Veelgestelde vragen2019-08-01T09:39:36+02:00

 Veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het voordat ik mijn Pleaser hakken in huis heb?2020-01-21T11:38:39+01:00

Op zoek naar Pleaser schoenen of laarzen? Silhouette heeft al jarenlang een zeer breed assortiment aan Pleaser hakken op voorraad.
De voorraad staat bij ons zelf in het magazijn achter de winkel. Een slordige 3.500 paar in totaal….. Daar moet iets leuks tussen zitten, toch?

Bij ons werkt het als volgt:
Is je maat beschikbaar tijdens het bestellen? Ja?
En bestel je de hakken op werkdagen voor 15.00u?
Dan worden de hakken dezelfde dag nog verstuurd!

Dus niet 2 weken of langer wachten op je nieuwe hakken. Gewoon de volgende werkdag in huis :-)

Silhouette Schoenen is dé Pleaser specialist waar je je favoriete schoenen gewoon kunt passen en voelen in onze winkel in het centrum van Rotterdam.
Dus een échte Pleaser winkel. Geen online shop die een volledige catalogus van de leverancier inscant, en vervolgens claimt alles te kunnen leveren.

Wij durven aan om te zeggen: wij zijn dé winkel met de meeste Pleasers op voorraad in Nederland en België.
En met onze kennis en kunde (we hebben al meer dan 45 jaar ervaring met de verkoop van hoge hakken!) helpen we jou graag aan een paar goed passende Pleasers. Zodat je zeker weet, dat ze niet alleen leuk zijn op een plaatje, maar dat ze ook goed bij jouw voetvorm passen zodat je er lang op uit de voeten kunt!

Ik heb na mijn bestelling geen orderbevestiging gehad…. en nu?2020-01-12T21:13:55+01:00

Als je een order hebt geplaatst, ontvang je altijd automatisch een bestelbevestiging per email.
Lees deze even goed door – is alles compleet? Klopt je adres? Staat je huisnummer ingevuld?

We gaan met jouw order aan de slag en houden je per email op de hoogte van de voortgang.

Heb je enkele minuten na het plaatsen van jouw order nog altijd geen bevestiging van je bestelling ontvangen?

Kijk dan eerst even in je spam-folder, zeker als je een Gmail- of Hotmail-account hebt voordat je ons een bericht stuurt!

Wij merken, dat zowel Gmail als Hotmail ons snel aanmerken als ‘spam’.
En dan komt ons bericht dus niet in je inbox, maar in je spamfolder.
Zie het screenshot van een voorbeeld-Gmail-inbox hieronder.

Heb je in je spamfolder gekeken, maar vind je ook daar geen bericht van Silhouette? Neem dan even contact met ons op. Wellicht is er een spelfout geslopen in je mailadres.

Silhouette geen mail ontvangen na bestelling

 

 

 

Hoe kan ik het beste contact opnemen met jullie?2020-01-07T17:44:25+01:00

Er zijn meerdere manieren om met ons te communiceren. Het handigste is om contact te zoeken via het contactformulier
op onze contactpagina. Voor uitgebreidere vragen kun je ons ook mailen op info@silhouette.nl.
De winkel is tijdens onze ruime openingstijden ook bereikbaar per vaste telefoon (+31 (0)10 413 05 16) en via WhatsApp (+31 6 1357 6496).

Wij stellen het erg op prijs als je via één manier contact zoekt. Via meerdere kanalen dezelfde vraag stellen zorgt er niet voor dat er sneller geantwoord wordt, sterker nog, er kan juist miscommunicatie ontstaan!
Dus niet dezelfde vraag stellen via zowel Whatsapp, Facebook messenger als via de e-mail, alsjeblieft. 

Whatsapp berichten worden door ons team in onze winkel beantwoord. Facebook messenger en Instagram berichten worden regelmatig, maar niet continu beantwoord en op berichten via e-mail volgt een antwoord van dezelfde persoon die ook de websitebestellingen verwerkt. Jouw weborder-vraag stel je dus het liefst via de e-mail, waarbij het voor ons handig is als je in ieder geval jouw ordernummer en de naam waarop je besteld hebt, in jouw bericht vermeldt. 

Doordat we in de winkel klanten helpen, collecties uitzoeken, internet bestellingen verwerken en nog veel meer zijn we niet altijd in de gelegenheid om uitgebreide vragen telefonisch te beantwoorden. Onze medewerkers zullen je dan wellicht vragen om een email te sturen. Niet om je van het kastje naar de muur te sturen, maar om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk duidelijk antwoord krijgt op jouw vragen!

 

Wanneer kan ik het beste komen passen?2019-12-08T14:13:53+01:00

Bij Silhouette Schoenen ben je altijd welkom om schoenen en laarzen te komen passen en kopen. Maar zoals in elke winkel is het op het ene moment drukker dan het andere moment. Op hele drukke momenten zullen onze medewerkers hun aandacht moeten verdelen over meerdere klanten.

Ben je op zoek naar dat ene paar tophakken voor onder je trouwjurk óf op zoek naar die hele gave laars voor een spannend feest? Op rustige momenten hebben we meer tijd om je te adviseren dan tijdens een druk moment.
Kom je van ver en wil je op je gemak al het mogelijke aan proberen en alle tijd van ons team, dan adviseren wij je niet op een piekmoment te komen. Uiteraard ben je van harte welkom, als je het geen probleem vindt dat je wellicht even moet wachten of één van onze collega’s moet delen met een andere klant!

