Silhouette – hét adres voor schoenen en laarzen met hoge hakken!

Heel kort door de bocht: wij staan voor…

Super snelle levering:
1. Op werkdagen voor 15:00 uur besteld en betaald = dezelfde dag verstuurd en de volgende werkdag (of op zaterdag) bezorgd met DHL.

2. Op werkdagen tussen 15:00 uur en 16:30 uur besteld = in 95% van de gevallen dezelfde dag ook nog verstuurd en de volgende werkdag (of op zaterdag) bij jou bezorgd door DHL.

Alles direct uit voorraad leverbaar.
Dus geen ingescande catalogus met honderden artikelen die allemaal wekenlange levertijden hebben. Jij bestelt, wij pakken jouw order meteen voor je in en versturen je nieuwe high heels.
Alle, maar dan ook echt álle artikelen die je online ziet, zijn op voorraad.

Een echte winkel waar je zo binnen kunt lopen en vanuit waar wij jouw order versturen.
Dus geen verzending vanuit een zolderkamer of garagebox met wat schoenen, maar een echte winkel met groot magazijn. Sterker nog, ons magazijn is groter dan onze winkel ;-).

Advies, tips en trucs.
Wij werken 7 dagen per week met onze producten en kunnen jou goed adviseren. We weten dan ook hoe een paar hakken uitvalt: groot, klein, smal of, breed. Zoek je laarzen? Wij weten of de schachten smal of wijd vallen en of er dus een Hollandse fietskuit in past of niet. En hoe je de laarzen dan handig aan krijgt, zonder je zelf in het zweet te werken.

Twijfel je toch nog? Laat ons weten waar je aan twijfelt via het contactformulier en wij meten gelijk op wat je wilt weten. Want aan algemene maten heb je niets; een schacht van een laars is bij een maat 36 immers smaller dan van hetzelfde model bij maat 41…

Gratis bezorging bij een order van €50,00 of meer.
En daaronder € 4,95 verzendkosten. Meer informatie over retouren vind je als je hieronder verder leest.

Geen gedoe als het niet naar je zin is.
Retour sturen is geen enkel probleem. Wil je een maatje groter, kleiner, een ander artikel of je geld terug: wij handelen jouw retour snel af. Binnen 2 werkdagen staat het aankoopbedrag in de regel al weer op je  rekening als er niets anders naar je zin bij zit.

Liefde voor ons vak.
Wij zijn schoenengek. En weten er veel van. En delen dat graag met jou! We hebben ook een ‘echte winkel’ waar je alles wat wij online aanbieden, ook in het echt kunt zien en passen. 7 dagen per week.

Tot snel!

Groet, Team Silhouette

Retour & garantie

Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik de schoenen dan terugsturen en/of ruilen?
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je nieuwe schoenen of laarzen, dan kun je je order (of een deel ervan) binnen 14 dagen na ontvangst (in Nederland, buiten Nederland binnen 20 dagen) onbeschadigd en ongedragen terugsturen naar ons. Of je kunt ze persoonlijk in de winkel ruilen of terugbrengen. 

In de doos vind je alle informatie op het ‘hoe stuur ik mijn pakket retour’-formulier.
Dit formulier (voor onze Nederlandse klanten) kun je ook hier terugvinden:
Hoe stuur ik mijn pakket retour – Nederland

Voor onze Belgische klanten alle info kort hieronder:
Hoe stuur ik mijn pakket retour – België

Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. Woon je in België en wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken!

In de algemene voorwaarden staat dezelfde tekst op een iets formelere manier uitgeschreven:
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Het modelformulier kunt u hieronder downloaden.
Herroepingsformulier

Ik wil mijn order in de winkel aan de Karel Doormanstraat terugbrengen. Kan dat?

Natuurlijk kan dat! Uit veiligheidsoverwegingen is er in onze winkel weinig kasgeld aanwezig. Als je jouw schoenen of laarzen niet om wilt ruilen voor iets anders, maar je geld terug wilt, dan wordt dit weer naar jou overgemaakt als je vooruit betaald hebt. Heb je via PayPal betaald? Dan wordt het bedrag weer op deze manier aan je terugbetaald. Je krijgt je geld in de winkel dus niet cash terug! Wij regelen jouw terugbetaling snel, zodat je vaak dezelfde dag je geld alweer op jouw rekening terug hebt. Het is wel belangrijk dat je jouw retourformulier meeneemt. Zo hebben we direct alle informatie over jouw order bij de hand.

Heb jij met AfterPay betaald en wil je jouw artikel omruilen voor iets anders in de winkel?
Dan kan dit uiteraard ook. Zijn de nieuwe schoenen die je uitzoekt, dezelfde prijs? Dan is de ruiling heel gemakkelijk en kun je jouw aankopen 1-op-1 omruilen.

