijvoorbeeld nog een wit sandaaltje retour krijgen in maat 36, en de herfst al ingetreden is. We hadden met dit schoentje al vier andere klanten blij kunnen maken, als je je sandaaltjes binnen de geldende retourtermijn teruggestuurd had. Ook bestellen wij bepaalde artikelen regelmatig na op basis van de verkochte paren. Als wij dan ruimschoots na de retourtermijn nog artikelen retour krijgen, die we al weer opnieuw hebben ingekocht, dan hebben we te veel voorraad in een bepaalde maat van een bepaald artikel. We hopen op jouw begrip hiervoor!
Er zijn in de regel twee redenen waarom jouw pakket naar ons teruggestuurd wordt. Hieronder lees je hier meer over.
  • Jouw pakket heeft een week op een servicepunt voor je klaargelegen, maar is niet door jou afgehaald.

Als jouw pakket niet op je huisadres geleverd kan worden, bijvoorbeeld omdat je niet thuis bent op het moment van levering, dan wordt jouw zending doorgestuurd naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Ook kun je ervoor kiezen bij het bestelproces om je order rechtstreeks bij een servicepunt te laten bezorgen, omdat dat gemakkelijker voor je is of omdat je liever je pakket niet aan de deur wilt ontvangen vanwege discretie. In deze gevallen ligt het pakket een week voor jou klaar om opgehaald te worden bij het servicepunt. Haal je jouw pakket om welke reden dan ook niet op? Dan wordt het pakket naar ons teruggestuurd. Pakketten die niet opgehaald worden, gaan via een andere procedure terug naar ons waardoor de retourzending zelf een paar dagen langer kan duren dan van een 'gewoon' pakketje. Zodra je pakket teruggekomen is bij ons, zullen we deze behandelen als een retourzending en laten we je weten dat je retour verwerkt is via e-mail. Wil je de schoenen of laarzen alsnog graag hebben? Dan kun je een nieuwe order plaatsen in onze webshop.

De kosten die we rekenen voor een niet-afgehaald pakket liggen op € 9.95 (België €13.95).

Deze kosten zijn opgebouwd uit de daadwerkelijke verzendkosten plus de 'onbezorgbaar retour'-toeslag, die wij moeten betalen, omdat PostNL wel werk aan jouw zending heeft gehad en deze kosten aan ons doorberekent. Daarnaast berekenen we een kleine toeslag voor de onnodige werkzaamheden die wij hebben moeten verrichten. Daarnaast worden de bijkomende kosten voor de gekozen betaalmethode niet gecrediteerd.
  • Jouw pakket kon niet geleverd worden doordat je een foutief adres hebt opgegeven.

