Ben je niet tevreden over je aankoop en wil je je pakket retour sturen naar ons? Volg dan de onderstaande stappen om het jezelf en ons zo makkelijk mogelijk te maken!

Is je maat niet goed en wil je deze omruilen? Of wil je een ander model? Neem dan eerst contact met ons op via het contactformulier.

Kom je vanuit Nederland of België en wil je (een deel van) je aankoop retoursturen en het geld terug ontvangen? Volg dan de onderstaande stappen:

– Vul het orderformulier dat je bij je order kreeg, in, en stop het bij jouw retourzending in de doos;
– Verpak de schoenendoos in een omdoos of in inpakpapier zodat deze het transport naar ons goed doorstaat;
– Maak hieronder je retourlabel aan door te klikken op de groene button;
– Print het retourlabel met de barcode en plak deze op het pakket;
– Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde DHL servicepunt of, voor onze Belgische klanten, naar een BPost-punt.

Op het DHL-servicepunt wordt de barcode gescand en krijg je van de medewerker een bewijs van inlevering van jouw pakket. Bewaar dit bewijs goed totdat jouw retour bij ons ontvangen en verwerkt is!
Houd er rekening mee, dat het een aantal dagen kan duren voordat jouw retour verwerkt is. Heb je na een week, nadat je het pakket hebt ingeleverd, nog niets gehoord van ons? Neem dan contact met ons op.

Als je op de groene button ‘Retourlabel aanmaken‘ klikt, word je doorgestuurd naar de site van de vervoerder (Goparcel.nl).
Hier zie je staan dat het pakket retour gestuurd moet worden naar Online Shop. Onze pakketten worden verstuurd onder de naam Online Shop omdat wij discretie zeer hoog in het vaandel hebben staan! Wees gerust, je pakket komt dus gewoon bij Silhouette terecht ;-).

Vul je order-/bestelnummer en de postcode in van het adres waarop jij jouw pakket geleverd hebt gekregen en doorloop de vervolgstappen. Bij de laatste stap kun je je retourlabel downloaden en uitprinten. Je betaalt voor het maken van het label geen kosten en ook aan de balie bij het DHL-servicepunt hoef je geen kosten te betalen. Deze worden verrekend met de retourbetaling, zie hieronder.

Is jouw pakket geleverd op een PostNL servicepunt? Neem dan contact met ons op, zodat wij jou handmatig een retourlabel kunnen toesturen. 

Voor onze Nederlandse klanten geldt:
De retourkosten zijn voor jouw rekening, maar:
… heb je voor de ‘heenreis’ van jouw order portokosten betaald? Dan zou je deze van ons terugkrijgen, als je je complete bestelling terugstuurt. Het is administratief echter gemakkelijker, de kosten van de retourzending en de heenzending met elkaar te verrekenen. Het volledige aankoopbedrag wordt naar jouw rekening overgemaakt en de kosten van de heenzending en retourzending worden met elkaar verrekend. Jij betaalt dus één keer portokosten (die heb je betaald toen je je bestelling plaatste) én wij betalen dus een keer portokosten voor jouw order (namelijk de retourkosten van jouw zending).
…heb je voor de ‘heenreis’ van jouw order geen portokosten betaald? Dan zijn de retourkosten voor jouw rekening. De kosten van de retourzending à € 4,95 worden ingehouden op het retour te betalen aankoopbedrag.

Voor onze Belgische klanten geldt:
… de kosten die je voor de heenreis betaalde, kunnen wij helaas niet aan jou vergoeden. Deze kosten liggen namelijk veel hoger, dan de kosten die wij bij de toezending van de schoenen aan jou in rekening hebben gebracht. Het extra deel van de kosten nemen wij reeds voor de heenzending voor onze rekening.
… wij bieden jou via deze manier van retourneren een mogelijkheid om jouw retour te versturen aan ons tegen een zeer gunstig tarief, namelijk voor € 2,95. In werkelijkheid zijn ook de kosten van de retourzending hoger, maar die nemen wij voor onze rekening als service aan jou. De kosten van € 2,95 worden in mindering gebracht op de retourbetaling, zodra jouw retour bij ons binnen is.
… wil je je schoenen omruilen voor een andere maat bijvoorbeeld, of een ander model, neem dan vooraf eerst even contact met ons op via info@silhouette.nl.