Silhouette – hét adres voor schoenen en laarzen met hoge hakken!

Wij staan voor…

Super snelle levering:
1. Vandaag voor 15:00 uur besteld en betaald = vandaag verstuurd en de volgende dag bezorgd met DHL (het pakket wordt 4x bij u aangeboden en u kunt online aangeven, waar en wanneer u dat wilt als u na de eerste bezorgpoging niet thuis bent).

2. Vandaag tussen 15:00 uur en 16:30 uur besteld = in 95% van de gevallen vandaag ook nog verstuurd en morgen bij u bezorgd door DHL.

Alles direct uit voorraad leverbaar.
Dus geen ingescande catalogus met honderden artikelen die allemaal wekenlange levertijden hebben. U bestelt, wij pakken uw order voor u in en versturen uw aankoop!

Een echte winkel waar u zo binnen kunt lopen en vanuit waar wij uw order versturen.
Dus geen verzending vanuit een zolderkamer of garagebox met wat schoenen, maar een echte winkel met groot magazijn.

Advies, tips en trucs.
Wij werken 7 dagen per week met onze producten en kunnen u goed adviseren. We weten dan ook hoe een product uitvalt: groot, klein, smal, breed. Twijfelt u toch nog? Mail ons op info@silhouette.nl en wij meten gelijk op wat u wilt weten. Want aan algemene maten heeft u niets; een schacht van een laars is bij een maat 36 immers smaller dan van hetzelfde model bij maat 41…

Gratis bezorging bij een order van Euro 50,00 of meer.
En daaronder Euro 4,95 verzendkosten. Voor meer informatie over retouren verwijzen wij u naar punt 19 hieronder, in onze ‘kleine lettertjes’.

Geen gedoe als het niet naar uw zin is.
Retour sturen is geen enkel probleem. Wilt u een maatje groter, kleiner, een ander artikel of geld terug: wij handelen uw retour snel af. Binnen 2 werkdagen staat het aankoopbedrag in de regel al weer op uw rekening als er niets anders naar uw zin bij zit.

Liefde voor ons vak.
Wij zijn schoenengek. En weten er veel van. En delen dat graag met u! We hebben ook een ‘echte winkel’ waar u alles wat wij online aanbieden, ook in het echt kunt zien en passen. 7 dagen per week.

Nog meer vragen? Lees hieronder alle informatie rustig nog eens door!

Groet,
Team Silhouette

 

Betalingen

1) Op welke manieren kan ik bij jullie betalen en hoe zit dat met de verzendkosten?

Bestellingen

2) Kan ik ook telefonisch bestellen?

3) Is de voorraad op de website, die bij het artikel staat vermeld, actueel?

4) Ik zou als man graag jullie damesschoenen passen. Kan dit?

5) Er staat bij elk model een hakhoogte vermeld. Hoe wordt dit gemeten?

6) Er staat bij elk model een maatadvies vermeld. Waarom is dit?

7) Twijfelt u nog steeds over de te bestellen maat, of bent u er niet zeker van dat laarzen u bij de schacht gaan passen?

8) Ik heb een fotoshoot of organiseer een modeshow en wil schoenen lenen. Kan dit?

9) Kan ik ook komen passen in jullie winkel en als het artikel naar mijn zin is, het hier kopen?

Bezorgingen

10) Ik wil mijn bestelling in de winkel afhalen. Kan dit?

11) Als ik vandaag bestel, wanneer heb ik mijn bestelling dan in huis?

12) Ik wil in de winkel komen passen, kan dit?

13) Wordt mijn bestelling discreet verstuurd?

14) Ik wil mijn bestelling op een postbusnummer laten bezorgen. Kan dit?

15) Wat moet ik doen als ik niet aanwezig ben als mijn bestelling wordt afgeleverd?

16a) Ik wil mijn bestelling als PakjeGemak-zending laten versturen, dus naar het postkantoor van mijn keuze waar ik het pakket af kan halen. Kan dit?

16b) Ik wil mijn bestelling als naar een DHL servicepunt laten sturen, zodat ik het pakket hier af kan halen. Kan dit?

Algemene voorwaarden voor levering

17) Ik heb een bestelformulier verstuurd… En nu?

18) Hoe wordt mijn bestelling verzonden en hoe moet ik betalen?

19) Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik de schoenen dan terugsturen en/of ruilen?

19a) Hoe zit het met de verzendkosten als ik wil ruilen?

20) Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik dan mijn geld terugkrijgen?

21) In de winkels van Silhouette krijg ik geen geld terug als ik iets koop en het terugbreng. Op het internet wel. Waarom is dat?

22) Mijn schoenen of laarzen zijn stuk. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

23) Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

24) Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?

Betalingen

1) Op welke manieren kan ik bij jullie betalen en hoe zit dat met de verzendkosten?

U kunt bij ons op heel veel verschillende manieren betalen. Natuurlijk via iDeal, maar ook met een creditkaart, via PayPal of, als u niet in Nederland woont, via Sofort Banking of met uw Belgische betaalkaart. Dit zijn de mogelijkheden:

Welke betaalmethoden zijn er op localhost/enfold

Welke betaalmethoden zijn er op localhost/enfold

Indien u vooruit betaalt via iDeal of via een overboeking komen er geen verdere kosten bij behalve eventuele verzendkosten. Voor de overige betaalmogelijkheden worden kosten berekend. Deze kosten zijn:

  • 3,4% van het totaalbedrag voor betalingen met PayPal
  • 1,8% van het totaalbedrag voor betalingen met een creditkaart plus eenmalige vaste kosten van € 0,25 per order
  • 1,5% van het totaalbedrag voor betalingen met een Bancontact/Mister Cash-kaart plus eenmalige vaste kosten van € 0,25 per order
  • 0,9% van het totaalbedrag voor betalingen met een Sofort kaart plus eenmalige vaste kosten van € 0,25 per order

Bij een retour worden de kosten, die berekend worden voor de door u gekozen betaalmethode, niet terugbetaald. Een kosteloze optie voor onze Nederlandse klanten is betalen via iDeal, een kosteloze optie voor onze buitenlandse klanten is betalen middels de optie ‘overboeking’.

Bestellingen

2) Kan ik ook telefonisch bestellen?

Wij zouden met alle liefde ‘ja’ willen antwoorden op deze vraag. In de praktijk merken wij echter, dat het voor onze collega’s in de winkel niet altijd mogelijk is u te woord te staan als u een bestelling wilt plaatsen of een vraag over uw bestelling heeft. Wij raden u dan ook sterk aan de order tóch te plaatsen via de webshop. U kunt bij ‘opmerkingen’ altijd vermelden, dat u graag even telefonisch door ons benaderd wilt worden als u meer informatie wenst.

3) Is de voorraad op de website, die bij het artikel staat vermeld, actueel?

De voorraad van onze webshop is gekopppeld aan de voorraad van onze winkels. Als een artikel in de webshop op voorraad is, is deze dat in principe ook in de winkel en andersom; is een model in uw maat niet leverbaar in onze webshop, dan is dit model ook niet meer in die maat beschikbaar in onze winkel.

In heel incidentele gevallen wordt er zowel in de webshop als in de winkel tegelijkertijd een bepaalde maat van een artikel verkocht en kan het voorkomen dat het artikel niet meer leverbaar is. Dit komt echter zeer zelden voor.

Waarom zijn de voorraad van de winkel en de webshop aan elkaar gekoppeld? Wij hebben zó veel verschillende modellen in allerlei kleuren, dat het ondoenlijk is per model enorme voorraden aan te houden. Wij kiezen voor een breed assortiment, met veel keuze, maar met een beperkte hoeveelheid per artikel. Zo heeft u volop keuze en kunnen wij niet alleen onze winkelklanten veel keuze bieden, maar ook de webshopklanten!

4) Ik zou als man graag jullie damesschoenen passen. Kan dit?

Als man bent u bij ons voor hoge hakken ook op het juiste adres. Door onze jarenlange ervaring en bekendheid binnen de T-community zijn wij ervan overtuigd dat we u goed kunnen helpen bij het maken van uw keuze. U kunt als man bij ons binnenstappen, of en femme.

