Bezorging2019-08-01T09:42:54+02:00

 Bezorging

Mijn pakketje is bezorgd, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?2019-07-09T00:00:00+02:00

We willen je vriendelijk vragen eerst bij je directe buren te vragen of zij misschien een pakje of kaartje hebben ontvangen. Controleer ook de brievenbussen. Is je pakje nog niet boven water? Neem dan contact op met de klantenservice van onze vervoerder – Go Parcel. Hoe je dit doet? Bovenaan de pagina waar je je de status (track & trace pagina ) van je pakketje kunt volgen staat een contact button. Via deze manier heeft onze vervoerder direct alle gegevens van je pakket.
Op deze manier heb je rechtstreeks contact met onze logistieke partner, die direct voor je aan de slag kan om jou zo snel mogelijk meer te kunnen vertellen over jouw zending

Wanneer krijg ik de track & trace info van mijn pakket?2019-06-25T00:00:00+02:00

Natuurlijk wil je graag weten wanneer jouw nieuwe hoge hakken geleverd worden.
Heb je op een werkdag besteld voor 15.00u? Dan wordt het pakket in 99% van de gevallen dezelfde dag nog verstuurd. Heb je op een werkdag besteld na 15.00u, dan is de kans groot dat het pakket de volgende dag verzonden wordt, maar als onze logistieke partner, die de pakketten bij ons in Rotterdam ophaalt, wat later is, worden ook orders die later binnen zijn gekomen vaak nog verwerkt.

In de loop van de avond worden de orders door ons verder verwerkt en ontvang je een persoonlijke e-mail met informatie over jouw order. Als je deze mail gekregen hebt, krijg je, zodra jouw pakket de eerste scan in het sorteercentrum heeft gehad, van onze logistieke partner jouw traceercode. Op dit moment wordt de track & trace informatie verstrekt door GoParcel. Voor onze Belgische klanten geldt, dat de traceerlink volgt als het pakket de grens gepasseerd is. Het pakket wordt door BPost bij onze Belgische klanten bezorgd aan huis, of op een nabij gelegen servicepunt. Houd je mail dus in de gaten!

Wil je er zeker van zijn dat je het pakket zo snel mogelijk ontvangt? Zorg er dan voor dat je het pakket laat afleveren op een DHL servicepunt wat ruime openingstijden hanteert. Ben je namelijk niet thuis, dan neemt de bezorger het pakket vaak weer mee, om het op een ander moment weer af te leveren. Of wordt het bij jouw buren bezorgd, die misschien niet thuis zijn als jij je pakket bij hen wilt ophalen.

Houd er overigens rekening mee, dat in periodes met feestdagen de bezorging kan afwijken van wat hierboven vermeld staat. Piekdrukte, bijvoorbeeld rondom dagen als Black Friday en de Kerstperiode, is niet in te plannen voor de bezorgers. Ze doen er natuurlijk alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk te bezorgen maar het blijft mensenwerk. Wil je er zeker van zijn dat je in deze enorm drukke periodes je artikelen op tijd ontvangt? Houd dan op voorhand rekening met een langere levertijd.

Volgens mij heb ik mijn adres niet goed ingevuld… wat nu?2019-06-25T00:00:00+02:00

Zodra je merkt, bijvoorbeeld na het controleren van jouw orderbevestiging, dat jouw adres niet correct is, neem je natuurlijk zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen proberen te voorkomen dat het foute adres op het pakje komt of proberen het pakket om te leiden naar het juiste adres maar kunnen dit niet garanderen.

Let op: controleer de ingevoerde gegevens op jouw order goed! Als jouw pakket niet geleverd kan worden omdat je een foutief of niet-compleet afleveradres hebt opgegeven, dan komt het pakket naar ons retour. Er zijn dan twee opties:

  1. je wilt het pakket toch ontvangen – wij zullen jou vragen (opnieuw) verzendkosten voor jouw order te betalen, voordat we jouw pakket nogmaals kunnen toesturen;
  2. je wilt het pakket niet meer ontvangen en de order laten vervallen – wij zullen een bedrag van Euro 4,95 voor gemaakte verzendkosten inhouden op de retourbetaling.

