Retour & garantie2019-08-01T09:46:17+02:00

Retour en garantie

Mijn track&trace-info van de retourzending zegt dat het pakket is afgeleverd, maar ik heb nog niks gehoord?2020-01-07T17:35:38+01:00

Dat kan helemaal kloppen!

In de regel worden de retourzendingen in de middag bij ons in de winkel afgeleverd. Als het op dat moment druk is, kan het zijn dat het afhandelen van de retouren doorgeschoven wordt naar de volgende ochtend. Ons streven blijft om binnen 24 uur na het ontvangen van het pakket de retourprocedure af te ronden.

Stuur je je pakket terug vanuit België?
Dan duurt het wat langer voordat jouw retourzending bij ons in de winkel in Rotterdam aankomt.
Voor het speciale tarief van Euro 2.95 kun je gebruikmaken van onze retourservice, die wij samen met onze logistieke partner opgezet hebben om tegemoet te komen in de (hoge) kosten voor retourneren vanuit België.
Als je via onze website een retour aanmaakt, en de traceercode van deze retourzending de status ‘afgeleverd’ heeft, dan ligt het pakket klaar op het tussendepot van onze logistieke partner. Vanuit daar gaat het terug naar Dordrecht en komt het terug naar onze winkel in Rotterdam. Er zitten dus een paar extra schijven tussen.
Heb je twee weken na het retourzenden van jouw pakket vanuit België nog niets van ons gehoord? Laat het ons dan even weten!

Retour label aanmaken2019-06-25T00:00:00+02:00

Ben je niet tevreden over je aankoop en wil je je pakket retour sturen naar ons? Volg dan de onderstaande stappen om het jezelf en ons zo makkelijk mogelijk te maken!

Is je maat niet goed en wil je deze omruilen? Of wil je een ander model? Neem dan eerst contact met ons op via het contactformulier.

Wil je (een deel van) je aankoop retoursturen en het geld terug ontvangen? Volg dan de onderstaande stappen:

– Vul het orderformulier, dat je bij je bestelling hebt gekregen, in en stop dit bij de schoenen of laarzen in de doos;
– Verpak de schoenendoos in een omdoos of in inpakpapier zodat deze het transport naar ons goed doorstaat;
– Maak hieronder (klik op de groene button) je retourlabel aan;
– Print het retourlabel met de barcode en plak deze op het pakket;
– Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde DHL-servicepunt

Op het DHL-servicepunt wordt de barcode gescand en krijg je van de medewerker een ontvangstbevestiging. Bewaar deze bevestiging totdat jouw retour bij ons ontvangen en verwerkt is! Houd er rekening mee, dat het een aantal dagen kan duren voordat jouw retour verwerkt is. Heb je na een week, nadat je het pakket hebt ingeleverd, nog niets gehoord van ons? Neem dan contact met ons op.

Als je op de groene button ‘Retourlabel aanmaken‘ klikt, word je doorgestuurd naar de site van de vervoerder (Goparcel.nl).
Hier zie je staan dat het pakket retour gestuurd moet worden naar Online Shop. Onze pakketten worden verstuurd onder de naam Online Shop omdat wij discretie zeer hoog in het vaandel hebben staan! Wees gerust, je pakket komt dus gewoon bij Silhouette terecht ;-).

Vul je order-/bestelnummer en de postcode in van het adres waarop jij jouw pakket geleverd hebt gekregen en doorloop de vervolgstappen. Bij de laatste stap kun je je retourlabel downloaden en uitprinten. Je betaalt voor het maken van het label geen kosten en ook aan de balie bij het DHL-servicepunt hoef je geen kosten te betalen. Deze worden verrekend met de retourbetaling, zie hieronder.