Heeft u nog wat drempelvrees, dan kunt u ook altijd buiten het zicht van andere klanten passen. Houd er wel rekening mee dat dit alleen kan als het niet heel druk is in de winkel, aangezien een collega van ons met u mee gaat. Heeft u al een aantal modellen op het oog? Laat ons per e-mail even weten wat u wilt passen en wanneer u ons wilt bezoeken. Dan kunnen wij zorgen dat de modellen van uw keuze op het moment van uw komst voor u klaar staan.

5) Er staat bij elk model een hakhoogte vermeld. Hoe wordt dit gemeten?

Wij geven bij benadering de hakhoogte van elk model aan. Dit doen wij door de lengte van de hak te meten aan de zijkant van de schoen, van het punt waar de hak de grond raakt tot aan de rand waarbij de hak de hiel van de schoen raakt. Wij meten dus eigenlijk vanaf het punt, waar het middelpunt van uw hiel de schoen raakt en wat dus het draagpunt is. Dit doen wij bij een maat 38. De hak van het model in een maat 36 is lager dan de hak van hetzelfde model in een maat 40; het gaat tenslotte om de stand van de voet waardoor de hakhoogte varieert. Een stelregel is: de hakken van een maat 36 en 37 zijn even hoog, die van een 38 en 39 ook, en de hakken van een maat 40 en 41 zijn min of meer gelijk. Voor uw beeldvorming: als u de gewoonte heeft uw hakken aan de achterkant te meten, moet u dus in uw achterhoofd houden, dat u bij de door ons gemeten hakhoogten ongeveer een halve tot een hele centimeter optelt.

Hoe meet u de hoogte van een hak

Hoe meet u de hoogte van een hak

Wilt u van een bepaald model precies weten hoe hoog de hak in uw maat is? Laat het ons weten!

6) Er staat bij elk model een maatadvies vermeld. Waarom is dit?

Alle modellen die in de webshop te koop zijn, hebben wij in onze winkel staan. Onze medewerksters werken elke dag met onze schoenen of laarzen. Als een nieuw artikel bij ons binnenkomt, wordt dit eerst door verschillende medewerksters aangepast. Zo weten wij of een model groot, klein, breed of smal uitvalt en kunnen we bij laarzen direct zien of het een laars met een smalle of een brede schacht betreft.

Overigens blijft een maatadvies een advies. Er kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleend; het is een service aan u en geldt voor ongeveer 95% van de klanten. Twijfelt u? Mail ons dan even. Dan kunnen we voor een specifiek model kijken, welke maat voor u geschikt zou zijn aan de hand van de lengte en breedte van uw voet. Meer informatie geven wij u dan graag via de e-mail.

7) Twijfelt u nog steeds over de te bestellen maat, of bent u er niet zeker van dat laarzen u bij de schacht gaan passen?

Dan kunt u ons altijd om meer informatie vragen. Als u ons de lengte van uw voet in centimeters doorgeeft bijvoorbeeld, dan kunnen wij voor u kijken welke maat u van een bepaald model het beste zou passen. En als u ons uw kuitomvang in centimeters doorgeeft, meten wij de schacht van de laarzen van uw keuze voor u op.

Hoe meet u uw voet op? Ga op een vel papier staan met een blote voet en neem de omtrek van uw voet op het papier. Meet de lengte van de voet op en de breedte. Houd het potlood te allen tijde loodrecht op het papier als u de omtrek neemt.

8) Ik heb een fotoshoot of organiseer een modeshow en wil schoenen lenen. Kan dit?

Lenen is helaas niet meer mogelijk. Huren wel. U kunt ons een verzoek per mail sturen met alle informatie die u heeft. Vervolgens kunt u het beste naar onze winkel komen, als dat mogelijk is. U kunt in de winkel uitzoeken, wat u nodig heeft. U betaalt de totale verkoopwaarde van de artikelen en als u de schoenen of laarzen onbeschadigd weer inlevert, krijgt u 80% van de aankoopprijs terug.

Woont u niet in de buurt en is het voor u niet mogelijk persoonlijk langs te komen? Dan kan uw verzoek ook per e-mail worden verwerkt. U betaalt de transportkosten voor het verzenden van de schoenen of laarzen en dezelfde regels als in de winkel gelden: 100% vooruit betalen en bij onbeschadigd retour 80% van de aankoopprijs terug.

Beschikt u niet over de middelen om het bedrag vooruit te betalen? Dan kunt u ook per creditkaart betalen. Via de beveiligde site van PayPal kunt u zelf uw creditkaartgegevens invoeren en wordt de betaling verwerkt..

9) Kan ik ook komen passen in jullie winkel en als het artikel naar mijn zin is, het hier kopen?

Uiteraard! Alle modellen die op de website staan, zijn beschikbaar in de maten die u per artikel ziet staan. Staat uw maat er in het rijtje maten niet bij, dan is het model in uw maat ook niet beschikbaar in de winkel; de voorraad van de winkel is gekoppeld aan die van de website en andersom. Noteer, voordat u komt, even de artikelnummers van de modellen die u aanspreken. Dan kunnen we ze direct voor u pakken als u in de winkel bent.

Komt u van ver? Mail ons dan vooraf wanneer u wenst te komen en welke modellen u graag wilt passen. Dan kunnen wij vooraf alles voor u klaarzetten.

Onze winkel aan de Karel Doormanstraat is zeven dagen per week voor u geopend. Kijk voor de openingstijden even elders op de website onder het kopje ‘onze winkel’.

Bezorgingen

10) Ik wil mijn bestelling in de winkel afhalen. Kan dit?

Dit is uiteraard mogelijk. Op het bestelformulier kunt u aangeven, dat u het artikel op wilt halen in onze winkel. U kunt hier ook betalen en betaalt uiteraard geen verdere kosten.

11) Als ik vandaag bestel, wanneer heb ik mijn bestelling dan in huis?

Als u vandaag een bestelling plaatst, heeft u uiterlijk de volgende werkdag een bericht van ons in uw e-mailbox (of wij bellen u op als u geen e-mailadres heeft) en wordt uw bestelling dezelfde dag verwerkt en het pakket in 99% van de gevallen dezelfde dag verzonden.

Als u onder rembours wilt bestellen, wordt het pakket verstuurd zodat u ons een akkoordbericht stuurt. Zonder uw akkoord wordt de bestelling niet verstuurd!!!

Als u betaalt via iDeal, wordt uw pakket direct na uw betaling verstuurd. Wij krijgen van iDeal de bevestiging dat u betaalt heeft, en maken de zending direct voor u in orde.

Indien u vooruit wilt betalen per overschrijving, dan wordt het pakket verstuurd zodra uw betaling bij ons bijgeschreven is.

Als u met uw creditkaart wilt betalen, gaat dit via PayPal. Zodra wij van PayPal bevestiging hebben, dat uw betaling verwerkt is, wordt het pakket verstuurd.

DHL of PostNL verzorgt het vervoer van uw pakket. In principe geldt de regel: “vandaag voor 17:00 uur uw betaling of akkoordbericht (bij rembourszending) ontvangen, de volgende werkdag bezorgd”. Helaas zijn we afhankelijk van mensenwerk en kan het wel eens gebeuren dat uw pakket een dag later wordt bezorgd. Heeft u het pakket dan nog niet ontvangen, dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan. Neemt u dan even contact met mij op. Op zaterdag worden er geen rembourspakketten afgeleverd. Als het postkantoor bij u in de buurt op zaterdag (beperkt) open is, kunt u wel navraag doen of het pakket al aanwezig is. Vaak ligt het pakket wel op het postkantoor klaar, maar wordt het pas maandag aangeboden.

U ontvangt van ons de pakketcode van uw zending, zodat u uw zending kunt volgen via www.dhlparcel.nl of www.tracktrace.nl.

Woont u in Belgie, dan bezorgen wij met BPost. U heeft uw pakket dan met 1-2 werkdagen in huis.

Wilt u het pakket op een afleveradres buiten Nederland ontvangen? Dan wordt u per e-mail op de hoogte gebracht van de levertijd, omdat deze per land verschilt.

12) Ik wil in de winkel komen passen en heb een aantal modellen op het internet gezien die ik leuk vindt. Kan ik gewoon binnenstappen in de winkel?

Wij vinden het heel leuk als u onze winkel wilt bezoeken. Omdat wij ontzettend veel verschillende modellen hebben, is het voor ons heel fijn als u de artikelnummers, van de modellen die u aanspreken, opschrijft en meeneemt. Wij zien dan direct welke modellen u bedoelt.