 

Wat zijn jullie verzendkosten?2019-08-05T19:26:25+02:00

Voor bestellingen van € 50,00 of meer en bezorging in Nederland is verzending gratis. Onder de € 50,00 wordt er € 4,95 aan verzendkosten gerekend.

De kosten voor verzending van een pakket naar het buitenland krijg je te zien als je het land aanpast in jouw winkelmandje.

Woon je in België bijvoorbeeld dicht bij de Nederlandse grens? Dan kun je ervoor kiezen jouw pakket bijvoorbeeld op een servicepunt in Nederland te bezorgen, zodat de verzendkosten lager zijn dan naar België of zelfs gratis.

Voor België zijn de kosten van verzending € 5,95 per bestelling, ongeacht de waarde van de order. Voor onze Belgische klanten bieden wij een speciale retourservice aan via DHL. Je betaalt dan voor de retourzending van je pakket maar € 2,95; de rest van de kosten nemen wij voor onze rekening. 

Ik wil mijn bestelling naar een servicepunt van DHL laten sturen, zodat ik het op kan halen wanneer ik wil. Kan dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Uiteraard kan dit. Als je aanvinkt, dat je een ander afleveradres wilt ingeven dan je faktuuradres, krijg je de mogelijkheid een servicepunt van DHL te kiezen. Zo kun je kiezen voor een servicepunt in de supermarkt of bouwmarkt, dat lekker lang geopend is. Of je pakket bij een parcelwand laten bezorgen, zodat je het altijd kunt afhalen, 24 uur per dag. Ook kun je je pakket natuurlijk in de buurt van je werk laten bezorgen zodat je het in je pauze kunt oppikken.
Houd er wel rekening mee, dat je je moet legitimeren bij het afhalen van het pakket en zorg er dus voor, dat de naam waarop je jouw pakket bestelt, gelijk is aan de naam op het legitimatiebewijs om misverstanden bij het afhalen te voorkomen.

Wat moet ik doen als ik niet aanwezig ben als mijn bestelling wordt afgeleverd?2019-06-25T00:00:00+02:00

DHL biedt het pakket een aantal keer bij jou aan of levert bij jouw buren. Bent je de niet thuis bij levering? Dan krijg je een kaart in de brievenbus waarmee je online een nieuwe bezorgafspraak kunt maken. Of bij welke buren jouw pakket voor je klaar ligt. Wil je niet dat jouw pakket bij de buren wordt afgeleverd? Laat het dan op een servicepunt bezorgen, zodat je het kunt ophalen wanneer het jou uitkomt. Doe dit al op het bestelformulier, zodat het pakket direct naar het servicepunt van jouw keuze wordt verstuurd.

Woon je in België? BPost komt in de regel één keer bij jou aan de deur. Ben je niet thuis, dan kun je het afhalen bij één van de vele BPost servicepunten in jouw omgeving.

Als het pakket naar ons retourgestuurd wordt, omdat je herhaaldelijk niet thuis was bij levering of door het niet correct opgeven van het afleveradres, dan kunnen wij het pakket uiteraard opnieuw toesturen. De kosten hiervoor zijn echter wel voor jouw rekening.

Ik wil mijn bestelling op een postbusnummer laten bezorgen. Kan dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Levering op een postbusnummer is helaas niet meer mogelijk. Je kunt je pakket wel laten bezorgen op een servicepunt.