Heb je bij het plaatsen van een order een verkeerd adres ingevuld en kan je pakket niet geleverd worden? Dan komt jouw pakket naar ons retour. Ook dan worden de hierboven vermelde kosten van € 9.95 gerekend. Daarnaast worden de bijkomende kosten voor de gekozen betaalmethode niet gecrediteerd. Opnieuw toesturen van jouw pakket kost €8.95, voor onze Belgische klanten €11.95. Let er dus bij het plaatsen van jouw order goed op, dat je het juiste adres invult! Laat je je order op jouw werk bezorgen, vermeld dan ook de naam van het bedrijf waar je werkt bij het leveradres. En heb je een toevoeging bij je straat, bijvoorbeeld een A, B, C, kamer I of HS? Vermeld dit dan ook duidelijk als je jouw order plaatst. Commentaar als 'drie keer kloppen, want de bel doet het niet', kunnen niet verwerkt worden op het verzendlabel. Het is dan verstandiger je pakket rechtstreeks naar een servicepunt te laten sturen, om misverstanden bij de levering te voorkomen. Klopt jouw adres wél en kan het niet geleverd worden door een fout van de vervoerder? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij kunnen dan een melding aanmaken in de portal van onze logistieke partner. Indien het pakket buiten jouw schuld om niet bezorgd kon worden, worden de kosten van € 9.95 uiteraard niet berekend. 
Voordat de schoenen/laarzen ingepakt worden worden deze nauwkeurig nagekeken op beschadigingen. Dit is mensenwerk en helaas kan het gebeuren dat we een krasje, deukje of plekje over het hoofd zien. We zijn tenslotte ook maar mensen ;-) In het geval dat wij een krasje, deukje of plekje over het hoofd gezien hebben verzoeken we je binnen 24u na ontvangst van het pakket dit te melden via info@silhouette.nl of een melding te maken via ons WhatsApp nummer +31 6 13576496 (WhatsApp icoon links onderin). Logischerwijs voorzien van foto's van de beschadiging én de loopzool om een inschatting te kunnen maken wat het probleem is.  
Dat kan helemaal kloppen! In de regel worden de retourzendingen in de middag bij ons in de winkel afgeleverd. Als het op dat moment druk is, kan het zijn dat het afhandelen van de retouren doorgeschoven wordt naar de volgende ochtend. Ons streven blijft om binnen 24 uur na het ontvangen van het pakket de retourprocedure af te ronden. Stuur je je pakket terug vanuit België? Dan duurt het wat langer voordat jouw retourzending bij ons in de winkel in Rotterdam aankomt. Voor het speciale tarief van €3.95 kun je gebruikmaken van onze retourservice, die wij samen met onze logistieke partner opgezet hebben om tegemoet te komen in de (hoge) kosten voor retourneren vanuit België (BPost vraag om en nabij de €16,- voor een pakket naar Nederland). Heb je twee weken na het retourzenden van jouw pakket vanuit België nog niets van ons gehoord? Laat het ons dan even weten!
Bewaar je ordernummer goed, bijvoorbeeld door het te noteren op de doos van de schoenen of laarzen die je hebt gekocht. Of sla het laatste mailtje met het ordernummer op in je map met bewaarde e-mails. Dit ordernummer heb je nodig als je een klacht hebt; zie het als je digitale aankoopbon. Zijn je schoenen of laarzen stuk, stuur dan een e-mail met een beschrijving van de klacht en een foto van het probleem. Een beller is dan misschien wel sneller, maar we kunnen je dan niet helpen, omdat we door de telefoon niet kunnen zien wat er mis is met jouw schoenen of laarzen. Vermeld ook even jouw ordernummer in jouw email, zodat we snel jouw gegevens erbij kunnen halen. Wij bevestigen altijd de ontvangst van jouw bericht en gaan zo snel mogelijk aan de slag met jouw klacht. Jouw klacht moet natuurlijk wel redelijk zijn. Is door het dragen van jouw hoge hakken het onderste dopje van je hak versleten (het zogenaamde ‘achterlapje’) of is dit gebroken omdat je met je hak bijvoorbeeld tussen de straatstenen klem hebt gezeten, dan valt dit natuurlijk niet onder de garantie. Je kunt dit probleem gelukkig snel bij een schoenmaker bij jou in de buurt laten verhelpen. We geven je dan de tip mee, de achterlapjes te laten vervangen door rubberen exemplaren. Rubberen achterlapjes zijn slijtvaster dan de kunststof varianten die veel leveranciers standaard plaatsen én maken vaak minder geluid op een harde ondergrond. Sommige leveranciers leveren zelfs nieuwe ‘dopjes voor op je hakken’ mee, die je er eenvoudig zelf op kunt zetten. Is dat bij jouw schoenen het geval, dan zaten ze in de deksel van de doos geplakt, waar jij jouw order in ontvangen hebt. Met een tangetje kun je het onderste puntje van de hak vastpakken en in de lengterichting uit de hak trekken. Steek het metalen puntje van het nieuwe achterlapje in de huls in de hak en zorg dat de vorm van het hakje overeenkomt met de vorm van je hak (soms is één kant van de achterlapjes bijvoorbeeld vlak en is de rest van het achterlapje afgerond). Sla vervolgens voorzichtig met de hak-met-het-nieuwe-dopje-dat-nog-niet-goed-in-de-huls-zit op een vlakke ondergrond - bij voorkeur buiten op een gemeentelijke straattegel zodat je je vloer of tafel niet beschadigt 😉 - en het nieuwe achterlapje zit goed onder jouw high heels bevestigd. Wij geven geen garantie op de decoraties op schoenen of laarzen. Heb je bijvoorbeeld schoenen of laarzen gekocht met strass-steentjes op de hak, of een enkellaarsje met spikes en studs, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het losraken van deze decoratie-materialen. Door bijvoorbeeld met de schoenen tegen elkaar te schuren, of door de zoom van een broek, kunnen ornamenten los komen. Dit is gebruiksschade en kan door ons niet ter reparatie aangenomen worden. Ga met dit type schoenen of laarzen altijd extra voorzichtig om! Heb je een andere klacht of probleem met jouw aankoop, laat het ons dan weten door hier contact met ons op te nemen via email of hier via whatsapp.