De voorraad van onze winkels is gekoppeld aan die van de webshop. Is uw maat in onze webshop niet meer leverbaar? Dan is dat model helaas in de winkel ook niet meer in de juiste maat verkrijgbaar.

13) Wordt mijn bestelling discreet verstuurd?

Absoluut. Discretie staat bij ons hoog in het vaandel!
Uw schoenen of laarzen worden zorgvuldig verpakt in een schoenen- of laarzendoos. Deze doos wordt verpakt in bruin papier, dat speciaal geschikt is voor de verzending van pakketten. Op het pakket vindt u een blanco adreszegel. Als afzender wordt alleen ‘On-Line Shop vermeld en het retouradres. Dit is geen keuze van ons, maar een verplichting die DHL en PostNL opleggen om het pakket te kunnen afleveren.

Soms worden uw schoenen of laarzen niet in de originele omdoos verstuurd. Niet alle dozen zijn even stevig en soms pakken wij uw zending over, om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen.

14) Ik wil mijn bestelling op een postbusnummer laten bezorgen. Kan dit?

Ja, dit is mogelijk. Het bedrag moet dan wel voor aflevering voldaan worden middels een iDeal-betaling, een overschrijving naar onze rekening of een creditkaartbetaling; rembourszendingen naar een postbus zijn niet mogelijk.

15) Wat moet ik doen als ik niet aanwezig ben als mijn bestelling wordt afgeleverd?

DHL biedt het pakket vier keer bij u aan. Bent u de eerste keer niet thuis? Dan vindt u een kaart in de bus waarmee u online een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. Of het pakket kunt laten bezorgen op een servicepunt bij u in de buurt.

Wordt het pakket via PostNL bezorgd, en bent u niet thuis, dan probeert de bezorg(st)er het nog een keer. Lukt het dan niet, dan kunt u het pakket afhalen op het postkantoor bij u in de buurt. U ontvangt een kaart in de bus met het pakketnummer. Deze kaart neemt u mee waarna u het pakket bij de balie kunt afhalen (bij remboursverzending uiteraard tegen betaling van het verschuldigde bedrag). Het pakket blijft drie weken voor u liggen op het postkantoor. Hierna wordt het pakket naar ons teruggestuurd.

Helaas merken wij in de praktijk dat rembourspakketten niet altijd binnen deze drie weken op het postkantoor worden afgehaald. Het pakket komt dan wel naar ons retour, maar dit brengt onnodig kosten met zich mee: wij moeten immers de kosten vooruit betalen en zijn de schoenen of laarzen enkele weken uit de winkel kwijt. Wilt u het pakket later toch nog ontvangen? Dan sturen wij het pakket graag nogmaals naar u toe. Dit kan echter alleen nadat u voor de goederen en de verzendkosten vooruit betaald heeft.

Indien het pakket naar ons retourgestuurd wordt, omdat u niet thuis was bij levering (dus als DHL 4x bij u aan de deur heeft gestaan en u geen nieuwe bezorgafspraak heeft gemaakt), kunnen wij het pakket uiteraard opnieuw toesturen. De kosten hiervoor zijn echter wel voor uw rekening.

16a) Ik wil mijn bestelling als PakjeGemak-zending laten versturen, dus naar het postkantoor van mijn keuze waar ik het pakket af kan halen. Kan dit?

Ja, dit is mogelijk. Op het bestelformulier kunt u de keuze ‘PakjeGemak’ aanvinken, waarna u doorgestuurd wordt naar een externe website om het juiste adres te zoeken. Naar dit adres wordt de zending verstuurd. Dit wijst zich tijdens het bestelproces vanzelf.

U krijgt van ons een e-mail met uw pakketnummer. Bovendien ontvangt u van PostNL een e-mail als het pakket klaar ligt op de locatie van uw keuze. Houd er wel rekening mee, dat u zich moet legitimeren bij het afhalen van het pakket en zorg er dus voor, dat de naam waarop u het pakket bestelt, gelijk is aan de naam op het legitimatiebewijs om misverstanden bij het afhalen te voorkomen.

Het is ook mogelijk het pakket naar een PakjeGemak-locatie te laten versturen, en hier te betalen voor het pakket. Dus een rembourszending laten bezorgen op een PakjeGemak-locatie. Indien u dit wilt, geeft u bij de betaaloptie ‘onder rembours’ aan, en vemeldt u op het bestelformulier het adres van het postkantoor van uw keuze.

16b) Ik wil mijn bestelling als naar een DHL servicepunt laten sturen, zodat ik het pakket hier af kan halen. Kan dit?

Uiteraard is dit ook mogelijk. Er zijn heel veel servicepunten van DHL en er komen elke week nieuwe punten bij. Houd er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren voordat uw zending op het servicepunt van uw keuze beschikbaar is. Vooralsnog is dit namelijk alleen mogelijk als wij het pakket van een servicepunt naar een servicepunt verzenden.

Wilt u het pakket naar een afleverpunt laten sturen, en heeft het wat meer haast, dan raden wij u aan dit via PakjeGemak te doen.

Een andere optie is het pakket te laten versturen naar uw huisadres via DHL. Bent u niet thuis, dan kunt u met de code op de kaart die u in de brievenbus vindt, aangeven dat u het pakket op een servicepunt van DHL wilt afhalen. Dit gaat vaak sneller dan verzenden van servicepunt naar servicepunt!

Algemene voorwaarden voor levering

17) Ik heb een bestelformulier verstuurd… En nu?

Als u een bestelformulier heeft verstuurd, dan sturen wij u uiterlijk de volgende werkdag een e-mail terug met meer informatie over uw bestelling. Mocht u om welke reden dan ook niet over een e-mailadres beschikken, zorgt u er dan voor dat wij u telefonisch kunnen bereiken!

18) Hoe wordt mijn bestelling verzonden en hoe moet ik betalen?

Wij hebben vier betaalmethodes op onze website voor alle klanten die het pakket in Nederland laten afleveren. Hieronder worden alle opties beschreven.

Optie 1: betalen via iDeal

Uiteraard kunt u bij Silhouette betalen via iDeal. Van onze site wordt u doorgestuurd naar de site van uw bank om de betaling in orde te maken. In uw vertrouwde bankomgeving hoeft u alleen maar de betaling te accorderen en de betaling wordt verwerkt. U kunt direct zien of de betaling gelukt is. Van Silhouette ontvangt u een persoonlijke mail met eventuele extra informatie over uw bestelling.

Als uw totale bestelling boven de Euro 50,00 is, krijgt u het pakket kosteloos toegestuurd.

Als u een lager bedrag in onze webshop besteedt, dan zijn de verzendkosten bij deze manier van betalen Euro 4,95.

Optie 2: via PayPal met uw creditkaart

Wilt u met uw creditkaart betalen? Dit is uiteraard mogelijk. U kunt zelf online via een beveiligd gedeelte van de website uw gegevens invoeren en de betaling uitvoeren.

Zodra wij de bevestiging van PayPal krijgen dat uw betaling verwerkt is, laten wij u dat uiteraard weten. Uw schoenen of laarzen worden dan direct verstuurd.

De kosten van deze manier van betalen zijn voor onze Nederlandse klanten:

a. Waarde van uw order lager dan Euro 50,00?

Euro 4,95 verzendkosten + 3,4% van het orderbedrag aan kosten;

b. Waarde van uw order tussen de Euro 50,00 en Euro 150,00?

Geen verzendkosten maar wel 3,4% van het orderbedrag aan kosten;

c. Waarde van uw order boven de Euro 150,00?

Geen verzendkosten en geen overige kosten.

Woont u in het buitenland? Dan betaalt u voor iedere order verzendkosten; deze zijn afhankelijk van het land van bestemming. De 3,4% kosten zijn voor u tot een orderbedrag van Euro 150,00 van toepassing.

Optie 4: per overboeking

Wilt u geen verzendkosten betalen maar heeft u niet de mogelijkheid om te betalen via iDeal? Dan kunt u het bedrag vooruitbetalen middels een overschrijving.

Als uw totale bestelling boven de Euro 50,00 is, krijgt u het pakket kosteloos toegestuurd.

Als u een lager bedrag in onze webshop besteedt, dan zijn de verzendkosten bij deze manier van betalen Euro 4,95.