Wordt mijn bestelling discreet verstuurd?2019-10-05T13:34:31+02:00

Absoluut. Discretie staat bij ons hoog in het vaandel!
Jouw schoenen of laarzen worden zorgvuldig verpakt in een schoenen- of laarzendoos. Deze doos wordt verpakt in bruin papier, dat speciaal geschikt is voor de verzending van pakketten. Op het pakket vind je een blanco adreszegel. Als afzender wordt alleen ‘Online Shop’ vermeld en het retouradres. Dit is geen keuze van ons, maar een verplichting die DHL ons oplegt om het pakket af te kunnen leveren.

Soms worden uw schoenen of laarzen niet in de originele omdoos verstuurd. Niet alle dozen zijn even stevig en soms verpakken wij jouw zending in een andere doos om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen.

Facturen en andere communicatie gaan via de email en nooit via de post.

Als ik vandaag bestel, wanneer heb ik mijn bestelling dan in huis?2019-06-25T00:00:00+02:00

Als je vandaag een bestelling plaatst, krijg je direct een bestelbevestiging van ons per mail. Wij gaan aan de slag en verwerken jouw order direct.

Als je betaalt via iDeal, CreditCard, Billink, PayPal, BanContact, KBC/CBC, ING Home’Pay of Sofort, wordt je pakket direct na je betaling verstuurd. Wij krijgen van onze betaalpartner de bevestiging dat je betaald hebt en maken de zending direct voor je in orde.

Als je de optie ‘overboeking’ kiest, dan wordt het pakket verstuurd zodra jouw betaling bij ons bijgeschreven is. Dit kan soms enkele dagen duren! Wil je er zeker van zijn dat jouw order snel verstuurd wordt, kies dan bij voorkeur één van de andere betaalmogelijkheden. Wij kunnen de artikelen die jij met een overboeking wilt betalen, niet voor je reserveren. Het kan dus zijn, dat als jouw overschrijving bij ons binnen is, het artikel niet meer leverbaar is omdat het uitverkocht is.

DHL of PostNL verzorgt het vervoer van jouw pakket. In principe geldt de regel: “vandaag voor 15:00 uur jouw betaling ontvangen, de volgende werkdag bezorgd”. Helaas zijn we afhankelijk van mensenwerk en kan het wel eens gebeuren dat je pakket een dag later wordt bezorgd. Heb je het pakket dan nog niet ontvangen, dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan. Neem dan even contact met ons op. Vermeld jouw ordernummer in je bericht; dat zoekt voor ons een stuk makkelijker.

Ben je niet thuis als je pakket afgeleverd wordt? Dan wordt jouw order afgeleverd bij je buren, of de bezorger komt de volgende dag nog eens langs. Voor een 2e bezorgpoging kun je zelf een dag en tijdstip kiezen. Raadpleeg hiervoor het ‘Niet Thuis’ kaartje van de vervoerder.

Wil je niet dat jouw order bij je buren bezorgd wordt, kies dan voor levering op een DHL servicepunt. Zo kun je jouw pakket ophalen wanneer het jou uitkomt. Zorg ervoor dat je de goede adresgegevens van het servicepunt invult bij ‘leveren op een ander adres’. Silhouette.nl is niet verantwoordelijk voor foutieve afleveradressen, extra verzendkosten komen rekening van de klant. 

Je ontvangt van onze vervoerder een track & trace code zodat je je zending kunt volgen. Bij het leveren van het pakket moet voor ontvangst getekend worden door de ontvanger.

Wij maken gebruik van de mogelijkheid van de vervoerder om jouw zending bij de buren af te laten leveren. Uiteraard wordt jouw pakket discreet verpakt verstuurd met als afzender ‘Online shop’, zodat je jouw nieuwe hoge hakken met een gerust hart bij nieuwsgierige buren kunt laten bezorgen ;-).

Woon je in België, dan bezorgen wij met BPost. Je hebt je pakket dan meestal ook de volgende werkdag al in huis.

Wil je het pakket op een afleveradres buiten Nederland of België ontvangen? Dan word je per e-mail op de hoogte gebracht van de levertijd, omdat deze per land verschilt.

