Bestellen2019-08-01T09:41:30+02:00

 Bestellen

Wanneer krijg ik de track & trace info van mijn pakket?2019-06-25T00:00:00+02:00

Natuurlijk wil je graag weten wanneer jouw nieuwe hoge hakken geleverd worden.
Heb je op een werkdag besteld voor 15.00u? Dan wordt het pakket in 99% van de gevallen dezelfde dag nog verstuurd. Heb je op een werkdag besteld na 15.00u, dan is de kans groot dat het pakket de volgende dag verzonden wordt, maar als onze logistieke partner, die de pakketten bij ons in Rotterdam ophaalt, wat later is, worden ook orders die later binnen zijn gekomen vaak nog verwerkt.

In de loop van de avond worden de orders door ons verder verwerkt en ontvang je een persoonlijke e-mail met informatie over jouw order. Als je deze mail gekregen hebt, krijg je, zodra jouw pakket de eerste scan in het sorteercentrum heeft gehad, van onze logistieke partner jouw traceercode. Op dit moment wordt de track & trace informatie verstrekt door GoParcel. Voor onze Belgische klanten geldt, dat de traceerlink volgt als het pakket de grens gepasseerd is. Het pakket wordt door BPost bij onze Belgische klanten bezorgd aan huis, of op een nabij gelegen servicepunt. Houd je mail dus in de gaten!

Wil je er zeker van zijn dat je het pakket zo snel mogelijk ontvangt? Zorg er dan voor dat je het pakket laat afleveren op een DHL servicepunt wat ruime openingstijden hanteert. Ben je namelijk niet thuis, dan neemt de bezorger het pakket vaak weer mee, om het op een ander moment weer af te leveren. Of wordt het bij jouw buren bezorgd, die misschien niet thuis zijn als jij je pakket bij hen wilt ophalen.

Houd er overigens rekening mee, dat in periodes met feestdagen de bezorging kan afwijken van wat hierboven vermeld staat. Piekdrukte, bijvoorbeeld rondom dagen als Black Friday en de Kerstperiode, is niet in te plannen voor de bezorgers. Ze doen er natuurlijk alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk te bezorgen maar het blijft mensenwerk. Wil je er zeker van zijn dat je in deze enorm drukke periodes je artikelen op tijd ontvangt? Houd dan op voorhand rekening met een langere levertijd.

Volgens mij heb ik mijn adres niet goed ingevuld… wat nu?2019-06-25T00:00:00+02:00

Zodra je merkt, bijvoorbeeld na het controleren van jouw orderbevestiging, dat jouw adres niet correct is, neem je natuurlijk zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen proberen te voorkomen dat het foute adres op het pakje komt of proberen het pakket om te leiden naar het juiste adres maar kunnen dit niet garanderen.

Let op: controleer de ingevoerde gegevens op jouw order goed! Als jouw pakket niet geleverd kan worden omdat je een foutief of niet-compleet afleveradres hebt opgegeven, dan komt het pakket naar ons retour. Er zijn dan twee opties:

  1. je wilt het pakket toch ontvangen – wij zullen jou vragen (opnieuw) verzendkosten voor jouw order te betalen, voordat we jouw pakket nogmaals kunnen toesturen;
  2. je wilt het pakket niet meer ontvangen en de order laten vervallen – wij zullen een bedrag van Euro 4,95 voor gemaakte verzendkosten inhouden op de retourbetaling.

 

Wordt mijn bestelling discreet verstuurd?2019-10-05T13:34:31+02:00

Absoluut. Discretie staat bij ons hoog in het vaandel!
Jouw schoenen of laarzen worden zorgvuldig verpakt in een schoenen- of laarzendoos. Deze doos wordt verpakt in bruin papier, dat speciaal geschikt is voor de verzending van pakketten. Op het pakket vind je een blanco adreszegel. Als afzender wordt alleen ‘Online Shop’ vermeld en het retouradres. Dit is geen keuze van ons, maar een verplichting die DHL ons oplegt om het pakket af te kunnen leveren.

Soms worden uw schoenen of laarzen niet in de originele omdoos verstuurd. Niet alle dozen zijn even stevig en soms verpakken wij jouw zending in een andere doos om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen.