Voor klanten, die een pakket afgeleverd willen hebben buiten Nederland, berekenen wij ‘verzendkosten op maat’. In een e-mail naar aanleiding van uw bestelling krijgt u van mij te horen wat de portokosten bedragen. Deze verschillen namelijk per land.

Voor onze Belgische klanten hebben wij het standaard verzendtarief van Euro 5,95 per bestelling, ongeacht de waarde van de order.

Onze buitenlandse klanten kunnen betalen volgens de hierboven vermelde Optie 3 (per creditkaart) of Optie 4 (per overboeking).

19) Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik de schoenen dan terugsturen en/of ruilen?

Als u om welke reden dan ook niet tevreden bent met uw aankoop, dan kunt u het artikel binnen 14 dagen na ontvangst (in Nederland, buiten Nederland binnen 20 dagen) onbeschadigd en ongedragen terugsturen naar ons. In de doos vindt u alle informatie op het formulier in de doos. Dit formulier (voor onze Nederlandse klanten) vindt u ook hier:

 

 

De kosten voor verzending van een pakket naar het buitenland vindt u op onze website, als u het land van keuze ingeeft op het bestelformulier.

Voor België zijn de kosten Euro 5,95 per bestelling, ongeacht de waarde van de order. Voor onze Belgische klanten bieden wij een speciale retourservice aan via Kiala. U betaalt dan voor de retourzending van uw pakket maar Euro 2,95; de rest van de kosten nemen wij voor onze rekening. Een verrekening van de verzendkosten voor de heenreis vindt voor onze buitenlandse klanten helaas niet plaats.

Voor onze Belgische klanten alle info kort hieronder:

 

19a) Hoe zit het met de verzendkosten als ik wil ruilen?

Bij punt 19 ziet u ons retourformulier staan, met hierop alle informatie en de kosten voor retouren.

Ruilen of retourneren in onze winkel is ALTIJD GRATIS. Uit veiligheidsoverwegingen is er in onze winkels weinig kasgeld aanwezig. Indien u het aankoopbedrag retour wilt ontvangen, wordt het bedrag naar uw rekening overgemaakt en krijgt u het dus niet contant retour. De retourbetaling vindt in principe altijd op de dag dat u het artikel teruggebracht heeft, plaats.

20) Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik dan mijn geld terugkrijgen?

Ja hoor, dat is geen probleem. Voor meer informatie verwijzen wij u naar punt 19 in deze voorwaarden.

21) In de winkels van Silhouette krijg ik geen geld terug als ik iets koop en het terugbreng. Op het internet wel. Waarom is dat?

In onze winkel kunt u de schoenen of laarzen van uw keuze eerst passen en eventueel bij bepaalde kleding houden voor de kleur als uw aankoop voor bij een bepaalde outfit is. Dat kan natuurlijk niet als u via onze webshop koopt. Voor aankopen via onze webshop geldt de kopen-op-afstand-regeling; als u het artikel binnen de door ons gestelde tijd ongedragen en onbeschadigd terugstuurt, dan krijgt u het aankoopbedrag van ons terug.

Uiteraard kunt in onze winkels uw aankoop wel omruilen voor iets anders of een tegoedbon; onze medewerksters kunnen u hier alles over vertellen als u bij ons in de winkel langskomt.

22) Mijn schoenen of laarzen zijn stuk. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Bewaar uw ordernummer goed, bijvoorbeeld door het te noteren op de doos van de schoenen of laarzen die u heeft gekocht of sla het laatste mailtje met het ordernummer op in uw map met bewaarde e-mails. Dit ordernummer heeft u nodig als u een klacht heeft; zie het als uw digitale aankoopbon.

Zijn uw schoenen of laarzen stuk, stuurt u dan een e-mail met het probleem, en, als dat mogelijk is, een foto. Wij laten u dan zo snel mogelijk weten of, en zo ja hoe, we u kunnen helpen.

Uw klacht moet natuurlijk wel redelijk zijn. Is bijvoorbeeld na een maand intensief dragen het onderste dopje van uw hak versleten (het zogenaamde ‘achterlapje’), dan valt dit natuurlijk niet onder de garantie maar kunt u dit probleem snel bij een schoenmaker bij u in de buurt laten verhelpen.

Wij geven geen garantie op de decoraties op schoenen of laarzen. Heeft u bijvoorbeeld schoenen of laarzen gekocht met strass-steentjes op de hak, of een enkellaarsje met spikes en studs, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het losraken van deze decoratie-materialen. Door bijvoorbeeld met de schoenen tegen elkaar te schuren, of door de zoom van een broek, kunnen ornamenten los gaan. Dit is gebruiksschade en kan door ons niet ter reparatie aangenomen worden. Ga met dit type schoenen of laarzen altijd voorzichtig om!

In veel gevallen is een goede optie dat u de schoenen of laarzen naar ons terugstuurt. Wij laten u dan zo snel mogelijk weten of en zo ja hoe we u kunnen helpen.

Is uw klacht gegrond? Dan zullen wij u de portokosten voor het retourzenden van uw klacht uiteraard vergoeden.

23) Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Wij gebruiken uw gegevens alleen waarvoor u ze heeft verstrekt: om uw bestelling zo goed mogelijk af te handelen en u, indien u dit wenst, te informeren over onze producten en eventuele veranderingen op onze website. Wij verstrekken uw persoonlijke gegevens en e-mailadres uiteraard niet aan derden, tenzij u hiervoor uitdrukkelijk toestemming geeft.

24) Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?

Als u naar info@silhouette.nl een berichtje stuurt, waarin u aangeeft dat u geen mailings meer van ons wilt ontvangen, dan maken wij dit gelijk voor u in orde.

Wij staan voor…

– Super snelle levering:
1. Vandaag voor 14:00 uur besteld, de volgende dag bezorgd met DHL (het pakket wordt 4x bij u aangeboden en u kunt online aangeven, waar en wanneer u dat wilt).

2. Vandaag tussen 14:00 uur en 17:00 uur besteld, morgen geleverd met PostNL (als u dit wenst, graag even aangeven op het bestelformulier, anders wordt het pakket de daaropvolgende dag bezorgd met DHL).

– Alles direct uit voorraad leverbaar. Dus geen ingescande catalogus met honderden artikelen die allemaal wekenlange levertijden hebben. U bestelt, wij pakken uw order voor u in en versturen uw aankoop!

– Een echte winkel waar u zo binnen kunt lopen en vanuit waar wij uw order versturen. Dus geen verzending vanuit een zolderkamer of garagebox met wat schoenen, maar een echte winkel met groot magazijn!

– Advies, tips en trucs. Wij werken 7 dagen per week met de spullen en kunnen u goed adviseren. We weten dan ook hoe een product uitvalt: groot, klein, smal, breed. Twijfelt u toch nog? Mail ons op info@silhouette.nl en wij meten gelijk op wat u wilt weten. Want aan algemene maten heeft u niets; een schacht van een laars is bij een maat 36 immers smaller dan van hetzelfde model bij maat 41…

– Gratis bezorging bij een order van Euro 50,00 of meer. En daaronder Euro 4,95 verzendkosten.

– Geen gedoe als het niet naar uw zin is. Retour sturen is geen enkel probleem. Wilt u een maatje groter, kleiner, een ander artikel of geld terug: wij handelen uw retour snel af. Binnen 2 werkdagen staat het aankoopbedrag al weer op uw rekening als er niets anders naar uw zin bij zit.

– Liefde voor ons vak. Wij zijn schoenengek. En weten er veel van. En delen dat graag met u! We hebben ook een ‘echte winkel’ waar u alles wat wij online aanbieden, ook in het echt kunt zien en passen. 7 dagen per week.

Nog meer vragen? Lees hieronder alle informatie rustig nog eens door!

Groet,
Team Silhouette

Betalingen

1) Op welke manieren kan ik bij jullie betalen?

Bestellingen

2) Kan ik ook telefonisch bestellen?

3) Is de voorraad die op de website bij het artikel staat vermeld actueel?

4) Ik zou als man graag jullie damesschoenen passen. Kan dit?

5) Er staat bij elk model een hakhoogte vermeld. Hoe wordt dit gemeten?

6) Er staat bij elk model een maatadvies vermeld. Waarom is dit?

7) Twijfelt u nog steeds over de te bestellen maat, of bent u er niet zeker van dat laarzen u bij de schacht gaan passen?

