Er zijn in de regel twee redenen waarom jouw pakket naar ons teruggestuurd wordt.
Hieronder lees je hier meer over.

  • Jouw pakket heeft een week op een servicepunt voor je klaargelegen, maar is niet door jou afgehaald.

Als jouw pakket niet op je huisadres geleverd kan worden, bijvoorbeeld omdat je niet thuis bent op het moment van levering, dan wordt jouw zending doorgestuurd naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt.
Ook kun je ervoor kiezen bij het bestelproces om je order rechtstreeks bij een servicepunt te laten bezorgen, omdat dat gemakkelijker voor je is of omdat je liever je pakket niet aan de deur wilt ontvangen vanwege discretie.
In deze gevallen ligt het pakket een week voor jou klaar om opgehaald te worden bij het servicepunt.

Haal je jouw pakket om welke reden dan ook niet op?
Dan wordt het pakket naar ons teruggestuurd.
Pakketten die niet opgehaald worden, gaan via een andere procedure terug naar ons waardoor de retourzending zelf een paar dagen langer kan duren dan van een ‘gewoon’ pakketje.

Zodra je pakket teruggekomen is bij ons, zullen we deze behandelen als een retourzending en laten we je weten dat je retour verwerkt is via e-mail.
Wil je de schoenen of laarzen alsnog graag hebben?
Dan kun je een nieuwe order plaatsen in onze webshop.

De kosten die we rekenen voor een niet-afgehaald pakket liggen op € 9.95 (België €13.95).

Deze kosten zijn opgebouwd uit de daadwerkelijke verzendkosten plus de ‘onbezorgbaar retour’-toeslag, die wij moeten betalen, omdat PostNL wel werk aan jouw zending heeft gehad en deze kosten aan ons doorberekent. Daarnaast berekenen we een kleine toeslag voor de onnodige werkzaamheden die wij hebben moeten verrichten.
Daarnaast worden de bijkomende kosten voor de gekozen betaalmethode niet gecrediteerd.

  • Jouw pakket kon niet geleverd worden doordat je een foutief adres hebt opgegeven.

Heb je bij het plaatsen van een order een verkeerd adres ingevuld en kan je pakket niet geleverd worden?
Dan komt jouw pakket naar ons retour. Ook dan worden de hierboven vermelde kosten van € 9.95 gerekend. Daarnaast worden de bijkomende kosten voor de gekozen betaalmethode niet gecrediteerd.
Opnieuw toesturen van jouw pakket kost €8.95, voor onze Belgische klanten €11.95.

Let er dus bij het plaatsen van jouw order goed op, dat je het juiste adres invult! Laat je je order op jouw werk bezorgen, vermeld dan ook de naam van het bedrijf waar je werkt bij het leveradres.
En heb je een toevoeging bij je straat, bijvoorbeeld een A, B, C, kamer I of HS? Vermeld dit dan ook duidelijk als je jouw order plaatst.
Commentaar als ‘drie keer kloppen, want de bel doet het niet’, kunnen niet verwerkt worden op het verzendlabel.
Het is dan verstandiger je pakket rechtstreeks naar een servicepunt te laten sturen, om misverstanden bij de levering te voorkomen.

Klopt jouw adres wél en kan het niet geleverd worden door een fout van de vervoerder?
Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Wij kunnen dan een melding aanmaken in de portal van onze logistieke partner.
Indien het pakket buiten jouw schuld om niet bezorgd kon worden, worden de kosten van € 9.95 uiteraard niet berekend. 

Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?