In onze winkel kun je de schoenen of laarzen van jouw keuze eerst passen en eventueel bij bepaalde kleding houden voor de kleur als je aankoop voor bij een bepaalde outfit is. Dat kan natuurlijk niet als je via onze webshop koopt. Voor aankopen via onze webshop geldt de kopen-op-afstand-regeling; als je het artikel binnen de door ons gestelde tijd ongedragen en onbeschadigd terugstuurt, dan krijg je het aankoopbedrag van ons terug. Natuurlijk kun je jouw schoenen of laarzen, als je die in de winkel bij ons gekocht hebt, wel omruilen voor iets anders of een tegoedbon. Heb je via onze website jouw nieuwe hoge hakken besteld, dan kun je hier wel het geld voor terugkrijgen als ze niet naar je zin zijn.
Natuurlijk kan dat! Uit veiligheidsoverwegingen is er in onze winkel weinig kasgeld aanwezig. Als je jouw schoenen of laarzen niet om wilt ruilen voor iets anders, maar je geld terug wilt, dan wordt dit weer naar jou overgemaakt als je vooruit betaald hebt. Heb je via PayPal betaald? Dan wordt het bedrag weer op deze manier aan je terugbetaald. Je krijgt je geld in de winkel dus niet cash terug! Wij regelen jouw terugbetaling snel, zodat je vaak dezelfde dag je geld alweer op jouw rekening terug hebt. Het is wel belangrijk dat je jouw retourformulier meeneemt. Zo hebben we direct alle informatie over jouw order bij de hand. Heb jij met Billink betaald en wil je jouw artikel omruilen voor iets anders in de winkel? Dan kan dit uiteraard ook. Zijn de nieuwe schoenen die je uitzoekt, dezelfde prijs? Dan is de ruiling heel gemakkelijk en kun je jouw aankopen 1-op-1 omruilen. Zijn de nieuwe schoenen duurder of goedkoper? Dan is ruilen in de winkel natuurlijk ook mogelijk als je via Billink wilt betalen. We kunnen je echter eventueel wel vragen de nieuwe schoenen aan de kassa te betalen; wij zullen dan jouw Bllink faktuur direct daarna crediteren voor het juiste bedrag. Houd er rekening mee, dat de eventuele kosten voor deze betaalmethode wel voldaan moeten worden aan Billink. Deze kosten kunnen we helaas niet laten vervallen voor je.
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je nieuwe schoenen of laarzen, dan kun je je order (of een deel ervan) binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd en ongedragen terugsturen naar ons. Ook kun je je pakket afgeven in onze winkel aan de Karel Doormanstraat in Rotterdam. Voor onze Nederlandse klanten: Pak de schoenendoos die je terug wilt sturen netjes in met het bruine papier of ander inpakpapier. Heb je dat niet in huis? Wees creatief; gebruik een vuilniszak die je dicht plakt met tape of gebruik iets anders om de doos in te verpakken. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen (er is ook een mogelijkheid om een retourlabel te kopen zonder dat je een printer nodig hebt). De kosten van de retourzending betaal je altijd zelf. Heb jij verzendkosten betaald voor de heenreis en stuur je je complete order retour? Dan krijg je de kosten, die je voor de 'heenreis' betaalde, natuurlijk van ons terug. Je betaalt altijd maar 1 x verzendkosten. Stuur je niet je complete order retour, maar bijvoorbeeld één van de twee bestelde paren? Dan vergoeden we de verzendkosten van de heenreis aan jou niet. Bewaar het verzendbewijs met de track & trace code, dat je krijgt bij het inleveren van je pakket of digitaal ontvangt van de vervoerder, heel goed! Mocht er een probleem met de verzending van het pakket zijn, dan heb je dit bewijs nodig om een onderzoek op te kunnen starten. De verantwoordelijkheid voor het pakket ligt bij jou, totdat het pakket bij ons afgeleverd is. Bewaar dit bewijsje dan ook goed, totdat jouw retour door ons verwerkt is. Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten - anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam). Voor onze Belgische klanten: Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. Ga naar www.silhouette.nl/retour en volg de stappen om je retour aan te melden. Aan het einde van het stappenplan kun je een retourlabel kopen tegen een gereduceerd tarief van Euro 3,95. Wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken! Let op! Het kan zijn dat jouw pakket bij ons aangeboden wordt als onze winkel gesloten is. Het pakket wordt dan automatisch bij een servicepunt afgeleverd. Totdat wij het pakket in onze handen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor jouw retour. Houd de reis van jouw retourpakket even goed in de gaten. Wordt jouw pakket inderdaad afgeleverd op een servicepunt? Dan krijgen wij daar niet altijd een bericht van. Stuur ons dan even een appje of mailtje, zodat we weten dat jouw pakket op ons ligt te wachten - anders kunnen we het niet ophalen. Laat je pakket nooit rechtstreeks bij een servicepunt bezorgen (om kosten te besparen). Indien dit gebeurt, zijn we genoodzaakt om Euro 8,95 aan kosten te berekenen. We moeten dan namelijk een van de leden van ons Team op pad sturen, om jouw pakket op te halen. Stuur je pakket dus altijd naar ons winkeladres (Karel Doormanstraat 467a, 3012 GH Rotterdam).