8) Ik heb een fotoshoot of organiseer een modeshow en wil schoenen lenen. Kan dit?

9) Kan ik ook komen passen in jullie winkel en als het artikel naar mijn zin is, het hier kopen?

Bezorgingen

10) Ik wil mijn bestelling in de winkel afhalen. Kan dit?

11) Als ik vandaag bestel, wanneer heb ik mijn bestelling dan in huis?

12) Ik wil in de winkel komen passen, kan dit?

13) Wordt mijn bestelling discreet verstuurd?

14) Ik wil mijn bestelling op een postbusnummer laten bezorgen. Kan dit?

15) Wat moet ik doen als ik niet aanwezig ben als mijn bestelling wordt afgeleverd?

16a) Ik wil mijn bestelling als PakjeGemak-zending laten versturen, dus naar het postkantoor van mijn keuze waar ik het pakket af kan halen. Kan dit?

16b) Ik wil mijn bestelling als naar een DHL servicepunt laten sturen, zodat ik het pakket hier af kan halen. Kan dit?

Algemene voorwaarden voor levering

17) Ik heb een bestelformulier verstuurd… En nu?

18) Hoe wordt mijn bestelling verzonden en hoe moet ik betalen?

19) Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik de schoenen dan terugsturen en/of ruilen?

19a) Hoe zit het met de verzendkosten als ik wil ruilen?

20) Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik dan mijn geld terugkrijgen?

21) In de winkels van Silhouette krijg ik geen geld terug als ik iets koop en het terugbreng. Op het internet wel. Waarom is dat?

22) Mijn schoenen of laarzen zijn stuk. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

23) Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

24) Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?

Betalingen

1) Op welke manieren kan ik bij jullie betalen?

U kunt bij ons betalen via iDeal, de zending onder rembours laten bezorgen, betalen met PayPal of via een overschrijving. Onder PUNT 18 vindt u meer informatie over alle betaalmethoden en de daarbij behorende verzendkosten.

Indien u vooruit betaalt via iDeal of het bedrag naar onze rekening overmaakt, hoeft u geen verzendkosten te betalen (als uw bestelling een waarde heeft van Euro 50,00 of meer). Als de waarde van uw bestelling lager is dan Euro 50,00, is het kostentechnisch alsnog voordeliger om vooruit te betalen dan om het pakket onder rembours te laten versturen. De kosten voor het versturen van een pakket, dat alleen op uw huisadres aangeboden wordt en waarvoor u moet tekenen voor ontvangst, zijn via PostNL lager dan die voor ‘remboursementszendingen’.

Voor ons zou het een ideale situatie zijn wanneer al onze webshop klanten vooruit zouden betalen. U als klant wint hier ook mee: niet alleen heeft u dan geen hoge kosten meer bij uw bestelling, ook kan het pakket in het weekend door PostNL bij u worden bezorgd (remboursementszendingen worden alleen van maandag tot en met vrijdag aangeboden).

Bestellingen

2) Kan ik ook telefonisch bestellen?

Ja hoor, dit is ook mogelijk. U kunt bellen naar onze winkel aan de Karel Doormanstraat, via telefoonnummer 010 4130516. Houdt u er rekening mee, dat het bij drukte wat langer kan duren voordat u onze medewerksters te spreken krijgt; dit is namelijk het telefoonnummer van de winkel. Dit nummer is dus alleen te bereiken tijdens de openingstijden van onze vestiging. Wilt u ons buiten openingstijden bereiken? Dan kunt u het beste een e-mailbericht sturen naar info@silhouette.nl.

Om u snel te kunnen helpen, is het fijn als u het artikelnummer bij de hand hebt van het model dat u wilt bestellen. Dit is het modelinformatienummer dat bij de artikelen vermeld staat, en ziet er als volgt uit: 0000-00-000. Bijvoorbeeld: 2217-10-048. Op het internet kunt u direct zien, of uw maat op voorraad is. Kunt u uw maat niet kiezen uit het lijstje? Dan is het model niet op voorraad. U kunt het dan ook niet telefonisch bestellen, aangezien de voorraad die op het internet staat, gekoppeld is aan de voorraad in de winkels.

Noot van de webmaster: in de praktijk merken wij dat het voor onze collega’s in de winkels niet altijd mogelijk is u te woord te staan als u een bestelling wilt plaatsen of een vraag over uw bestelling heeft. Wij raden u dan ook sterk aan de order toch te plaatsen via de webshop. U kunt bij ‘opmerkingen’ altijd vermelden, dat u graag even telefonisch door ons benaderd wilt worden als u meer informatie wenst.

De persoon die de internetbestellingen verwerkt, is niet werkzaam op de winkelvloer en houdt zich specifiek bezig met de webshop. Voor haar is het fijn als vragen en opmerkingen over een al geplaatste bestelling via de e-mail worden gestuurd.

3) Is de voorraad die op de website bij het artikel staat vermeld actueel?

De verkopen van onze webshop en van onze winkels worden aan het einde van iedere dag centraal verwerkt. Hierna wordt de bijgewerkte voorraad via een upload op onze website geplaatst. De voorraad is dus maximaal 24 uur niet bijgewerkt. Als u een bestelling plaatst, krijgt u van ons in een persoonlijk bericht altijd te horen of het artikel dat u wilt bestellen, op voorraad is. Wij hebben namelijk zodanig veel verschillende producten, dat wij kleine voorraden aanhouden. Zo kunnen wij zowel onze webshop klanten als onze klanten in de winkels met een minimale voorraad bedienen.

4) Ik zou als man graag jullie damesschoenen passen. Kan dit?

Als man bent u bij ons voor hoge hakken ook op het juiste adres. Door onze jarenlange ervaring en bekendheid binnen de T-community zijn wij ervan overtuigd dat we u goed kunnen helpen bij het maken van uw keuze. U kunt als man bij ons binnenstappen, of en femme.

Heeft u nog wat drempelvrees, dan kunt u ook altijd buiten het zicht van andere klanten passen. Houd er wel rekening mee dat dit alleen kan als het niet heel druk is in de winkel, aangezien een collega van ons met u mee gaat. Heeft u al een aantal modellen op het oog? Laat ons weten wat u wilt passen en wanneer u ons wilt bezoeken. Dan kunnen wij zorgen dat de modellen van uw keuze op het moment van uw komst voor u klaar staan.

5) Er staat bij elk model een hakhoogte vermeld. Hoe wordt dit gemeten?

Wij geven bij benadering de hakhoogte van elk model aan. Dit doen wij door de lengte van de hak te meten aan de zijkant van de schoen, van het punt waar de hak de grond raakt tot aan de rand waarbij de hak de hiel van de schoen raakt. Zo meten wij de gemiddelde hak. Wij meten de hakken bij een maat 38. De hak van het model in een maat 36 is lager dan de hak van hetzelfde model in een maat 40; het gaat tenslotte om de stand van de voet waardoor de hakhoogte varieert. Een stelregel is: de hakken van een maat 36 en 37 zijn even hoog, die van een 38 en 39 ook, en de hakken van een maat 40 en 41 zijn min of meer gelijk.

Wilt u van een bepaald model precies weten hoe hoog de hak in uw maat is? Laat het ons weten!

6) Er staat bij elk model een maatadvies vermeld. Waarom is dit?

Alle modellen die in de webshop te koop zijn, hebben wij in onze winkel staan. Onze medewerksters werken elke dag met onze schoenen of laarzen. Als een nieuw artikel bij ons binnenkomt, wordt dit eerst door verschillende medewerksters aangepast. Zo weten wij of een model groot, klein, breed of smal uitvalt en kunnen we bij laarzen direct zien of het een laars met een smalle of een brede schacht betreft.

Overigens blijft een maatadvies een advies. Er kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleend; het is een service aan u en geldt voor ongeveer 95% van de klanten. Twijfelt u? Mail ons dan even. Dan kunnen we voor een specifiek model kijken, welke maat voor u geschikt zou zijn aan de hand van de lengte en breedte van uw voet. Meer informatie geven wij u dan graag via de e-mail.

7) Twijfelt u nog steeds over de te bestellen maat, of bent u er niet zeker van dat laarzen u bij de schacht gaan passen?