Ik wil mijn bestelling in de winkel afhalen. Kan dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Natuurlijk kan dit. Op het bestelformulier kun je aangeven, dat je het artikel op wilt halen in onze winkel. Je kunt hier ook betalen en je betaalt uiteraard geen verdere kosten (zoals verzendkosten).

Wil je het door iemand anders laten ophalen? Ook dat kan. Plaats je order, en vermeld bij de opmerkingen wanneer en door wie het wordt opgehaald. Laat de persoon die namens jou de order komt ophalen, een kopie meenemen van het orderformulier; een printscreen op een telefoon is ook voldoende. Wij vragen deze persoon zich wel in de winkel te legitimeren, zodat we weten dat we het pakketje aan de goede persoon meegeven. Heb je in het betaalproces verzendkosten betaald? Dan zullen deze aan jou retour worden betaald, als jouw order in de winkel opgehaald is.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via het contactformulier!

Als eerste het hoge hakken nieuws ontvangen?

 Bestellen

Wanneer krijg ik de track & trace info van mijn pakket?2019-06-25T00:00:00+02:00

Natuurlijk wil je graag weten wanneer jouw nieuwe hoge hakken geleverd worden.
Heb je op een werkdag besteld voor 15.00u? Dan wordt het pakket in 99% van de gevallen dezelfde dag nog verstuurd. Heb je op een werkdag besteld na 15.00u, dan is de kans groot dat het pakket de volgende dag verzonden wordt, maar als onze logistieke partner, die de pakketten bij ons in Rotterdam ophaalt, wat later is, worden ook orders die later binnen zijn gekomen vaak nog verwerkt.

In de loop van de avond worden de orders door ons verder verwerkt en ontvang je een persoonlijke e-mail met informatie over jouw order. Als je deze mail gekregen hebt, krijg je, zodra jouw pakket de eerste scan in het sorteercentrum heeft gehad, van onze logistieke partner jouw traceercode. Op dit moment wordt de track & trace informatie verstrekt door GoParcel. Voor onze Belgische klanten geldt, dat de traceerlink volgt als het pakket de grens gepasseerd is. Het pakket wordt door BPost bij onze Belgische klanten bezorgd aan huis, of op een nabij gelegen servicepunt. Houd je mail dus in de gaten!

Wil je er zeker van zijn dat je het pakket zo snel mogelijk ontvangt? Zorg er dan voor dat je het pakket laat afleveren op een DHL servicepunt wat ruime openingstijden hanteert. Ben je namelijk niet thuis, dan neemt de bezorger het pakket vaak weer mee, om het op een ander moment weer af te leveren. Of wordt het bij jouw buren bezorgd, die misschien niet thuis zijn als jij je pakket bij hen wilt ophalen.

Houd er overigens rekening mee, dat in periodes met feestdagen de bezorging kan afwijken van wat hierboven vermeld staat. Piekdrukte, bijvoorbeeld rondom dagen als Black Friday en de Kerstperiode, is niet in te plannen voor de bezorgers. Ze doen er natuurlijk alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk te bezorgen maar het blijft mensenwerk. Wil je er zeker van zijn dat je in deze enorm drukke periodes je artikelen op tijd ontvangt? Houd dan op voorhand rekening met een langere levertijd.

Volgens mij heb ik mijn adres niet goed ingevuld… wat nu?2019-06-25T00:00:00+02:00

Zodra je merkt, bijvoorbeeld na het controleren van jouw orderbevestiging, dat jouw adres niet correct is, neem je natuurlijk zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen proberen te voorkomen dat het foute adres op het pakje komt of proberen het pakket om te leiden naar het juiste adres maar kunnen dit niet garanderen.

