Retour & garantie2019-08-01T09:46:17+02:00

Retour en garantie

Retour label aanmaken2019-06-25T00:00:00+02:00

Ben je niet tevreden over je aankoop en wil je je pakket retour sturen naar ons? Volg dan de onderstaande stappen om het jezelf en ons zo makkelijk mogelijk te maken!

Is je maat niet goed en wil je deze omruilen? Of wil je een ander model? Neem dan eerst contact met ons op via het contactformulier.

Wil je (een deel van) je aankoop retoursturen en het geld terug ontvangen? Volg dan de onderstaande stappen:

– Vul het orderformulier, dat je bij je bestelling hebt gekregen, in en stop dit bij de schoenen of laarzen in de doos;
– Verpak de schoenendoos in een omdoos of in inpakpapier zodat deze het transport naar ons goed doorstaat;
– Maak hieronder (klik op de groene button) je retourlabel aan;
– Print het retourlabel met de barcode en plak deze op het pakket;
– Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde DHL-servicepunt

Op het DHL-servicepunt wordt de barcode gescand en krijg je van de medewerker een ontvangstbevestiging. Bewaar deze bevestiging totdat jouw retour bij ons ontvangen en verwerkt is! Houd er rekening mee, dat het een aantal dagen kan duren voordat jouw retour verwerkt is. Heb je na een week, nadat je het pakket hebt ingeleverd, nog niets gehoord van ons? Neem dan contact met ons op.

Als je op de groene button ‘Retourlabel aanmaken‘ klikt, word je doorgestuurd naar de site van de vervoerder (Goparcel.nl).
Hier zie je staan dat het pakket retour gestuurd moet worden naar Online Shop. Onze pakketten worden verstuurd onder de naam Online Shop omdat wij discretie zeer hoog in het vaandel hebben staan! Wees gerust, je pakket komt dus gewoon bij Silhouette terecht ;-).

Vul je order-/bestelnummer en de postcode in van het adres waarop jij jouw pakket geleverd hebt gekregen en doorloop de vervolgstappen. Bij de laatste stap kun je je retourlabel downloaden en uitprinten. Je betaalt voor het maken van het label geen kosten en ook aan de balie bij het DHL-servicepunt hoef je geen kosten te betalen. Deze worden verrekend met de retourbetaling, zie hieronder.

De retourkosten zijn voor jouw rekening, maar:
… heb je voor de ‘heenreis’ van jouw order portokosten betaald? Dan zou je deze van ons terugkrijgen, als je je complete bestelling terugstuurt. Het is administratief echter gemakkelijker, de kosten van de retourzending en de heenzending met elkaar te verrekenen. Het volledige aankoopbedrag wordt naar jouw rekening overgemaakt en de kosten van de heenzending en retourzending worden met elkaar verrekend. Jij betaalt dus één keer portokosten (die heb je betaald toen je je bestelling plaatste) én wij betalen dus een keer portokosten voor jouw order (namelijk de retourkosten van jouw zending).
…heb je voor de ‘heenreis’ van jouw order geen portokosten betaald? Dan zijn de retourkosten voor jouw rekening. De kosten van de retourzending à € 4,95 worden ingehouden op het retour te betalen aankoopbedrag.

Retour label aanmaken
Mijn schoenen of laarzen zijn stuk. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?2019-06-25T00:00:00+02:00

Bewaar je ordernummer goed, bijvoorbeeld door het te noteren op de doos van de schoenen of laarzen die je hebt gekocht. Of sla het laatste mailtje met het ordernummer op in je map met bewaarde e-mails. Dit ordernummer heb je nodig als je een klacht hebt; zie het als je digitale aankoopbon.

Zijn je schoenen of laarzen stuk, stuur dan een e-mail met een beschrijving van de klacht en een foto van het probleem. Een beller is dan misschien wel sneller, maar we kunnen je dan niet helpen, omdat we door de telefoon niet kunnen zien wat er mis is met jouw schoenen of laarzen. Vermeld ook even jouw ordernummer in jouw email, zodat we snel jouw gegevens erbij kunnen halen. Wij bevestigen altijd de ontvangst van jouw bericht en gaan zo snel mogelijk aan de slag met jouw klacht.