Dan kunt u ons altijd om meer informatie vragen. Als u ons de lengte van uw voet in centimeters doorgeeft bijvoorbeeld, dan kunnen wij voor u kijken welke maat u van een bepaald model het beste zou passen. En als u ons uw kuitomvang in centimeters doorgeeft, meten wij de schacht van de laarzen van uw keuze voor u op.

Hoe meet u uw voet op? Ga op een vel papier staan met een blote voet en neem de omtrek van uw voet op het papier. Meet de lengte van de voet op en de breedte. Houd het potlood te allen tijde loodrecht op het papier als u de omtrek neemt.

8) Ik heb een fotoshoot of organiseer een modeshow en wil schoenen lenen. Kan dit?

Lenen is helaas niet meer mogelijk. Huren wel. U kunt ons een verzoek per mail sturen met alle informatie die u heeft. Vervolgens kunt u het beste naar onze winkel komen, als dat mogelijk is. U kunt in de winkel uitzoeken, wat u nodig heeft. U betaalt de totale verkoopwaarde van de artikelen en als u de schoenen of laarzen onbeschadigd weer inlevert, krijgt u 80% van de aankoopprijs terug.

Woont u niet in de buurt en is het voor u niet mogelijk persoonlijk langs te komen? Dan kan uw verzoek ook per e-mail worden verwerkt. U betaalt de transportkosten voor het verzenden van de schoenen of laarzen en dezelfde regels als in de winkel gelden: 100% vooruit betalen en bij onbeschadigd retour 80% van de aankoopprijs terug.

Beschikt u niet over de middelen om het bedrag vooruit te betalen? Dan kunt u ook per creditkaart betalen. Via de beveiligde site van PayPal kunt u zelf uw creditkaartgegevens invoeren en wordt de betaling verwerkt..

9) Kan ik ook komen passen in jullie winkel en als het artikel naar mijn zin is, het hier kopen?

Uiteraard! Alle modellen die op de website staan, zijn beschikbaar in de maten die u per artikel ziet staan. Staat uw maat er in het rijtje maten niet bij, dan is het model in uw maat ook niet beschikbaar in de winkel; de voorraad van de winkel is gekoppeld aan die van de website en andersom. Noteer, voordat u komt, even de artikelnummers van de modellen die u aanspreken. Dan kunnen we ze direct voor u pakken als u in de winkel bent.

Komt u van ver? Mail ons dan vooraf wanneer u wenst te komen en welke modellen u graag wilt passen. Dan kunnen wij vooraf alles voor u klaarzetten.

Onze winkel aan de Karel Doormanstraat is zeven dagen per week voor u geopend. Kijk voor de openingstijden even elders op de website onder het kopje ‘onze winkel’.

Bezorgingen

10) Ik wil mijn bestelling in de winkel afhalen. Kan dit?

Dit is uiteraard mogelijk. Op het bestelformulier kunt u aangeven, dat u het artikel op wilt halen in onze winkel. U kunt hier ook betalen en betaalt uiteraard geen verdere kosten.

11) Als ik vandaag bestel, wanneer heb ik mijn bestelling dan in huis?

Als u vandaag een bestelling plaatst, heeft u uiterlijk de volgende werkdag een bericht van ons in uw e-mailbox (of wij bellen u op als u geen e-mailadres heeft) en wordt uw bestelling dezelfde dag verwerkt en het pakket in 99% van de gevallen dezelfde dag verzonden.

Als u onder rembours wilt bestellen, wordt het pakket verstuurd zodat u ons een akkoordbericht stuurt. Zonder uw akkoord wordt de bestelling niet verstuurd!!!

Als u betaalt via iDeal, wordt uw pakket direct na uw betaling verstuurd. Wij krijgen van iDeal de bevestiging dat u betaalt heeft, en maken de zending direct voor u in orde.

Indien u vooruit wilt betalen per overschrijving, dan wordt het pakket verstuurd zodra uw betaling bij ons bijgeschreven is.

Als u met uw creditkaart wilt betalen, gaat dit via PayPal. Zodra wij van PayPal bevestiging hebben, dat uw betaling verwerkt is, wordt het pakket verstuurd.

DHL of PostNL verzorgt het vervoer van uw pakket. In principe geldt de regel: “vandaag voor 17:00 uur uw betaling of akkoordbericht (bij rembourszending) ontvangen, de volgende werkdag bezorgd”. Helaas zijn we afhankelijk van mensenwerk en kan het wel eens gebeuren dat uw pakket een dag later wordt bezorgd. Heeft u het pakket dan nog niet ontvangen, dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan. Neemt u dan even contact met mij op. Op zaterdag worden er geen rembourspakketten afgeleverd. Als het postkantoor bij u in de buurt op zaterdag (beperkt) open is, kunt u wel navraag doen of het pakket al aanwezig is. Vaak ligt het pakket wel op het postkantoor klaar, maar wordt het pas maandag aangeboden.

U ontvangt van ons de pakketcode van uw zending, zodat u uw zending kunt volgen via www.dhlparcel.nl of www.tracktrace.nl.

Woont u in Belgie, dan bezorgen wij met DHL. U heeft uw pakket dan met 1-2 werkdagen in huis.

Wilt u het pakket op een afleveradres buiten Nederland ontvangen? Dan wordt u per e-mail op de hoogte gebracht van de levertijd, omdat deze per land verschilt.

12) Ik wil in de winkel komen passen en heb een aantal modellen op het internet gezien die ik leuk vindt. Kan ik gewoon binnenstappen in de winkel?

Wij vinden het heel leuk als u onze winkel wilt bezoeken. Omdat wij ontzettend veel verschillende modellen hebben, is het voor ons heel fijn als u de artikelnummers, van de modellen die u aanspreken, opschrijft en meeneemt. Wij zien dan direct welke modellen u bedoelt.

De voorraad van onze winkels is gekoppeld aan die van de webshop. Is uw maat in onze webshop niet meer leverbaar? Dan is dat model helaas in de winkel ook niet meer in de juiste maat verkrijgbaar.

13) Wordt mijn bestelling discreet verstuurd?

Absoluut. Discretie staat bij ons hoog in het vaandel!
Uw schoenen of laarzen worden zorgvuldig verpakt in een schoenen- of laarzendoos. Deze doos wordt verpakt in bruin papier, dat speciaal geschikt is voor de verzending van pakketten. Op het pakket vindt u een blanco adreszegel. Als afzender wordt alleen ‘On-Line Shop vermeld en het retouradres. Dit is geen keuze van ons, maar een verplichting die DHL en PostNL opleggen om het pakket te kunnen afleveren.

Soms worden uw schoenen of laarzen niet in de originele omdoos verstuurd. Niet alle dozen zijn even stevig en soms pakken wij uw zending over, om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen.

14) Ik wil mijn bestelling op een postbusnummer laten bezorgen. Kan dit?

Ja, dit is mogelijk. Het bedrag moet dan wel voor aflevering voldaan worden middels een iDeal-betaling, een overschrijving naar onze rekening of een creditkaartbetaling; rembourszendingen naar een postbus zijn niet mogelijk.

15) Wat moet ik doen als ik niet aanwezig ben als mijn bestelling wordt afgeleverd?

DHL biedt het pakket vier keer bij u aan. Bent u de eerste keer niet thuis? Dan vindt u een kaart in de bus waarmee u online een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. Of het pakket kunt laten bezorgen op een servicepunt bij u in de buurt.

Wordt het pakket via PostNL bezorgd, en bent u niet thuis, dan probeert de bezorg(st)er het nog een keer. Lukt het dan niet, dan kunt u het pakket afhalen op het postkantoor bij u in de buurt. U ontvangt een kaart in de bus met het pakketnummer. Deze kaart neemt u mee waarna u het pakket bij de balie kunt afhalen (bij remboursverzending uiteraard tegen betaling van het verschuldigde bedrag). Het pakket blijft drie weken voor u liggen op het postkantoor. Hierna wordt het pakket naar ons teruggestuurd.

Helaas merken wij in de praktijk dat rembourspakketten niet altijd binnen deze drie weken op het postkantoor worden afgehaald. Het pakket komt dan wel naar ons retour, maar dit brengt onnodig kosten met zich mee: wij moeten immers de kosten vooruit betalen en zijn de schoenen of laarzen enkele weken uit de winkel kwijt. Wilt u het pakket later toch nog ontvangen? Dan sturen wij het pakket graag nogmaals naar u toe. Dit kan echter alleen nadat u voor de goederen en de verzendkosten vooruit betaald heeft.

