♥ De kracht van een beoordeling ♥
Als je (weer) wat ergens online besteld hebt, en een beoordelingsverzoek krijgt, mik je die misschien wel in je digitale prullenmand. Dat snappen we stiekem wel. Want alles en iedereen wil tegenwoordig voor van-alles-en-nog-wat een cijfer hebben onder het mom van ‘dan kunnen wij de beleving voor de klant verbeteren’.
Veel bedrijven doen weinig tot niets met de feedback, die jij hen geeft. Of proberen de beoordelingen te manipuleren, door alleen de mensen te vragen een beoordeling in te vullen, van wie ze wéten dat ze tevreden zijn. Of vrienden en familie in te schakelen om een lofzang te schrijven.
Bij ons is het anders. Bestel je online, dan krijg je het verzoek een kort vragenlijstje in te vullen. Met ruimte voor eigen tekst. Want sommige feedback laat zich nou eenmaal niet in een aantal sterren uitdrukken. En soms wil je gewoon iets vertellen in je eigen woorden. Dat kan. En dat vinden we superfijn. Want júist de persoonlijke feedback helpt ons vooruit.
Zo kregen we onlangs een melding van een klant, dat onze filteroptie op de site niet goed werkt. Hadden we nog helemaal niet gemerkt! Door een update bleek de code van de filtering in de soep gedraaid. Gelukkig konden we dat gelijk laten oplossen door onze IT-ers van Sitiweb.nl. En hebben we aan de hand daarvan ook gelijk besloten, achter de schermen te werken aan een andere filteroptie, die beter bestand is tegen updates van ons webshopplatform.
Want weet je? Wij lezen alle reviews. En reageren op álle berichten die geplaatst worden. Want als jij de moeite neemt ons iets te vertellen, willen we je daarvoor natuurlijk ook bedanken.
En tsja. Heel soms gaat het even niet zo lekker. Is een bezorger even de weg naar je huis kwijt en is je pakketje wat later. Of maken we een foutje en sturen we je per ongeluk een verkeerde maat. Dat gebeurt óók. En dat moffelen we niet weg. Want waar mensen werken, worden fouten gemaakt. En dat is ok. Daar kunnen we van leren. En gelukkig krijgen we bijna altijd de kans om een fout recht te breien, waardoor een foutje bijna altijd uitmondt in een goede oplossing en een mooi verhaal dat je kunt vertellen op een verjaardag ;-) .
Wij zijn er supertrots op, dat jullie ons gemiddeld beoordelen met een 9.4. Dat 99% van jullie, onze klanten, ons aanbeveelt bij vrienden, kennissen en collega’s. En dat 1586 mensen de tijd hebben genomen, om ons te laten weten wat ze van Silhouette vinden *). Kijk zelf maar, bij de recensies op Facebook en de klantbeoordelingen via Kiyoh. En we weten natuurlijk, dat jij ook even kijkt naar die paar sléchte beoordelingen. Want hé, dat doen we allemaal: we checken de nieuwste beoordelingen, een aantal goede beoordelingen en de slechtste beoordelingen en vormen op basis daarvan onze mening, voordat we ergens iets bestellen. Toch? ;-)
Dank jullie wel, lieve klanten. Nieuwe klanten, klanten die ons al jaren kennen: wij zijn blij met jullie. En we vinden het super, dat steeds meer mensen de weg naar ons weten te vinden. Online naar
www.silhouette.nl en offline, naar
onze winkel in Rotterdam. Want weet je – hoe leuk online shoppen ook is – in de winkel is het eigenlijk nóg een beetje leuker ;-) Dan kunnen we je alles vertellen over onze mooie hoge hakken, vertellen waarom de ene hak nou wel goed bij jouw voetvorm past en de andere niet. En jou helpen aan een paar hakken, waar je wél de hele avond op kunt lopen.
Want die 40 jaar ervaring…. die kunnen we nou eenmaal niet zo goed kwijt in onze productcatalogus online. Dus kom je (weer) een keer gezellig langs?
Hartelijke groet, Team Silhouette
*) Deze data is van 1 november 2018 van
Kiyoh, waar onze klanten ons kunnen beoordelen.