Jouw klacht moet natuurlijk wel redelijk zijn. Is door het dragen van jouw hoge hakken het onderste dopje van je hak versleten (het zogenaamde ‘achterlapje’), dan valt dit natuurlijk niet onder de garantie maar kun je dit probleem snel bij een schoenmaker bij jou in de buurt laten verhelpen. Sommige leveranciers leveren zelfs van die nieuwe ‘dopjes’ mee, die je er eenvoudig zelf op kunt zetten. Is dat bij jouw schoenen het geval, dan zaten ze in de deksel van de doos geplakt, waar jij jouw order in ontvangen hebt.

Wij geven geen garantie op de decoraties op schoenen of laarzen. Heb je bijvoorbeeld schoenen of laarzen gekocht met strass-steentjes op de hak, of een enkellaarsje met spikes en studs, dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het losraken van deze decoratie-materialen. Door bijvoorbeeld met de schoenen tegen elkaar te schuren, of door de zoom van een broek, kunnen ornamenten los gaan. Dit is gebruiksschade en kan door ons niet ter reparatie aangenomen worden. Ga met dit type schoenen of laarzen altijd extra voorzichtig om!

In de winkel krijg ik geen geld terug als ik iets koop en het terugbreng. Op het internet wel. Waarom is dat?2019-06-25T00:00:00+02:00

In onze winkel kun je de schoenen of laarzen van jouw keuze eerst passen en eventueel bij bepaalde kleding houden voor de kleur als je aankoop voor bij een bepaalde outfit is. Dat kan natuurlijk niet als je via onze webshop koopt. Voor aankopen via onze webshop geldt de kopen-op-afstand-regeling; als je het artikel binnen de door ons gestelde tijd ongedragen en onbeschadigd terugstuurt, dan krijg je het aankoopbedrag van ons terug.

Natuurlijk kun je jouw schoenen of laarzen, als je die in de winkel bij ons gekocht hebt, wel omruilen voor iets anders of een tegoedbon. Heb je via onze website jouw nieuwe hoge hakken besteld, dan kun je hier wel het geld voor terugkrijgen als ze niet naar je zin zijn.

Ik wil mijn order in de winkel aan de Karel Doormanstraat terugbrengen. Kan dat?2019-06-25T00:00:00+02:00

Natuurlijk kan dat! Uit veiligheidsoverwegingen is er in onze winkel weinig kasgeld aanwezig. Als je jouw schoenen of laarzen niet om wilt ruilen voor iets anders, maar je geld terug wilt, dan wordt dit weer naar jou overgemaakt als je vooruit betaald hebt. Heb je via PayPal betaald? Dan wordt het bedrag weer op deze manier aan je terugbetaald. Je krijgt je geld in de winkel dus niet cash terug! Wij regelen jouw terugbetaling snel, zodat je vaak dezelfde dag je geld alweer op jouw rekening terug hebt. Het is wel belangrijk dat je jouw retourformulier meeneemt. Zo hebben we direct alle informatie over jouw order bij de hand.

Heb jij met Billink betaald en wil je jouw artikel omruilen voor iets anders in de winkel?
Dan kan dit uiteraard ook. Zijn de nieuwe schoenen die je uitzoekt, dezelfde prijs? Dan is de ruiling heel gemakkelijk en kun je jouw aankopen 1-op-1 omruilen.

Zijn de nieuwe schoenen duurder of goedkoper? Dan is ruilen in de winkel natuurlijk ook mogelijk als je via Billink wilt betalen. We kunnen je echter eventueel wel vragen de nieuwe schoenen aan de kassa te betalen; wij zullen dan jouw Bllink faktuur direct daarna crediteren voor het juiste bedrag. Houd er rekening mee, dat de eventuele kosten voor deze betaalmethode wel voldaan moeten worden aan Billink. Deze kosten kunnen we helaas niet laten vervallen voor je.