Facturen en andere communicatie gaan via de email en nooit via de post.

Ik wil mijn bestelling in de winkel afhalen. Kan dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Natuurlijk kan dit. Op het bestelformulier kun je aangeven, dat je het artikel op wilt halen in onze winkel. Je kunt hier ook betalen en je betaalt uiteraard geen verdere kosten (zoals verzendkosten).

Wil je het door iemand anders laten ophalen? Ook dat kan. Plaats je order, en vermeld bij de opmerkingen wanneer en door wie het wordt opgehaald. Laat de persoon die namens jou de order komt ophalen, een kopie meenemen van het orderformulier; een printscreen op een telefoon is ook voldoende. Wij vragen deze persoon zich wel in de winkel te legitimeren, zodat we weten dat we het pakketje aan de goede persoon meegeven. Heb je in het betaalproces verzendkosten betaald? Dan zullen deze aan jou retour worden betaald, als jouw order in de winkel opgehaald is.

Is de voorraad op de website, die bij het artikel staat vermeld, actueel?2019-06-25T00:00:00+02:00

De voorraad van onze webshop is gekopppeld aan de voorraad van onze winkels.
Alle artikelen die wij online hebben staan, zijn daadwerkelijk uit voorraad leverbaar. Is jouw maat in het rijtje met maatopties online aan te vinken, dan is deze maat in de winkel ook beschikbaar. Staat jouw maat er in het rijtje online niet bij, dan is deze maat ook niet meer leverbaar in de winkel.
In heel incidentele gevallen wordt er zowel in de webshop als in de winkel tegelijkertijd een bepaalde maat van een artikel verkocht en kan het voorkomen dat het artikel niet meer leverbaar is. Dit komt echter zeer zelden voor.

Waarom zijn de voorraad van de winkel en de webshop aan elkaar gekoppeld?
Wij hebben zó veel verschillende modellen in allerlei kleuren, dat het ondoenlijk is per model enorme voorraden aan te houden. Wij kiezen voor een breed assortiment, met veel keuze, maar met een beperkte hoeveelheid per artikel. Zo heb je volop keuze en kunnen wij niet alleen onze winkelklanten veel keuze bieden, maar ook de webshopklanten!

Kan ik ook telefonisch bestellen?2019-06-25T00:00:00+02:00

Wij zouden met alle liefde ‘ja’ willen antwoorden op deze vraag. In de praktijk merken wij echter, dat het voor onze collega’s in de winkel niet altijd mogelijk is je te woord te staan als je een bestelling wilt plaatsen of een vraag over je bestelling hebt. Wij raden je dan ook sterk aan de order tóch te plaatsen via de webshop. Je kunt bij ‘opmerkingen’ altijd vermelden, dat je graag even telefonisch door ons benaderd wilt worden als je meer informatie wilt hebben.

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via het contactformulier!

Als eerste het hoge hakken nieuws ontvangen?

 Veelgestelde vragen

Pleaser logo & Silhouette.nl2019-06-25T00:00:00+02:00

Bij Silhouette verkopen we niet alleen Pleaser hakken, maar ook schoenen en laarzen met hoge hakken van heel veel andere merken. Sommige naar onze wens geproduceerd, andere ingekocht bij bekende of minder bekende leveranciers. Om ons bedrijf een grotere naamsbekendheid te geven, voor de herkenbaarheid van onze artikelen én het merk-neutraal kunnen adviseren van klanten in de winkel, worden sinds 2004 alle schoenen van Silhouette voorzien van ons eigen logo. Deze mooie lurex-etiketten in zwart met zilver geven een stukje herkenbaarheid, maar zijn bij ons ook essentieel voor het herkennen van onze artikelen bij reparatie- en garantieverzoeken. Je weet natuurlijk ook dat Pleaser op meerdere plekken wordt aangeboden en door middel van deze labels weten wij ook zeker dat jouw Pleasers bij ons vandaan komen.