16a) Ik wil mijn bestelling als PakjeGemak-zending laten versturen, dus naar het postkantoor van mijn keuze waar ik het pakket af kan halen. Kan dit?

Ja, dit is mogelijk. Op het bestelformulier kunt u de keuze ‘PakjeGemak’ aanvinken, waarna u doorgestuurd wordt naar een externe website om het juiste adres te zoeken. Naar dit adres wordt de zending verstuurd. Dit wijst zich tijdens het bestelproces vanzelf.

U krijgt van ons een e-mail met uw pakketnummer. Bovendien ontvangt u van PostNL een e-mail als het pakket klaar ligt op de locatie van uw keuze. Houd er wel rekening mee, dat u zich moet legitimeren bij het afhalen van het pakket en zorg er dus voor, dat de naam waarop u het pakket bestelt, gelijk is aan de naam op het legitimatiebewijs om misverstanden bij het afhalen te voorkomen.

Het is ook mogelijk het pakket naar een PakjeGemak-locatie te laten versturen, en hier te betalen voor het pakket. Dus een rembourszending laten bezorgen op een PakjeGemak-locatie. Indien u dit wilt, geeft u bij de betaaloptie ‘onder rembours’ aan, en vemeldt u op het bestelformulier het adres van het postkantoor van uw keuze.

16b) Ik wil mijn bestelling als naar een DHL servicepunt laten sturen, zodat ik het pakket hier af kan halen. Kan dit?

Uiteraard is dit ook mogelijk. Er zijn heel veel servicepunten van DHL en er komen elke week nieuwe punten bij. Houd er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren voordat uw zending op het servicepunt van uw keuze beschikbaar is. Vooralsnog is dit namelijk alleen mogelijk als wij het pakket van een servicepunt naar een servicepunt verzenden.

Wilt u het pakket naar een afleverpunt laten sturen, en heeft het wat meer haast, dan raden wij u aan dit via PakjeGemak te doen.

Een andere optie is het pakket te laten versturen naar uw huisadres via DHL. Bent u niet thuis, dan kunt u met de code op de kaart die u in de brievenbus vindt, aangeven dat u het pakket op een servicepunt van DHL wilt afhalen. Dit gaat vaak sneller dan verzenden van servicepunt naar servicepunt!

Algemene voorwaarden voor levering

17) Ik heb een bestelformulier verstuurd… En nu?

Als u een bestelformulier heeft verstuurd, dan sturen wij u uiterlijk de volgende werkdag een e-mail terug met meer informatie over uw bestelling. Mocht u om welke reden dan ook niet over een e-mailadres beschikken, zorgt u er dan voor dat wij u telefonisch kunnen bereiken!

18) Hoe wordt mijn bestelling verzonden en hoe moet ik betalen?

Wij hebben vier betaalmethodes op onze website voor alle klanten die het pakket in Nederland laten afleveren. Hieronder worden alle opties beschreven.

Optie 1: betalen via iDeal

Uiteraard kunt u bij Silhouette betalen via iDeal. Van onze site wordt u doorgestuurd naar de site van uw bank om de betaling in orde te maken. In uw vertrouwde bankomgeving hoeft u alleen maar de betaling te accorderen en de betaling wordt verwerkt. U kunt direct zien of de betaling gelukt is. Van Silhouette ontvangt u een persoonlijke mail met eventuele extra informatie over uw bestelling.

Als uw totale bestelling boven de Euro 50,00 is, krijgt u het pakket kosteloos toegestuurd.

Als u een lager bedrag in onze webshop besteedt, dan zijn de verzendkosten bij deze manier van betalen Euro 4,95.

Optie 2: onder rembours

De kosten voor verzending van een pakket onder rembours zijn Euro 15,95. PostNL brengt uw bestelling tot aan de deur. U betaalt het totale bedrag aan de postbode die het pakket aflevert. Mocht u op het moment van aflevering niet aanwezig zijn, dan kunt u het pakket afhalen op het postkantoor. Hierover ontvangt u een kaart van PostNL in de brievenbus. U kunt bij de postbode alleen contant betalen.

U kunt het pakket ook laten bezorgen op een PakjeGemak-locatie. U kunt hier het pakket dan betalen en afhalen.

Bent u op het moment van levering niet thuis, dan kunt u later het pakket ophalen bij het postkantoor bij u in de buurt. Het pakket blijft hier drie weken voor u beschikbaar. Als u om welke reden dan ook het pakket niet kunt ophalen binnen deze termijn, dan gaat het pakket terug naar ons. U kunt een volgende keer dan niet meer onder rembours het pakket laten bezorgen; wel kunt u bestellen en vooruit betalen met uw creditkaart of via een overschrijving naar onze rekening.

Wij versturen ook Rembourszendingen via DHL. Via deze manier werkt het hetzelfde als via PostNL.

Optie 3: via PayPal met uw creditkaart

Wilt u met uw creditkaart betalen? Dit is uiteraard mogelijk. U krijgt van ons een e-mail met een persoonlijke link naar de website van PayPal. U kunt zelf online via een beveiligd gedeelte van de website uw creditkaartgegevens invoeren en de betaling uitvoeren.

Zodra wij de bevestiging van PayPal krijgen dat uw betaling verwerkt is, laten wij u dat uiteraard weten. Uw schoenen of laarzen worden dan direct verstuurd.

De kosten van deze manier van betalen zijn voor onze Nederlandse klanten:

a. Waarde van uw order lager dan Euro 50,00?

Euro 4,95 verzendkosten + 3,4% van het orderbedrag aan kosten;

b. Waarde van uw order tussen de Euro 50,00 en Euro 150,00?

Geen verzendkosten maar wel 3,4% van het orderbedrag aan kosten;

c. Waarde van uw order boven de Euro 150,00?

Geen verzendkosten en geen overige kosten.

Woont u in het buitenland? Dan betaalt u voor iedere order verzendkosten; deze zijn afhankelijk van het land van bestemming. De 3,4% kosten zijn voor u tot een orderbedrag van Euro 150,00 van toepassing.

Optie 4: per overboeking

Wilt u geen verzendkosten betalen maar heeft u niet de mogelijkheid om te betalen via iDeal? Dan kunt u het bedrag vooruitbetalen middels een overschrijving naar onze ING rekening. Let op; het rekeningnummer wordt u per e-mail toegestuurd. Dit vindt u dus niet terug op de website! Vermeld bij de omschrijving uw ordernummer, en zodra uw betaling bij ons binnen is, worden de schoenen of laarzen naar u verstuurd.

Als uw totale bestelling boven de Euro 50,00 is, krijgt u het pakket kosteloos toegestuurd.

Als u een lager bedrag in onze webshop besteedt, dan zijn de verzendkosten bij deze manier van betalen Euro 4,95.

Voor klanten, die een pakket afgeleverd willen hebben buiten Nederland, berekenen wij ‘verzendkosten op maat’. In een e-mail naar aanleiding van uw bestelling krijgt u van mij te horen wat de portokosten bedragen. Deze verschillen namelijk per land.

Voor onze Belgische klanten hebben wij het standaard verzendtarief van Euro 5,95 per bestelling, ongeacht de waarde van de order.

Onze buitenlandse klanten kunnen betalen volgens de hierboven vermelde Optie 3 (per creditkaart) of Optie 4 (per overboeking). Remboursementen zijn buiten Nederland helaas niet mogelijk.

19) Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik de schoenen dan terugsturen en/of ruilen?

Als u om welke reden dan ook niet tevreden bent met uw aankoop, dan kunt u het artikel binnen 14 dagen na ontvangst (in Nederland, buiten Nederland binnen 20 dagen) onbeschadigd en ongedragen gefrankeerd terugsturen naar het onderstaande adres:

Silhouette Schoenen BV

t.a.v. de Webshop

Karel Doormanstraat 467a

3012 GH Rotterdam

Gebruikt u alstublieft het retourformulier dat u in de doos bij de schoenen of laarzen heeft aangetroffen. Dit maakt het voor ons gemakkelijker uw retourzending snel te verwerken. Op het formulier vindt u ook alle opties om het pakket te retourneren en de bijbehorende kosten (zo is retourneren via DHL goedkoper van via PostNL).

De verzendkosten voor de retourzending komen voor uw rekening. Ongefrankeerde retourzendingen kunnen wij helaas niet aannemen.