Als ik niet tevreden ben met mijn aankoop, kan ik de schoenen dan terugsturen en/of ruilen?2019-06-25T00:00:00+02:00

Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met je nieuwe schoenen of laarzen, dan kun je je order (of een deel ervan) binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd en ongedragen terugsturen naar ons. Of je kunt ze persoonlijk in de winkel ruilen of terugbrengen.

In de doos vind je alle informatie op het ‘hoe stuur ik mijn pakket retour’-formulier.
Dit formulier (voor onze Nederlandse en Belgische klanten) kun je ook hier terugvinden:
Retourprocedure GoParcel NL en BE

Helaas kunnen wij aan onze buitenlandse klanten de verzendkosten voor de heenreis niet vergoeden. Daarom bieden wij de retourkosten voor een speciaal tarief aan. Woon je in België en wil je jouw order omruilen? Laat het ons vooraf even weten. Dan kunnen we samen even overleggen wat de minst kostbare optie is om jouw retour snel te verwerken!

In de algemene voorwaarden staat dezelfde tekst op een iets formelere manier uitgeschreven:
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Het modelformulier kunt u hieronder downloaden.
Herroepingsformulier

Natuurlijk mag je de nieuwe schoenen thuis even aanpassen, om te kijken of ze goed zitten en of ze bijvoorbeeld bij jouw outfit passen. De laatste tijd krijgen wij echter schoenen retour, die duidelijk gedragen zijn (en dan niet even om te passen). De zolen zitten vol met krassen, de hakjes zijn beschadigd of er zitten echt duidelijke voetafdrukken in de voering van de schoenen. Logischerwijs kunnen wij deze schoenen niet retour nemen, om de simpele reden, dat wij ze niet meer aan een volgende klant als nieuw product kunnen verkopen. Ga voorzichtig met de schoenen om en zorg er voor, dat je ze past op een schone en gladde vloer. Zie het zo: in een winkel mag je ook jouw nieuwe schoenen even passen en door de winkel lopen. Je gaat toch ook niet naar buiten, om je nieuwe schoenen uit te testen, om vervolgens terug te gaan naar de winkel om te zeggen dat de hak te hoog is en dat je ze toch niet wilt hebben? 

Wat zijn jullie retourkosten?2019-06-25T00:00:00+02:00

Klanten in Nederland betalen altijd bij een retour de kosten van de retourzending. Eventuele kosten van de heenreis van de zending worden verrekend met de kosten van de retourzending indien van toepassing. Zo betaal je altijd maar één keer verzendkosten, mocht jouw order toch niet naar je zin zijn.

Een verrekening van de verzendkosten voor de heenreis vindt voor onze buitenlandse klanten helaas niet plaats als de order geretourneerd wordt.

Hieronder vind je meer informatie over retourkosten:
Hoe zit dat met de retourkosten? Nederland
Hoe zit dat met de retourkosten? België

Woon je niet in Nederland of België, stuur ons dan een bericht zodat we jou persoonlijk kunnen vertellen hoe het in jouw geval met de kosten van de verzending en de eventuele retourkosten zit.

 

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via het contactformulier!

Als eerste het hoge hakken nieuws ontvangen?

Wijzigen / annuleren

Kan ik mijn bestelling annuleren?2019-06-25T00:00:00+02:00

Jazeker! Dit kan alleen als je bestelling nog niet onderweg is naar je. Is je bestelling al onderweg? Dan kan je het pakket bij aflevering weigeren, het pakket komt dan retour naar ons. Helaas zijn we wel genoodzaakt om verzendkosten te berekenen. Ook eventuele kosten voor de betaalmethode wordt niet terug betaald.