In de afgelopen jaren heeft het merk Pleaser een steeds grotere naamsbekendheid gekregen. Veel mensen herkennen nu Pleaser als het echt merk en vinden het niet fijn dat de schoenen voorzien zijn van een label van Silhouette. Deze labels kun je eenvoudig verwijderen door de zwart-met-zilveren labels voorzichtig los te halen en eventuele lijmresten te verwijderen met een beetje wasbenzine. Alle schoenen in de Pleaser categoriën die wij op Silhouette.nl verkopen zijn 100% echte, authentieke modellen van Pleaser, ondanks dat ze voorzien zijn van een Silhouette-label.

Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?2019-06-25T00:00:00+02:00

Op de laatste nieuwsbrief die je van ons ontvangen hebt, vind je een ‘unsubscribe’-link. Deze kun je aanklikken om jezelf te verwijderen van onze mailinglijst. 

Ik wil in de winkel komen passen en heb een aantal modellen op het internet gezien die ik leuk vindt. Kan ik gewoon binnenstappen in de winkel?2019-06-25T00:00:00+02:00

Wij vinden het heel leuk als je onze winkel wilt bezoeken. Omdat wij ontzettend veel verschillende modellen hebben, is het voor ons heel fijn als je de artikelnummers, van de modellen die jou aanspreken, opschrijft en meeneemt. Wij zien dan direct welke modellen je bedoelt.
Het artikelnummer vind je op de pagina met alle informatie over de schoenen of laarzen die je leuk vindt, onder het kopje waar je je maat kunt selecteren. Dit nummer is uniek en zo weten we direct welk model jij leuk vindt! 

De voorraad van onze winkels is gekoppeld aan die van de webshop. Is jouw maat in onze webshop niet meer leverbaar? Dan is dat model helaas in de winkel ook niet meer in de juiste maat verkrijgbaar.

Kan ik ook komen passen in jullie winkel en als het artikel naar mijn zin is, het hier kopen?2019-06-25T00:00:00+02:00

Uiteraard! Alle modellen die op de website staan, zijn beschikbaar in de maten die je per model ziet staan. Staat je maat er in het rijtje maten niet bij, dan is het model in jou maat ook niet beschikbaar in de winkel; de voorraad van de winkel is gekoppeld aan die van de website en andersom.

Noteer, voordat je komt, even de artikelnummers van de modellen die jou aanspreken. Dan kunnen we ze direct voor je pakken als u in de winkel bent.

Komt je van ver? Mail ons dan vooraf wanneer je wilt komen en welke modellen je graag wilt passen. Dan kunnen wij vooraf alles voor je  klaarzetten.

Onze winkel aan de Karel Doormanstraat is zeven dagen per week voor jou geopend. Kijk voor de openingstijden hier.

Ik heb een fotoshoot of organiseer een modeshow en wil schoenen lenen. Kan dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Sta je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel met een eigen onderneming en ben je werkzaam in de mode / fotografie / entertainment of iets in die richting, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Heb je geen eigen onderneming? Dan moeten we helaas melden dat dit niet meer mogelijk is. We zijn door schade en schande wijs geworden en kregen zoveel beschadigde artikelen terug dat we helaas aan dit soort verzoeken geen gehoor kunnen geven.

Ik twijfel over de maat. Of ik twijfel, of laarzen me wel gaan passen aan mijn kuiten. Wat nu?2019-06-25T00:00:00+02:00

Dan kunt je ons altijd om meer informatie vragen. Als je ons de lengte van je voet in centimeters doorgeeft bijvoorbeeld, dan kunnen wij voor jou kijken welke maat je van een bepaald model het beste zou moeten passen. En als je ons je kuitomvang in centimeters doorgeeft, meten wij de schacht van de laarzen van je keuze voor jou op.

Hoe meet je je voet correct op? Hieronder twee plaatjes om dit te illustreren:

Ga tegen de muur staan, bij voorkeur op een vel papier dat je tegen de muur aan legt. Zet voor de grootste teen een streepje en meet de afstand af op het papier. Een potloodstreepje op de vloer kan natuurlijk ook als je geen papier in de buurt hebt ;-).

Meet even heel nauwkeurig! 0,7 mm is vaak al een schoenmaat, dus ‘lekker royaal’ meten geeft een foutief advies!

Let erop dat je je potlood recht op het papier zet als je de afstand aftekent!

