Negatieve beoordeling van Yucel op 16 oktober 2021 via Google

Op 16 oktober 2021 ontvingen wij deze beoordeling van Yucel:

De reactie van Yucel verbaasde ons overigens wel, aangezien we op 8 oktober al met haar hebben overlegd en een oplossing hebben gevonden voor het probleem. Wij hebben Yucel op 17 oktober dan ook direct een antwoord gestuurd. Deze reactie kun je hieronder teruglezen:

Hallo Yucel, dank voor je beoordeling.
Jij had inderdaad bij ons een paar mooie sexy overknee laarzen met plateau en hoge hak besteld op 21 september en liet ons via whatsapp op 6 oktober weten dat ze helaas stuk waren gegaan na één keer dragen. Supervervelend!

Op onze website kun je lezen, dat we je vragen om eerst even contact met ons op te nemen, voor je iets retour stuurt.
Zie hier: https://silhouette.nl/faq/mijn-schoenen-of-laarzen-zijn-stuk-wat-moet-ik-doen-als-ik-een-klacht-heb/

Op zich is dit niet heel raar hoor, dat we je vragen eerst even contact met ons op te nemen. Zo kunnen we aan de hand van foto’s vaak al een inschatting maken van het probleem en is het soms niet nodig, om een product dat kapot is, retour te sturen en daardoor kosten te maken voor het retoursturen én de vervoersdiensten en het milieu onnodig te belasten. Zonder overleg heb jij zelf besloten de kapotte laarzen retour te sturen en kon je dus niet meer foto’s maken dan de ene foto die we via whatsapp van je kregen en hebben we jou laten weten, dat we, als we jouw laarzen zouden hebben ontvangen, meteen weer contact met je zouden opnemen. Dat hebben we op 8 oktober meteen gedaan. Wij hebben helemaal geen telefonisch contact met jou gehad overigens; alleen een whatsappgesprek.

Op 8 oktober, 12:10 uur hebben we je laten weten, dat het bij jouw klacht helaas om een materiaalfout ging en hebben meteen aangeboden, een nieuw product voor je te bestellen en toe te sturen. Je zou dan met een paar dagen een nieuw, vervangend product in huis kunnen hebben. Zou je dit niet willen, dan hebben we je ook de optie gegeven om een alternatief paar laarzen uit te zoeken. Dit wilde je niet; waarschijnlijk had je verder geen draagmoment voor deze laarzen op korte termijn omdat je feestje achter de rug was?

We wilden je hierin uiteraard tegemoet komen en boden jou een oplossing, die je accepteerde.
Hoewel dit niet wettelijk verplicht is overigens – als een product bij normaal gebruik binnen afzienbare tijd stuk gaat, moet de winkelier een vervangend product leveren of het product repareren, zie hier:
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/koopovereenkomst-beeindigen
(zie: ‘ik heb een product gekocht dat niet goed is’).

Het type kinky laarzen, dat jij kocht, wordt door klanten gemiddeld op 10-12 feestjes gedragen met tussenpozen van een aantal weken. Sommige dames dragen ze meer, andere minder, maar dit is een reële inschatting.
De laarzen die jij kocht, hadden een aankoopprijs van € 124,95. Dat is dus ongeveer € 10 per draagbeurt (de zogenaamde ‘cost per wear’, oftewel: de kosten per draagbeurt. Een paar basis leren laarsjes met een blokhak hebben bijvoorbeeld een hogere aankoopprijs, maar kun je ook vaker aan dan dit type laarzen dan jij kocht).

Omdat je één keer plezier van je laarzen hebt gehad, stelden we voor je € 115,- over te maken en dit aanbod heb je geaccepteerd op 8 oktober om 12:42 uur. Wij hebben de creditering gelijk na jouw akkoord in orde gemaakt: om 12:44 uur op 8 oktober – direct na jouw antwoord – is het bedrag aan jou overgemaakt via onze betaalpartner Mollie Payments. Dit was op een vrijdag; dus wij hebben jou per whatsapp gemeld dat het bedrag de daaropvolgende maandag waarschijnlijk weer op jouw rekening zou staan.

Ik begrijp jouw beoordeling van 1 ster dan ook eerlijk gezegd niet zo goed?
Je appt ons voor het allereerst op 6 oktober, en twee dagen later is jouw klacht opgelost – jij hebt immers zelf akkoord gegeven op dit voorstel.

Hartelijke groet,
Team Silhouette – Sandra

Hieronder volgt de whatsapp-conversatie tussen Yucel en ons én is te zien dat direct ná het akkoord van de klant het bedrag is teruggeboekt:

 

 

 

 

 

Direct na het gesprek met Yucel hebben we het bedrag gecrediteerd:

Helaas….. was Yucel toch niet tevreden. Jammer. Want wij denken oprecht dat wij haar klacht correct en snel hebben afgehandeld!

Gelukkig zijn de meeste van onze klanten wél heel tevreden met onze service.
Hier kun je meer klantervaringen lezen!

Hartelijke groet,
Team Silhouette

Open chat
1
Sandra van Silhouette hier, Hulp nodig?
Hallo, Sandra van Silhouette hier,
Waarmee kan ik je helpen?