Volgens mij heb ik mijn adres niet goed ingevuld… wat nu?2019-06-25T00:00:00+02:00

Zodra je merkt, bijvoorbeeld na het controleren van jouw orderbevestiging, dat jouw adres niet correct is, neem je natuurlijk zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen proberen te voorkomen dat het foute adres op het pakje komt of proberen het pakket om te leiden naar het juiste adres maar kunnen dit niet garanderen.

Let op: controleer de ingevoerde gegevens op jouw order goed! Als jouw pakket niet geleverd kan worden omdat je een foutief of niet-compleet afleveradres hebt opgegeven, dan komt het pakket naar ons retour. Er zijn dan twee opties:

  1. je wilt het pakket toch ontvangen – wij zullen jou vragen (opnieuw) verzendkosten voor jouw order te betalen, voordat we jouw pakket nogmaals kunnen toesturen;
  2. je wilt het pakket niet meer ontvangen en de order laten vervallen – wij zullen een bedrag van Euro 4,95 voor gemaakte verzendkosten inhouden op de retourbetaling.

 

Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?2019-06-25T00:00:00+02:00

Op de laatste nieuwsbrief die je van ons ontvangen hebt, vind je een ‘unsubscribe’-link. Deze kun je aanklikken om jezelf te verwijderen van onze mailinglijst. 

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via het contactformulier!

 Veelgestelde vragen

Pleaser logo & Silhouette.nl2019-06-25T00:00:00+02:00

Bij Silhouette verkopen we niet alleen Pleaser hakken, maar ook schoenen en laarzen met hoge hakken van heel veel andere merken. Sommige naar onze wens geproduceerd, andere ingekocht bij bekende of minder bekende leveranciers. Om ons bedrijf een grotere naamsbekendheid te geven, voor de herkenbaarheid van onze artikelen én het merk-neutraal kunnen adviseren van klanten in de winkel, worden sinds 2004 alle schoenen van Silhouette voorzien van ons eigen logo. Deze mooie lurex-etiketten in zwart met zilver geven een stukje herkenbaarheid, maar zijn bij ons ook essentieel voor het herkennen van onze artikelen bij reparatie- en garantieverzoeken. Je weet natuurlijk ook dat Pleaser op meerdere plekken wordt aangeboden en door middel van deze labels weten wij ook zeker dat jouw Pleasers bij ons vandaan komen.

In de afgelopen jaren heeft het merk Pleaser een steeds grotere naamsbekendheid gekregen. Veel mensen herkennen nu Pleaser als het echt merk en vinden het niet fijn dat de schoenen voorzien zijn van een label van Silhouette. Deze labels kun je eenvoudig verwijderen door de zwart-met-zilveren labels voorzichtig los te halen en eventuele lijmresten te verwijderen met een beetje wasbenzine. Alle schoenen in de Pleaser categoriën die wij op Silhouette.nl verkopen zijn 100% echte, authentieke modellen van Pleaser, ondanks dat ze voorzien zijn van een Silhouette-label.

Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?2019-06-25T00:00:00+02:00

Op de laatste nieuwsbrief die je van ons ontvangen hebt, vind je een ‘unsubscribe’-link. Deze kun je aanklikken om jezelf te verwijderen van onze mailinglijst. 

Ik wil in de winkel komen passen en heb een aantal modellen op het internet gezien die ik leuk vindt. Kan ik gewoon binnenstappen in de winkel?2019-06-25T00:00:00+02:00

Wij vinden het heel leuk als je onze winkel wilt bezoeken. Omdat wij ontzettend veel verschillende modellen hebben, is het voor ons heel fijn als je de artikelnummers, van de modellen die jou aanspreken, opschrijft en meeneemt. Wij zien dan direct welke modellen je bedoelt.
Het artikelnummer vind je op de pagina met alle informatie over de schoenen of laarzen die je leuk vindt, onder het kopje waar je je maat kunt selecteren. Dit nummer is uniek en zo weten we direct welk model jij leuk vindt! 

De voorraad van onze winkels is gekoppeld aan die van de webshop. Is jouw maat in onze webshop niet meer leverbaar? Dan is dat model helaas in de winkel ook niet meer in de juiste maat verkrijgbaar.