Let op: controleer de ingevoerde gegevens op jouw order goed! Als jouw pakket niet geleverd kan worden omdat je een foutief of niet-compleet afleveradres hebt opgegeven, dan komt het pakket naar ons retour. Er zijn dan twee opties:

  1. je wilt het pakket toch ontvangen – wij zullen jou vragen (opnieuw) verzendkosten voor jouw order te betalen, voordat we jouw pakket nogmaals kunnen toesturen;
  2. je wilt het pakket niet meer ontvangen en de order laten vervallen – wij zullen een bedrag van Euro 4,95 voor gemaakte verzendkosten inhouden op de retourbetaling.

 

Wordt mijn bestelling discreet verstuurd?2019-10-05T13:34:31+02:00

Absoluut. Discretie staat bij ons hoog in het vaandel!
Jouw schoenen of laarzen worden zorgvuldig verpakt in een schoenen- of laarzendoos. Deze doos wordt verpakt in bruin papier, dat speciaal geschikt is voor de verzending van pakketten. Op het pakket vind je een blanco adreszegel. Als afzender wordt alleen ‘Online Shop’ vermeld en het retouradres. Dit is geen keuze van ons, maar een verplichting die DHL ons oplegt om het pakket af te kunnen leveren.

Soms worden uw schoenen of laarzen niet in de originele omdoos verstuurd. Niet alle dozen zijn even stevig en soms verpakken wij jouw zending in een andere doos om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen.

Facturen en andere communicatie gaan via de email en nooit via de post.

Ik wil mijn bestelling in de winkel afhalen. Kan dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Natuurlijk kan dit. Op het bestelformulier kun je aangeven, dat je het artikel op wilt halen in onze winkel. Je kunt hier ook betalen en je betaalt uiteraard geen verdere kosten (zoals verzendkosten).

Wil je het door iemand anders laten ophalen? Ook dat kan. Plaats je order, en vermeld bij de opmerkingen wanneer en door wie het wordt opgehaald. Laat de persoon die namens jou de order komt ophalen, een kopie meenemen van het orderformulier; een printscreen op een telefoon is ook voldoende. Wij vragen deze persoon zich wel in de winkel te legitimeren, zodat we weten dat we het pakketje aan de goede persoon meegeven. Heb je in het betaalproces verzendkosten betaald? Dan zullen deze aan jou retour worden betaald, als jouw order in de winkel opgehaald is.

Is de voorraad op de website, die bij het artikel staat vermeld, actueel?2019-06-25T00:00:00+02:00

De voorraad van onze webshop is gekopppeld aan de voorraad van onze winkels.
Alle artikelen die wij online hebben staan, zijn daadwerkelijk uit voorraad leverbaar. Is jouw maat in het rijtje met maatopties online aan te vinken, dan is deze maat in de winkel ook beschikbaar. Staat jouw maat er in het rijtje online niet bij, dan is deze maat ook niet meer leverbaar in de winkel.
In heel incidentele gevallen wordt er zowel in de webshop als in de winkel tegelijkertijd een bepaalde maat van een artikel verkocht en kan het voorkomen dat het artikel niet meer leverbaar is. Dit komt echter zeer zelden voor.

Waarom zijn de voorraad van de winkel en de webshop aan elkaar gekoppeld?
Wij hebben zó veel verschillende modellen in allerlei kleuren, dat het ondoenlijk is per model enorme voorraden aan te houden. Wij kiezen voor een breed assortiment, met veel keuze, maar met een beperkte hoeveelheid per artikel. Zo heb je volop keuze en kunnen wij niet alleen onze winkelklanten veel keuze bieden, maar ook de webshopklanten!

Kan ik ook telefonisch bestellen?2019-06-25T00:00:00+02:00

Wij zouden met alle liefde ‘ja’ willen antwoorden op deze vraag. In de praktijk merken wij echter, dat het voor onze collega’s in de winkel niet altijd mogelijk is je te woord te staan als je een bestelling wilt plaatsen of een vraag over je bestelling hebt. Wij raden je dan ook sterk aan de order tóch te plaatsen via de webshop. Je kunt bij ‘opmerkingen’ altijd vermelden, dat je graag even telefonisch door ons benaderd wilt worden als je meer informatie wilt hebben.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via het contactformulier!