De retourkosten zijn voor jouw rekening, maar:
… heb je voor de ‘heenreis’ van jouw order portokosten betaald? Dan zou je deze van ons terugkrijgen, als je je complete bestelling terugstuurt. Het is administratief echter gemakkelijker, de kosten van de retourzending en de heenzending met elkaar te verrekenen. Het volledige aankoopbedrag wordt naar jouw rekening overgemaakt en de kosten van de heenzending en retourzending worden met elkaar verrekend. Jij betaalt dus één keer portokosten (die heb je betaald toen je je bestelling plaatste) én wij betalen dus een keer portokosten voor jouw order (namelijk de retourkosten van jouw zending).
…heb je voor de ‘heenreis’ van jouw order geen portokosten betaald? Dan zijn de retourkosten voor jouw rekening. De kosten van de retourzending à € 4,95 worden ingehouden op het retour te betalen aankoopbedrag.

Retour label aanmaken
Mijn schoenen of laarzen zijn stuk. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?2019-06-25T00:00:00+02:00

Bewaar je ordernummer goed, bijvoorbeeld door het te noteren op de doos van de schoenen of laarzen die je hebt gekocht. Of sla het laatste mailtje met het ordernummer op in je map met bewaarde e-mails. Dit ordernummer heb je nodig als je een klacht hebt; zie het als je digitale aankoopbon.

Zijn je schoenen of laarzen stuk, stuur dan een e-mail met een beschrijving van de klacht en een foto van het probleem. Een beller is dan misschien wel sneller, maar we kunnen je dan niet helpen, omdat we door de telefoon niet kunnen zien wat er mis is met jouw schoenen of laarzen. Vermeld ook even jouw ordernummer in jouw email, zodat we snel jouw gegevens erbij kunnen halen. Wij bevestigen altijd de ontvangst van jouw bericht en gaan zo snel mogelijk aan de slag met jouw klacht.

Jouw klacht moet natuurlijk wel redelijk zijn. Is door het dragen van jouw hoge hakken het onderste dopje van je hak versleten (het zogenaamde ‘achterlapje’), dan valt dit natuurlijk niet onder de garantie maar kun je dit probleem snel bij een schoenmaker bij jou in de buurt laten verhelpen. Sommige leveranciers leveren zelfs van die nieuwe ‘dopjes’ mee, die je er eenvoudig zelf op kunt zetten. Is dat bij jouw schoenen het geval, dan zaten ze in de deksel van de doos geplakt, waar jij jouw order in ontvangen hebt.

Wij geven geen garantie op de decoraties op schoenen of laarzen. Heb je bijvoorbeeld schoenen of laarzen gekocht met strass-steentjes op de hak, of een enkellaarsje met spikes en studs, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het losraken van deze decoratie-materialen. Door bijvoorbeeld met de schoenen tegen elkaar te schuren, of door de zoom van een broek, kunnen ornamenten los gaan. Dit is gebruiksschade en kan door ons niet ter reparatie aangenomen worden. Ga met dit type schoenen of laarzen altijd extra voorzichtig om!

In de winkel krijg ik geen geld terug als ik iets koop en het terugbreng. Op het internet wel. Waarom is dat?2019-06-25T00:00:00+02:00

In onze winkel kun je de schoenen of laarzen van jouw keuze eerst passen en eventueel bij bepaalde kleding houden voor de kleur als je aankoop voor bij een bepaalde outfit is. Dat kan natuurlijk niet als je via onze webshop koopt. Voor aankopen via onze webshop geldt de kopen-op-afstand-regeling; als je het artikel binnen de door ons gestelde tijd ongedragen en onbeschadigd terugstuurt, dan krijg je het aankoopbedrag van ons terug.

Natuurlijk kun je jouw schoenen of laarzen, als je die in de winkel bij ons gekocht hebt, wel omruilen voor iets anders of een tegoedbon. Heb je via onze website jouw nieuwe hoge hakken besteld, dan kun je hier wel het geld voor terugkrijgen als ze niet naar je zin zijn.