Zijn de nieuwe schoenen duurder of goedkoper? Dan is ruilen in de winkel natuurlijk ook mogelijk als je via AfterPay wilt betalen. We kunnen je echter eventueel wel vragen de nieuwe schoenen aan de kassa te betalen; wij zullen dan jouw AfterPay faktuur direct daarna crediteren voor het juiste bedrag. Houd er rekening mee, dat de kosten voor deze betaalmethode (€ 1,-) wel voldaan moeten worden aan Afterpay. Deze kosten kunnen we helaas niet laten vervallen voor je. 

Hoe zit het met de verzendkosten als ik wil ruilen?

De verzendkosten voor de terugzending zijn in de regel voor jouw rekening en na ontvangst van jouw schoenen of laarzen, sturen wij het nieuwe artikel naar je toe op onze kosten. 

Iedere ruiling is echter anders. Wat wil je terugsturen? En welk artikel wil je ervoor in de plaats hebben? Zijn de schoenen die je liever wilt hebben, dezelfde prijs? Of zijn ze duurder of goedkoper?
Soms kan het handiger of sneller zijn, als je de nieuwe schoenen óók bestelt en daarná pas de schoenen die jij in huis hebt, terugstuurt aan ons. Neem daarom voor een ruiling altijd even eerst contact met ons op. Dan kunnen we samen even overleggen wat in jouw geval het meest handig is.

In de winkel krijg ik geen geld terug als ik iets koop en het terugbreng. Op het internet wel. Waarom is dat?
In onze winkel kun je de schoenen of laarzen van jouw keuze eerst passen en eventueel bij bepaalde kleding houden voor de kleur als je aankoop voor bij een bepaalde outfit is. Dat kan natuurlijk niet als je via onze webshop koopt. Voor aankopen via onze webshop geldt de kopen-op-afstand-regeling; als je het artikel binnen de door ons gestelde tijd ongedragen en onbeschadigd terugstuurt, dan krijg je het aankoopbedrag van ons terug.

Natuurlijk kun je jouw schoenen of laarzen, als je die in de winkel bij ons gekocht hebt, wel omruilen voor iets anders of een tegoedbon. Heb je via onze website jouw nieuwe hoge hakken besteld, dan kun je hier wel het geld voor terugkrijgen als ze niet naar je zin zijn.

Mijn schoenen of laarzen zijn stuk. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Bewaar je ordernummer goed, bijvoorbeeld door het te noteren op de doos van de schoenen of laarzen die je hebt gekocht. Of sla het laatste mailtje met het ordernummer op in je map met bewaarde e-mails. Dit ordernummer heb je nodig als je een klacht hebt; zie het als je digitale aankoopbon.

Zijn je schoenen of laarzen stuk, stuur dan een e-mail met een beschrijving van de klacht en een foto van het probleem. Een beller is dan misschien wel sneller, maar we kunnen je dan niet helpen, omdat we door de telefoon niet kunnen zien wat er mis is met jouw schoenen of laarzen. Vermeld ook even jouw ordernummer in jouw email, zodat we snel jouw gegevens erbij kunnen halen. Wij bevestigen altijd de ontvangst van jouw bericht en gaan zo snel mogelijk aan de slag met jouw klacht.

Jouw klacht moet natuurlijk wel redelijk zijn. Is door het dragen van jouw hoge hakken het onderste dopje van je hak versleten (het zogenaamde ‘achterlapje’), dan valt dit natuurlijk niet onder de garantie maar kun je dit probleem snel bij een schoenmaker bij jou in de buurt laten verhelpen. Sommige leveranciers leveren zelfs van die nieuwe ‘dopjes’ mee, die je er eenvoudig zelf op kunt zetten. Is dat bij jouw schoenen het geval, dan zaten ze in de deksel van de doos geplakt, waar jij jouw order in ontvangen hebt.

Wij geven geen garantie op de decoraties op schoenen of laarzen. Heb je bijvoorbeeld schoenen of laarzen gekocht met strass-steentjes op de hak, of een enkellaarsje met spikes en studs, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het losraken van deze decoratie-materialen. Door bijvoorbeeld met de schoenen tegen elkaar te schuren, of door de zoom van een broek, kunnen ornamenten los gaan. Dit is gebruiksschade en kan door ons niet ter reparatie aangenomen worden. Ga met dit type schoenen of laarzen altijd extra voorzichtig om!

Nog meer vragen? Bekijk de ‘Veelgestelde vragen‘ sectie of neem contact met ons op via het contactformulier!

Groet,
Team Silhouette