Kan ik ook komen passen in jullie winkel en als het artikel naar mijn zin is, het hier kopen?2019-06-25T00:00:00+02:00

Uiteraard! Alle modellen die op de website staan, zijn beschikbaar in de maten die je per model ziet staan. Staat je maat er in het rijtje maten niet bij, dan is het model in jou maat ook niet beschikbaar in de winkel; de voorraad van de winkel is gekoppeld aan die van de website en andersom.

Noteer, voordat je komt, even de artikelnummers van de modellen die jou aanspreken. Dan kunnen we ze direct voor je pakken als u in de winkel bent.

Komt je van ver? Mail ons dan vooraf wanneer je wilt komen en welke modellen je graag wilt passen. Dan kunnen wij vooraf alles voor je  klaarzetten.

Onze winkel aan de Karel Doormanstraat is zeven dagen per week voor jou geopend. Kijk voor de openingstijden hier.

Ik heb een fotoshoot of organiseer een modeshow en wil schoenen lenen. Kan dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met een eigen onderneming en ben je werkzaam in de mode / fotografie / entertainment of iets in die richting, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Heb je geen eigen onderneming? Dan moeten we helaas melden dat dit niet meer mogelijk is. We zijn door schade en schande wijs geworden en kregen zoveel beschadigde artikelen terug dat we helaas aan dit soort verzoeken geen gehoor kunnen geven.

Ik twijfel over de maat. Of ik twijfel, of laarzen me wel gaan passen aan mijn kuiten. Wat nu?2019-06-25T00:00:00+02:00

Dan kunt je ons altijd om meer informatie vragen. Als je ons de lengte van je voet in centimeters doorgeeft bijvoorbeeld, dan kunnen wij voor jou kijken welke maat je van een bepaald model het beste zou moeten passen. En als je ons je kuitomvang in centimeters doorgeeft, meten wij de schacht van de laarzen van je keuze voor jou op.

Hoe meet je je voet correct op? Hieronder twee plaatjes om dit te illustreren:

Ga tegen de muur staan, bij voorkeur op een vel papier dat je tegen de muur aan legt. Zet voor de grootste teen een streepje en meet de afstand af op het papier. Een potloodstreepje op de vloer kan natuurlijk ook als je geen papier in de buurt hebt ;-).

Meet even heel nauwkeurig! 0,7 mm is vaak al een schoenmaat, dus ‘lekker royaal’ meten geeft een foutief advies!

Let erop dat je je potlood recht op het papier zet als je de afstand aftekent!

Er staat bij elk model een maatadvies vermeld. Waarom is dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Alle modellen die in de webshop te koop zijn, hebben wij in onze winkel staan. Wij werken elke dag met onze schoenen of laarzen. Als een nieuw artikel bij ons binnenkomt, wordt dit eerst door verschillende collega’s aangepast. Zo weten wij of een model groot, klein, breed of smal uitvalt en kunnen we bij laarzen direct zien of het een laars met een smalle of een brede schacht is.

Overigens blijft een maatadvies een advies. Er kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleend; het is een service aan jou en geldt voor ongeveer 95% van de klanten. Twijfel je? Mail ons dan even. Dan kunnen we voor een specifiek model kijken, welke maat voor jou geschikt zou kunnen zijn aan de hand van de lengte en breedte van je voet. Meer informatie geven wij jou dan graag via de mail of via whatsapp.

Er staat bij elk model een hakhoogte vermeld. Hoe wordt dit gemeten?2019-06-25T00:00:00+02:00

Wij geven bij benadering de hakhoogte van elk model aan. Dit doen wij door de lengte van de hak te meten aan de zijkant van de schoen, van het punt waar de hak de grond raakt tot aan de rand waarbij de hak de hiel van de schoen raakt. Wij meten dus eigenlijk vanaf het punt, waar het middelpunt van jouw hiel de schoen raakt en wat dus he