Ik wil mijn order in de winkel aan de Karel Doormanstraat terugbrengen. Kan dat?2019-06-25T00:00:00+02:00

Natuurlijk kan dat! Uit veiligheidsoverwegingen is er in onze winkel weinig kasgeld aanwezig. Als je jouw schoenen of laarzen niet om wilt ruilen voor iets anders, maar je geld terug wilt, dan wordt dit weer naar jou overgemaakt als je vooruit betaald hebt. Heb je via PayPal betaald? Dan wordt het bedrag weer op deze manier aan je terugbetaald. Je krijgt je geld in de winkel dus niet cash terug! Wij regelen jouw terugbetaling snel, zodat je vaak dezelfde dag je geld alweer op jouw rekening terug hebt. Het is wel belangrijk dat je jouw retourformulier meeneemt. Zo hebben we direct alle informatie over jouw order bij de hand.

Heb jij met Billink betaald en wil je jouw artikel omruilen voor iets anders in de winkel?
Dan kan dit uiteraard ook. Zijn de nieuwe schoenen die je uitzoekt, dezelfde prijs? Dan is de ruiling heel gemakkelijk en kun je jouw aankopen 1-op-1 omruilen.

Zijn de nieuwe schoenen duurder of goedkoper? Dan is ruilen in de winkel natuurlijk ook mogelijk als je via Billink wilt betalen. We kunnen je echter eventueel wel vragen de nieuwe schoenen aan de kassa te betalen; wij zullen dan jouw Bllink faktuur direct daarna crediteren voor het juiste bedrag. Houd er rekening mee, dat de eventuele kosten voor deze betaalmethode wel voldaan moeten worden aan Billink. Deze kosten kunnen we helaas niet laten vervallen voor je.

Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik de schoenen dan terugsturen en/of ruilen?2019-06-25T00:00:00+02:00

Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je nieuwe schoenen of laarzen, dan kun je je order (of een deel ervan) binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd en ongedragen terugsturen naar ons. Of je kunt ze persoonlijk in de winkel ruilen of terugbrengen.

In de doos vind je alle informatie op het ‘hoe stuur ik mijn pakket retour’-formulier.
Dit formulier (voor onze Nederlandse en Belgische klanten) kun je ook hier terugvinden:
Retourprocedure GoParcel NL en BE

Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. Woon je in België en wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken!

In de algemene voorwaarden staat dezelfde tekst op een iets formelere manier uitgeschreven:
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Het modelformulier kunt u hieronder downloaden.
Herroepingsformulier

Natuurlijk mag je de nieuwe schoenen thuis even aanpassen, om te kijken of ze goed zitten en of ze bijvoorbeeld bij jouw outfit passen. De laatste tijd krijgen wij echter schoenen retour, die duidelijk gedragen zijn (en dan niet even om te passen). De zolen zitten vol met krassen, de hakjes zijn beschadigd of er zitten echt duidelijke voetafdrukken in de voering van de schoenen. Logischerwijs kunnen wij deze schoenen niet retour nemen, om de simpele reden, dat wij ze niet meer aan een volgende klant als nieuw product kunnen verkopen. Ga voorzichtig met de schoenen om en zorg er voor, dat je ze past op een schone en gladde vloer. Zie het zo: in een winkel mag je ook jouw nieuwe schoenen even passen en door de winkel lopen. Je gaat toch ook niet naar buiten, om je nieuwe schoenen uit te testen, om vervolgens terug te gaan naar de winkel om te zeggen dat de hak te hoog is en dat je ze toch niet wilt hebben? 

Wat zijn jullie retourkosten?2020-01-16T09:04:05+01:00

Klanten in Nederland betalen altijd bij een retour de kosten van de retourzending. Eventuele kosten van de heenreis van de zending worden verrekend met de kosten van de retourzending indien van toepassing. Zo betaal je altijd maar één keer verzendkosten, mocht jouw order toch niet naar je zin zijn.

Een verrekening van de verzendkosten voor de heenreis vindt voor onze buitenlandse klanten helaas niet plaats als de order geretourneerd wordt.

Hieronder vind je meer informatie over retourkosten:
Hoe zit dat met de retourkosten? 

Woon je niet in Nederland of België, stuur ons dan