Wilt u een alternatief artikel van dezelfde prijs ontvangen?

Zodra uw pakket bij ons binnen is, sturen wij het vervangende artikel gratis naar u toe.

Is het nieuwe artikel dat u wilt ontvangen, duurder dan het artikel dat u terugstuurt?

U kunt het prijsverschil tussen de artikelen overmaken naar onze rekening. Zodra het door u teruggestuurde pakket bij ons binnen is en de bijbetaling op onze rekening staat bijgeschreven, sturen wij u het alternatieve artikel gratis toe.

Is het nieuwe artikel dat u wilt ontvangen, goedkoper dan het artikel dat u terugstuurt?

U ontvangt het prijsverschil van ons terug op uw rekening en wij sturen het alternatieve artikel gratis toe.

Iedere bestelling is anders. Daarom krijgt u in een persoonlijke mail altijd een duidelijke uitleg indien u iets wilt ruilen.

19a) Hoe zit het met de verzendkosten als ik wil ruilen?

Even voor alle duidelijkheid de informatie over de verzendkosten voor u op een rij:

1. als u een bestelling in onze webshop plaatst, met een waarde van Euro 50,00 of meer en het afleveradres is in Nederland, dan betaalt u geen verzendkosten indien u via iDeal of per overschrijving betaalt.

2. als u een bestelling in onze webshop plaatst, met een waarde tot Euro 50,00 en het afleveradres is in Nederland, dan betaalt u Euro 4,95 verzendkosten.

3. als u het artikel retour wilt sturen, dan zijn de kosten voor retourzending voor uw rekening.

LET OP!

Bestelt u iets met een waarde onder de Euro 50,00, stuurt u het retour en wilt u uw geld terug? Dan betaalt u dubbele verzendkosten voor iets dat u niet houdt. En dat vinden wij niet correct. Wij vergoeden u dan de kosten die u maakte voor de ‘heenreis’ en zullen de Euro 4,95 die u hiervoor betaalde, terugbetalen zodra uw retour verwerkt is. Zo hopen we u in de kosten tegemoet te kunnen komen.

5. Ruilen of retourneren in onze winkel is ALTIJD GRATIS. Uit veiligheidsoverwegingen is er in onze winkels weinig kasgeld aanwezig. Indien u het aankoopbedrag retour wilt ontvangen, wordt het bedrag naar uw rekening overgemaakt en krijgt u het dus niet contant retour. De retourbetaling vindt in principe altijd op de dag dat u het artikel teruggebracht heeft, plaats.

6. U kunt het pakket op twee manieren aan ons retoursturen: via een postkantoor bij u in de buurt of via een DHL servicepunt.

Retourzending via het postkantoor van PostNL is sneller, maar wel duurder dan via DHL. Bij PostNL verstuurt u een pakket naar ons vanaf Euro 6,75. Via DHL stuurt u een pakket naar een servicepunt bij ons in de buurt, en bent u, als u zelf de beschikking heeft over een printer, vanaf Euro 5,00 klaar.

20) Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik dan mijn geld terugkrijgen?

Ja hoor, dat is geen probleem. Als u om welke reden dan ook niet tevreden bent met uw aankoop, dan kunt u het artikel binnen 14 dagen na ontvangst (in Nederland, buiten Nederland binnen 20 dagen) onbeschadigd en ongedragen gefrankeerd terugsturen naar het onderstaande adres:

Silhouette Schoenen BV

t.a.v. de Webshop

Karel Doormanstraat 467a

3012 GH Rotterdam

Gebruikt u alstublieft het retourformulier dat u in de doos bij de schoenen of laarzen heeft aangetroffen. Dit maakt het voor ons gemakkelijker uw retourzending snel te verwerken.

Het aankoopbedrag wordt direct naar uw rekening overgemaakt zodra uw pakket bij ons binnen is. In nagenoeg alle gevallen wordt het bedrag naar u teruggeboekt op dezelfde dag of eerstvolgende werkdag volgend op de dag dat wij het pakket retour ontvangen (en voor onze voorwaarden houden wij een retourbetalingstermijn van 14 dagen aan…. al is het nog nooit voorgekomen dat u zo lang op de retourbetaling moest wachten!)

Frankeer het pakket voldoende; ongefrankeerde retourzendingen kunnen wij helaas niet aannemen.

U kunt het pakket op twee manieren aan ons retoursturen: via een postkantoor bij u in de buurt of via een DHL servicepunt. Uitgebreide informatie vindt u op het formulier in de doos bij uw zending; hierop staan alle actuele tarieven vermeld.

Retourzending via het postkantoor van PostNL is sneller, maar wel duurder dan via DHL. Bij PostNL verstuurt u een pakket naar ons vanaf Euro 6,75. Via DHL stuurt u een pakket naar een servicepunt bij ons in de buurt, en bent u, als u zelf de beschikking heeft over een printer, vanaf Euro 5,00 klaar.

21) In de winkels van Silhouette krijg ik geen geld terug als ik iets koop en het terugbreng. Op het internet wel. Waarom is dat?

In onze winkel kunt u de schoenen of laarzen van uw keuze eerst passen en eventueel bij bepaalde kleding houden voor de kleur als uw aankoop voor bij een bepaalde outfit is. Dat kan natuurlijk niet als u via onze webshop koopt. Voor aankopen via onze webshop geldt de kopen-op-afstand-regeling; als u het artikel binnen de door ons gestelde tijd ongedragen en onbeschadigd terugstuurt, dan krijgt u het aankoopbedrag van ons terug.

Uiteraard kunt in onze winkels uw aankoop wel omruilen voor iets anders of een tegoedbon; onze medewerksters kunnen u hier alles over vertellen als u bij ons in de winkel langskomt.

22) Mijn schoenen of laarzen zijn stuk. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Bewaar uw ordernummer goed, bijvoorbeeld door het te noteren op de doos van de schoenen of laarzen die u heeft gekocht of sla het laatste mailtje met het ordernummer op in uw map met bewaarde e-mails. Dit ordernummer heeft u nodig als u een klacht heeft; zie het als uw digitale aankoopbon.

Zijn uw schoenen of laarzen stuk, stuurt u dan een e-mail met het probleem, en, als dat mogelijk is, een foto. Wij laten u dan zo snel mogelijk weten of, en zo ja hoe, we u kunnen helpen.

Uw klacht moet natuurlijk wel redelijk zijn. Is bijvoorbeeld na een maand intensief dragen het onderste dopje van uw hak versleten (het zogenaamde ‘achterlapje’), dan valt dit natuurlijk niet onder de garantie maar kunt u dit probleem snel bij een schoenmaker bij u in de buurt laten verhelpen. En breekt uw hak doordat u per ongeluk struikelt op straat, dan kunnen wij u wellicht wel helpen het probleem op te lossen (als de betreffende leverancier losse hakken heeft) maar komt reparatie hiervan voor uw eigen rekening.

Wij geven geen garantie op de decoraties op schoenen of laarzen. Heeft u bijvoorbeeld schoenen of laarzen gekocht met strass-steentjes op de hak, of een enkellaarsje met spikes en studs, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het losraken van deze decoratie-materialen. Door bijvoorbeeld met de schoenen tegen elkaar te schuren, of door de zoom van een broek, kunnen ornamenten los gaan. Dit is gebruiksschade en kan door ons niet ter reparatie aangenomen worden. Ga met dit type schoenen of laarzen altijd voorzichtig om!

In veel gevallen is een goede optie dat u de schoenen of laarzen naar ons terugstuurt. Wij laten u dan zo snel mogelijk weten of en zo ja hoe we u kunnen helpen.

Is uw klacht gegrond? Dan zullen wij u de portokosten voor het retourzenden van uw klacht uiteraard vergoeden.

23) Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Wij gebruiken uw gegevens alleen waarvoor u ze heeft verstrekt: om uw bestelling zo goed mogelijk af te handelen en u, indien u dit wenst, te informeren over onze producten en eventuele veranderingen op onze website. Wij verstrekken uw persoonlijke gegevens en e-mailadres uiteraard niet aan derden, tenzij u hiervoor uitdrukkelijk toestemming geeft.

24) Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?

Als u naar info@silhouette.nl een berichtje stuurt, waarin u aangeeft dat u geen mailings meer van ons wilt ontvangen, dan maken wij dit gelijk voor u in orde.