Via onze review partner Kiyoh.com is het mogelijk dat klanten een beoordeling geven over onze werkwijze en de producten, als ze bij ons een bestelling hebben geplaatst of een aankoop in de winkel hebben gedaan.
We vinden het heel fijn als klanten hier de tijd voor nemen en waarderen het dan ook ontzettend als mensen hun mening met ons willen delen! Door het lezen van reviews krijgen mensen, die graag eerst willen weten ‘wat voor vlees ze in de kuip hebben’, als ze bij ons bestellen, een goede indruk van hoe wij werken en wat ze kunnen verwachten, als ze bij ons een aankoop doen.
Helaas krijgen wij incidenteel een negatieve beoordeling. En dat is helemaal niet erg, sterker nog, daar kunnen wij weer ons voordeel mee doen om onze service aan te passen of een product ‘terug te sturen naar de tekentafel’ als hier klachten over zijn. Gelukkig zijn deze minder positieve reviews op één hand te tellen en daar zijn we súper trots op!
Waar we níet blij van worden, is als mensen een negatieve review plaatsen terwijl deze niet terecht is. Een verhaal heeft twee kanten, en gelukkig mogen wij ook altijd reageren op reviews van klanten. Helaas hebben we niet altijd genoeg ruimte om onze kant van het verhaal te tellen, en soms zegt een filmpje of foto meer dan 1000 woorden.
Van Colin kregen we zo’n negatieve beoordeling, die je op Kiyoh.com terug kunt lezen:
En graag wil ik daar op persoonlijke titel even op reageren.
Velen van jullie zullen me kennen. Vanuit de winkel, omdat we contact hebben gehad via email of whatsapp of van de filmpjes die we posten op onze social media kanalen. Colin kent me echter nog niet zo heel goed, denk ik.
Wat ik vermoed, is dat hij mijn boosheid over het feit, dat hij een paar ontzéttend beschadigde laarsjes retour stuurt met de intentie het geld retour te krijgen, verwart met arrogantie. Want ik was écht flink boos toen ik zijn retourzending onder ogen kreeg: zo stuur je toch een order niet terug? Maar een onprofessionele houding? Die herken ik niet…..
Hieronder vind je de whatsapp-correspondentie die ik met Colin voerde, toen ik zijn retourzending had gezien:
Ik had een kort filmpje gemaakt om toe te lichten, waarom we de retour niet in behandeling konden nemen. Deze heb ik toegestuurd aan Colin via Wetransfer. Nieuwsgierig? Het filmpje kun je hier (uiteraard geanonimiseerd!) zien op ons YouTube-kanaal.
Natuurlijk mag iedereen een mening hebben en deze uiten! Dat is helemaal prima, gelukkig leven we in een vrij land. Maar iemand wegzetten als arrogant en onprofessioneel omdat het je niet zint dat je repliek krijgt: dat vind ik niet ok – daarom heb ik dit verhaal hier geplaatst.
Ik weet namelijk uit ervaring dat veel mensen de meest recente reviews lezen, de hoogst gewaardeerde reviews en de meest negatieve reviews. Dat doe ik zelf namelijk ook…
Ik vind het echter wel belangrijk dat de informatie in de reviews klópt – en ik denk, dat je na het lezen van mijn kant van het verhaal wellicht anders naar de review van Colin kijkt dan voordat je deze info hebt gelezen.
Vermoedelijk kan Colin mijn laatste opmerking niet waarderen en gelooft hij niet dat ik dit werk al meer dan 25 jaar doe. Tsja. Er is echt geen woord van gelogen; ik ben in een schoenendoos geboren, zo gezegd…. Laat ik het dan maar opvatten als een compliment dat ik er nog zo jong en stralend uit zie in mijn 43e levensjaar 😂.
Ik wens je, namens ons hele team, een fijne dag!
Hartelijke groet,
Sandra – Silhouette