Er staat bij elk model een maatadvies vermeld. Waarom is dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Alle modellen die in de webshop te koop zijn, hebben wij in onze winkel staan. Wij werken elke dag met onze schoenen of laarzen. Als een nieuw artikel bij ons binnenkomt, wordt dit eerst door verschillende collega’s aangepast. Zo weten wij of een model groot, klein, breed of smal uitvalt en kunnen we bij laarzen direct zien of het een laars met een smalle of een brede schacht is.

Overigens blijft een maatadvies een advies. Er kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleend; het is een service aan jou en geldt voor ongeveer 95% van de klanten. Twijfel je? Mail ons dan even. Dan kunnen we voor een specifiek model kijken, welke maat voor jou geschikt zou kunnen zijn aan de hand van de lengte en breedte van je voet. Meer informatie geven wij jou dan graag via de mail of via whatsapp.

Er staat bij elk model een hakhoogte vermeld. Hoe wordt dit gemeten?2019-06-25T00:00:00+02:00

Wij geven bij benadering de hakhoogte van elk model aan. Dit doen wij door de lengte van de hak te meten aan de zijkant van de schoen, van het punt waar de hak de grond raakt tot aan de rand waarbij de hak de hiel van de schoen raakt. Wij meten dus eigenlijk vanaf het punt, waar het middelpunt van jouw hiel de schoen raakt en wat dus het draagpunt is. Dit doen wij bij een maat 38. De hak van het model in een maat 36 is lager dan de hak van hetzelfde model in een maat 40; het gaat tenslotte om de stand van de voet waardoor de hakhoogte varieert. Een stelregel is: de hakken van een maat 36 en 37 zijn even hoog, die van een 38 en 39 ook, en de hakken van een maat 40 en 41 zijn min of meer gelijk.

Voor jouw beeldvorming: als je de gewoonte hebt jouw hakken aan de achterkant te meten, moet je dus in je achterhoofd houden, dat je bij de door ons gemeten hakhoogte ongeveer een halve tot een hele centimeter moet optellen.
Hoe meet u de hoogte van een hak

Wil je van een bepaald model precies weten hoe hoog de hak in jouw maat is? Laat het ons weten!

Ik zou als man graag jullie damesschoenen passen. Kan dit?2019-06-25T00:00:00+02:00

Als man ben je bij ons voor hoge hakken ook op het juiste adres. Door onze jarenlange ervaring en bekendheid binnen de T-community zijn wij ervan overtuigd dat we jou goed kunnen helpen bij het maken van jouw keuze. Je kunt als man bij ons binnenstappen, of en femme.
Heb je nog wat drempelvrees, dan kun je ook buiten het zicht van andere klanten passen. Houd er wel rekening mee dat dit alleen kan als het niet heel druk is in de winkel, aangezien een collega van ons met je mee gaat. Heb je al een aantal modellen op het oog? Laat ons per e-mail even weten wat je wilt passen en wanneer je ons wilt bezoeken. Dan kunnen wij zorgen dat de modellen van jouw keuze op het moment van je komst voor je klaar staan.

Is de voorraad op de website, die bij het artikel staat vermeld, actueel?2019-06-25T00:00:00+02:00

De voorraad van onze webshop is gekopppeld aan de voorraad van onze winkels.
Alle artikelen die wij online hebben staan, zijn daadwerkelijk uit voorraad leverbaar. Is jouw maat in het rijtje met maatopties online aan te vinken, dan is deze maat in de winkel ook beschikbaar. Staat jouw maat er in het rijtje online niet bij, dan is deze maat ook niet meer leverbaar in de winkel.
In heel incidentele gevallen wordt er zowel in de webshop als in de winkel tegelijkertijd een bepaalde maat van een artikel verkocht en kan het voorkomen dat het artikel niet meer leverbaar is. Dit komt echter zeer zelden voor.

Waarom zijn de voorraad van de winkel en de webshop aan elkaar gekoppeld?
Wij hebben zó veel verschillende modellen in allerlei kleuren, dat het ondoenlijk is per model enorme voorraden aan te houden. Wij kiezen voor een breed assortiment, met veel keuze, maar met een beperkte hoeveelheid per artikel. Zo heb je volop keuze en kunnen wij niet alleen onze winkelklanten veel keuze bieden, maar ook de webshopklanten!

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op via het contactformulier!