Retour? Ongedragen en onbeschadigd!

Natuurlijk mag je de nieuwe schoenen thuis even aanpassen, om te kijken of ze goed zitten en of ze bijvoorbeeld bij jouw outfit passen. De laatste tijd krijgen wij echter schoenen retour, die duidelijk gedragen zijn (en dan niet even om te passen). De zolen zitten vol met krassen, de hakjes zijn beschadigd of er zitten echt duidelijke voetafdrukken in de voering van de schoenen. Logischerwijs kunnen wij deze schoenen niet retour nemen, om de simpele reden, dat wij ze niet meer aan een volgende klant als nieuw product kunnen verkopen.
Ga voorzichtig met de schoenen om en zorg er voor, dat je ze past op een schone en gladde vloer. Zie het zo: in een winkel mag je ook jouw nieuwe schoenen even passen en door de winkel lopen. Je gaat toch ook niet naar buiten, om je nieuwe schoenen uit te testen, om vervolgens terug te gaan naar de winkel om te zeggen dat de hak te hoog is en dat je ze toch niet wilt hebben?
Zit er een 'Warning Label' aan je schoenen of laarzen? Laat deze dan zitten totdat je besloten hebt om de artikelen te houden. Als het 'Warning Label' verwijderd is, dan heb je geen recht meer op retour. We vermelden altijd op de factuur of er een 'Warning Label' gebruikt is.
 
Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?