 Veelgestelde vragen

Pleaser logo & Silhouette.nl2019-06-25T00:00:00+02:00

Bij Silhouette verkopen we niet alleen Pleaser hakken, maar ook schoenen en laarzen met hoge hakken van heel veel andere merken. Sommige naar onze wens geproduceerd, andere ingekocht bij bekende of minder bekende leveranciers. Om ons bedrijf een grotere naamsbekendheid te geven, voor de herkenbaarheid van onze artikelen én het merk-neutraal kunnen adviseren van klanten in de winkel, worden sinds 2004 alle schoenen van Silhouette voorzien van ons eigen logo. Deze mooie lurex-etiketten in zwart met zilver geven een stukje herkenbaarheid, maar zijn bij ons ook essentieel voor het herkennen van onze artikelen bij reparatie- en garantieverzoeken. Je weet natuurlijk ook dat Pleaser op meerdere plekken wordt aangeboden en door middel van deze labels weten wij ook zeker dat jouw Pleasers bij ons vandaan komen.

In de afgelopen jaren heeft het merk Pleaser een steeds grotere naamsbekendheid gekregen. Veel mensen herkennen nu Pleaser als het echt merk en vinden het niet fijn dat de schoenen voorzien zijn van een label van Silhouette. Deze labels kun je eenvoudig verwijderen door de zwart-met-zilveren labels voorzichtig los te halen en eventuele lijmresten te verwijderen met een beetje wasbenzine. Alle schoenen in de Pleaser categoriën die wij op Silhouette.nl verkopen zijn 100% echte, authentieke modellen van Pleaser, ondanks dat ze voorzien zijn van een Silhouette-label.

Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?2019-06-25T00:00:00+02:00

Op de laatste nieuwsbrief die je van ons ontvangen hebt, vind je een ‘unsubscribe’-link. Deze kun je aanklikken om jezelf te verwijderen van onze mailinglijst. 

Ik wil in de winkel komen passen en heb een aantal modellen op het internet gezien die ik leuk vindt. Kan ik gewoon binnenstappen in de winkel?2019-06-25T00:00:00+02:00

Wij vinden het heel leuk als je onze winkel wilt bezoeken. Omdat wij ontzettend veel verschillende modellen hebben, is het voor ons heel fijn als je de artikelnummers, van de modellen die jou aanspreken, opschrijft en meeneemt. Wij zien dan direct welke modellen je bedoelt.
Het artikelnummer vind je op de pagina met alle informatie over de schoenen of laarzen die je leuk vindt, onder het kopje waar je je maat kunt selecteren. Dit nummer is uniek en zo weten we direct welk model jij leuk vindt! 

De voorraad van onze winkels is gekoppeld aan die van de webshop. Is jouw maat in onze webshop niet meer leverbaar? Dan is dat model helaas in de winkel ook niet meer in de juiste maat verkrijgbaar.

Kan ik ook komen passen in jullie winkel en als het artikel naar mijn zin is, het hier kopen?2019-06-25T00:00:00+02:00

Uiteraard! Alle modellen die op de website staan, zijn beschikbaar in de maten die je per model ziet staan. Staat je maat er in het rijtje maten niet bij, dan is het model in jou maat ook niet beschikbaar in de winkel; de voorraad van de winkel is gekoppeld aan die van de website en andersom.

Noteer, voordat je komt, even de artikelnummers van de modellen die jou aanspreken. Dan kunnen we ze direct voor je pakken als u in de winkel bent.

Komt je van ver? Mail ons dan vooraf wanneer je wilt komen en welke modellen je graag wilt passen. Dan kunnen wij vooraf alles voor je  klaarzetten.

Onze winkel aan de Karel Doormanstraat is zeven dagen per week voor jou geopend. Kijk voor de openingstijden hier.

Ik heb een fotoshoot of organi