Hetzelfde geldt voor onze mannelijke klanten die graag discreet willen passen in de ruimte achter onze winkel.
Op de drukke momenten (= rood gekleurd in de tabel hieronder) kan er niet discreet gepast worden in de ruimte achter de winkel. Wij hebben dan al onze collega’s op de winkelvloer nodig. Bij oranje kan dit alleen indien een collega vrij beschikbaar is.

De druktekalender hieronder laat de drukte in de winkel zien:
Grijs = gesloten
Groen = rustig
Oranje = levendig
Rood = druk

Deze druktekalender is gebaseerd op gemiddelden. Als het regent dat het giet, zal het op een zaterdagmiddag minder druk zijn dan normaal. En op donderdagochtend in de kerstweek is het uiteraard drukker dan je op de kalender kunt aflezen. Je kunt ons altijd voordat je ons wilt bezoeken even opbellen zodat we je de actuele status kunnen geven in de winkel.

Pleaser logo & Silhouette.nl2019-11-19T21:18:34+01:00

Bij Silhouette verkopen we niet alleen Pleaser hakken, maar ook schoenen en laarzen met hoge hakken van heel veel andere merken. Sommige naar onze wens geproduceerd, andere ingekocht bij bekende of minder bekende leveranciers. Om ons bedrijf een grotere naamsbekendheid te geven, voor de herkenbaarheid van onze artikelen én het merk-neutraal kunnen adviseren van klanten in de winkel, worden sinds 2004 alle schoenen van Silhouette voorzien van ons eigen logo. Deze mooie lurex-etiketten in zwart met zilver geven een stukje herkenbaarheid, maar zijn bij ons ook essentieel voor het herkennen van onze artikelen bij reparatie- en garantieverzoeken. Je weet natuurlijk ook dat Pleaser op meerdere plekken wordt aangeboden en door middel van deze labels weten wij ook zeker dat jouw Pleasers bij ons vandaan komen.

In de afgelopen jaren heeft het merk Pleaser een steeds grotere naamsbekendheid gekregen. Veel mensen herkennen nu Pleaser als het echte merk en vinden het niet fijn dat de schoenen voorzien zijn van een label van Silhouette. Deze labels kun je eenvoudig verwijderen door de zwart-met-zilveren labels voorzichtig los te halen en eventuele lijmresten te verwijderen met een beetje wasbenzine. Houd er dan wel rekening mee, dat mocht je willen ruilen of onverhoopt een probleem hebben met je schoenen of laarzen, we je aankoopbon nodig hebben om je te kunnen helpen.

Alle schoenen in de Pleaser categorieën die wij op Silhouette.nl verkopen zijn 100% echte, authentieke modellen van Pleaser, ondanks dat ze voorzien zijn van een Silhouette-label.

Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?2019-06-25T00:00:00+02:00

Op de laatste nieuwsbrief die je van ons ontvangen hebt, vind je een ‘unsubscribe’-link. Deze kun je aanklikken om jezelf te verwijderen van onze mailinglijst. 

Ik wil in de winkel komen passen en heb een aantal modellen op het internet gezien die ik leuk vindt. Kan ik gewoon binnenstappen in de winkel?2019-06-25T00:00:00+02:00

Wij vinden het heel leuk als je onze winkel wilt bezoeken. Omdat wij ontzettend veel verschillende modellen hebben, is het voor ons heel fijn als je de artikelnummers, van de modellen die jou aanspreken, opschrijft en meeneemt. Wij zien dan direct welke modellen je bedoelt.
Het artikelnummer vind je op de pagina met alle informatie over de schoenen of laarzen die je leuk vindt, onder het kopje waar je je maat kunt selecteren. Dit nummer is uniek en zo weten we direct welk model jij leuk vindt! 

De voorraad van onze winkels is gekoppeld aan die van de webshop. Is jouw maat in onze webshop niet meer leverbaar? Dan is dat model helaas in de winkel ook niet meer in de juiste maat verkrijgbaar.

Kan ik ook komen passen in jullie winkel en als het artikel naar mijn zin is, het hier kopen?2019-06-25T00:00:00+02:00

Uiteraard! Alle modellen die op de website staan, zijn beschikbaar in de maten die je per model ziet staan. Staat je maat er in het rijtje maten niet bij, dan is het model in jou maat ook niet beschikbaar in de winkel; de voorraad van de winkel is gekoppeld aan die van de website en andersom.

Noteer, voordat je komt, even de artikelnummers van de modellen die jou aanspreken. Dan kunnen we ze direct voor je pakken als u in de winkel bent.

Komt je van ver? Mail ons dan vooraf wanneer je wilt komen en welke modellen je graag wilt passen. Dan kunnen wij vooraf alles voor je  klaarzetten.

Onze winkel aan de Karel Doormanstraat is zeven dagen per week voor jou geopend. Kijk voor de openingstijden hier.

Ik heb een fotoshoot of organiseer een modeshow en wil schoenen lenen. Kan dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met een eigen onderneming en ben je werkzaam in de mode / fotografie / entertainment of iets in die richting, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Heb je geen eigen onderneming? Dan moeten we helaas melden dat dit niet meer mogelijk is. We zijn door schade en schande wijs geworden en kregen zoveel beschadigde artikelen terug dat we helaas aan dit soort verzoeken geen gehoor kunnen geven.

Ik twijfel over de maat. Of ik twijfel, of laarzen me wel gaan passen aan mijn kuiten. Wat nu?2019-06-25T00:00:00+02:00