 Bezorging

Mijn pakketje is bezorgd, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?2019-07-09T00:00:00+02:00

We willen je vriendelijk vragen eerst bij je directe buren te vragen of zij misschien een pakje of kaartje hebben ontvangen. Controleer ook de brievenbussen. Is je pakje nog niet boven water? Neem dan contact op met de klantenservice van onze vervoerder – Go Parcel. Hoe je dit doet? Bovenaan de pagina waar je je de status (track & trace pagina ) van je pakketje kunt volgen staat een contact button. Via deze manier heeft onze vervoerder direct alle gegevens van je pakket.
Op deze manier heb je rechtstreeks contact met onze logistieke partner, die direct voor je aan de slag kan om jou zo snel mogelijk meer te kunnen vertellen over jouw zending

Wanneer krijg ik de track & trace info van mijn pakket?2019-06-25T00:00:00+02:00

Natuurlijk wil je graag weten wanneer jouw nieuwe hoge hakken geleverd worden.
Heb je op een werkdag besteld voor 15.00u? Dan wordt het pakket in 99% van de gevallen dezelfde dag nog verstuurd. Heb je op een werkdag besteld na 15.00u, dan is de kans groot dat het pakket de volgende dag verzonden wordt, maar als onze logistieke partner, die de pakketten bij ons in Rotterdam ophaalt, wat later is, worden ook orders die later binnen zijn gekomen vaak nog verwerkt.

In de loop van de avond worden de orders door ons verder verwerkt en ontvang je een persoonlijke e-mail met informatie over jouw order. Als je deze mail gekregen hebt, krijg je, zodra jouw pakket de eerste scan in het sorteercentrum heeft gehad, van onze logistieke partner jouw traceercode. Op dit moment wordt de track & trace informatie verstrekt door GoParcel. Voor onze Belgische klanten geldt, dat de traceerlink volgt als het pakket de grens gepasseerd is. Het pakket wordt door BPost bij onze Belgische klanten bezorgd aan huis, of op een nabij gelegen servicepunt. Houd je mail dus in de gaten!

Wil je er zeker van zijn dat je het pakket zo snel mogelijk ontvangt? Zorg er dan voor dat je het pakket laat afleveren op een DHL servicepunt wat ruime openingstijden hanteert. Ben je namelijk niet thuis, dan neemt de bezorger het pakket vaak weer mee, om het op een ander moment weer af te leveren. Of wordt het bij jouw buren bezorgd, die misschien niet thuis zijn als jij je pakket bij hen wilt ophalen.

Houd er overigens rekening mee, dat in periodes met feestdagen de bezorging kan afwijken van wat hierboven vermeld staat. Piekdrukte, bijvoorbeeld rondom dagen als Black Friday en de Kerstperiode, is niet in te plannen voor de bezorgers. Ze doen er natuurlijk alles aan om jouw pakket zo snel mogelijk te bezorgen maar het blijft mensenwerk. Wil je er zeker van zijn dat je in deze enorm drukke periodes je artikelen op tijd ontvangt? Houd dan op voorhand rekening met een langere levertijd.

Volgens mij heb ik mijn adres niet goed ingevuld… wat nu?2019-06-25T00:00:00+02:00

Zodra je merkt, bijvoorbeeld na het controleren van jouw orderbevestiging, dat jouw adres niet correct is, neem je natuurlijk zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen proberen te voorkomen dat het foute adres op het pakje komt of proberen het pakket om te leiden naar het juiste adres maar kunnen dit niet garanderen.

Let op: controleer de ingevoerde gegevens op jouw order goed! Als jouw pakket niet geleverd kan worden omdat je een foutief of niet-compleet afleveradres hebt opgegeven, dan komt het pakket naar ons retour. Er zijn dan twee opties:

  1. je wilt het pakket toch ontvangen – wij zullen jou vragen (opnieuw) verzendkosten voor jouw order te betalen, voordat we jouw pakket nogmaals kunnen toesturen;
  2. je wilt het pakket niet meer ontvangen en de order laten vervallen – wij zullen een bedrag van Euro 4,95 voor gemaakte verzendkosten inhouden op de retourbetaling.

 

Wat zijn jullie verzendkosten?2019-08-05T19:26:25+02:00